MD-opnamen opnemen met Logic : HOE???

Ferry123

Ingeburgerd
Lid sinds
6 oktober 2004
Berichten
95
Locatie
Utrecht
Hallo mensen,

Vraagje:

Ik wil MD-opnamen opnemen in Logic. Het lukt niet..... %&%^**%%##


Geluidskaart: Delta 1010 LT.

Ik leg een kabeltje tussen enerzijds de microfoonuitgang van de MD-speler en anderzijds de input en output van de geluidskaart (input 1 en output 2). In Logic heb ik in de Track Mixer volgens mij alles goed laten binnenkomen.

Bij het recorden zie ik GEEN ENKELE UITSLAG.

Ka n iemand mij misschien zeggen wat ik verkeerd doe.

Alvast bedankt....
 
Zit erop die MD geen LIJN-uitgang?

Misschien een domme opmerking maar:
MD lijn uit-> Delta 1010 lijn in, niet perongeluk omgekeerd gedaan?:)
 
Of misschien dat de ingang op je delta gemute is of het volume te laag.....
Kan me niet voorstellen dat wat jij wil een zwaar technisch probleem kan opleveren, tenzij je kaart kapot is.......
Dus loop alle basis instellingen die je gebruikt bij het opnemen nog maar eens na :)

En euh....... Ik zou alleen input 1 op je geluidskaart gebruiken....... Al heeft het denk ik weinig effect als je ook nog iets in je output plugged 8o)
 
Als je wel geluid hoort op je speakers, dan hang je dat MD Apparaat toch aan die uitgang? Staat je MD dinges wel goed? Niet op Digital in of zo? Dat wil ook weleens helpen:eureka:
 
Lijkt me stug dat er een microfoonUItgang op je MD zit. Zal wel een Phones-uitgang zijn. en een mic-INgang

Phones uitgang kan je aansluiten op inputs van je geluidskaart, maar geeft wel een heel zwak signaal. Beter een line uitgang gebruiken, maar die zit meestal niet op die portable dingen.



:biertje:
 
Sorry, nogmaals,

Ik leg een kabeltje tussen enerzijds de koptelefoonuitgang van de MD-speler en anderzijds de input van de geluidskaart.

Ga morgen verder met proberen, nu even niet in de gelegenheid.
 
MD naar PC

MD naar PC

Ferry,

Gebruik een snoertje van MD hoofdtelefoon uit naar geluidskaart lijn in.
Stel het MD volume af op circa 75 % ; meestal vervormt zo'n hoofdtelefoonuitgang op 100 %.
Nog beter is het gebruik van een lijnuitgang van je MD speler. Maar ik ga ervan uit dat jouw MD speler een portable is die géén lijnuitgang heeft.
Ik heb ook een portable MD speler, die heeft wel een lijnuitgang. Wellicht heeft die van jou het ook?

Thuis staat bij mij ook nog zo'n grote stationaire MD speler met digitale uitgang die dan rechtstreeks op mijn 24 bit SPDIF ingang wordt aangesloten; dat werkt echt heel erg strak!
 
Re: MD naar PC

Re: MD naar PC

Origineel geplaatst door MrM
Ferry,

Gebruik een snoertje van MD hoofdtelefoon uit naar geluidskaart lijn in.
Stel het MD volume af op circa 75 % ; meestal vervormt zo'n hoofdtelefoonuitgang op 100 %.
Nog beter is het gebruik van een lijnuitgang van je MD speler. Maar ik ga ervan uit dat jouw MD speler een portable is die géén lijnuitgang heeft.
Ik heb ook een portable MD speler, die heeft wel een lijnuitgang. Wellicht heeft die van jou het ook?

Hoi MrM,

Helaas heeft mijn MD-speler alleen een line-ingang, idd géén uitgang. Maar het is inmiddels wel gelukt, waarschijnlijk waren de kabels niet goed op elkaar aangesloten.... Bedankt voor je (jullie) goede raad.

Groet
Ferry123
 
Re: Re: MD naar PC

Re: Re: MD naar PC


Helaas heeft mijn MD-speler alleen een line-ingang, idd géén uitgang. Maar het is inmiddels wel gelukt, waarschijnlijk waren de kabels niet goed op elkaar aangesloten.... Bedankt voor je (jullie) goede raad.

Groet
Ferry123 [/B]



Via de hoofdtelefoon-uitgang?
 
Re: Re: Re: MD naar PC

Re: Re: Re: MD naar PC

Origineel geplaatst door mikemix
Via de hoofdtelefoon-uitgang?

Ja, via de hoofdtelefoon-uitgang.

Groet,
Ferry123
 
Back
Top