dx11 batterij vervangen

the red eye

Ouwe rot
Lid sinds
18 augustus 2003
Berichten
922
Locatie
the D
Ik heb een dx11 die vraagt om batterijvervanging, maar hij zegt er niet bij wat voor batterij hij graag wil, en waar hij hem hebben wil....

Ik heb hem net effe opengeschroeft aan de onderkant, maar dan zie je alleen maar onderkanten van printplaten enzo, dus voordat ik die allemaal losschroef om het batterijtje te vinden kan een van jullie me misschien vertellen waar hij zit, voordat ik als een dolle stier:duivels: door mijn dx11 heenros ;)

Ik kon er hier niks over vinden en ook niet via google, dus shoot!!:maffia:
 
linkje

gevonden op yahoo-groups

volgens de beschrijving is de batterij vastgesoldeerd op de print, net als een ensoniq dp2.
misschien is het mogelijk om de batterij etc te vervangen door een houdertje voor de batterij.

als je ff zoekt op dp2 batterij of zo, kan je een soortgelijke 'operatie' zien in één van de draadjes over een batterij vervangen van de dp2 of dp4.
 
Ik heb de dx11 opengehaald en na wat zoeken een veeel schroefjes vond ik inderdaad de batterij. Hij zat vastgesoldeerd op de printplaat, en het was een knoop batterijtje, maar wel een erg grote; iets van 2 cm doorsnede ofzo.

Op de batterij stond dat ie 3 volt was, wat precies evenveel is als 2 penlites in serie geschakeld, en op de printplaat staat aangegeven wat + en - is, dus dat was wel op te lossen.

Effe een penlite houdertje gescoord bij de lokale electronica-boer, de draadjes op de achterkant van de printplaat gesoldeerd, en de houder op een leeg plekje ernaast gelijmd. Fluitje van een cent! Penlites erin, dichtschroeven, aanzetten en ja hoor, geen melding meer van een lege batterij. Voordeel is dat ik de batterijen nu heel makkelijk en goedkoop kan vervangen.:okdan: :peukie:

batterij_dx11.JPG


:yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha:
 
Back
Top