Eminent Unique 310

Het enige wat -volgens mij- tussen de stekker en de aan/uit switch (echte hardware switch) zit, is een zekering.

Het maakt dus helemaal niks uit of je hem nu aan/uit zet met de knop, of door de stekker uit te trekken of in te steken. Het maakt ook helemaal niks uit of de stekker nu inzit of niet als hij uitstaat; het verbruik is in beide gevallen 0. Er wordt ook helemaal niks onder stroom gehouden als de stekker erin blijft.

Het is een oude analoge bak die geen standbymodus kent, niks onder stroom houdt en (zoals de lt ook wel weet :)) geen batterijen ofzo heeft zitten. Stekker in of uit maakt dus niks uit. Wat die man in zijn hoofd had weet ik niet.
 
Ik niet, pardon. Maar kan iemand mij misschien vertellen of het werkelijk zinvol danwel de bedoeling is om het ding de hele tijd onder stroom te laten staan? De man van wie ik mijn orgeltje kocht zei dat dit nodig was, maar het zou me nu wel van pas komen als dit niet zo was. Iemand? :kroon:

Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt maar het is totale onzin. Het kost alleen maar stroom. Wat wel belangrijk is voor een eventuele opname, net zoals met alle analoge apparatuur, ff laten warm worden. Dan is alles stabiel en is de klank constant.
 
Volgens mij kost het je zelfs geen stroom. Wat zou verbruiken? Het enige tussen stekker en schakelaar is -schat ik- een zekering...
 
Volgens mij kost het je zelfs geen stroom. Wat zou verbruiken? Het enige tussen stekker en schakelaar is -schat ik- een zekering...

O zo... ja dat kost nix aan stroom... Ik d8 het instrument echt aan laten staan :dubbel: Ik heb alles op de 220 aangesloten en gebruik de power schakelaar van het instrument om het aan te zetten :) en ik heb 1 master switch (= alles uit) :D

Voor de stemming van vandaag: iets (niet af, slecht gemixt, foute EQ blablablabla :D)
 
Laatst gewijzigd:
Ik had even een vraag, komt de percussie bij het onderstaande nummer uit de ritmebox van de Eminent?
http://www.youtube.com/watch?v=97Qn-x_dDs8
(^ Trouwens zeer mooi vind ik ^)

Nee... de rythmix is echt heeeeeeeel wat anders. Deze man heeft een leuk backing trackje gemaakt en samples gebruikt van een ander drumboxje gok ik zo. De "Zeemeeuw" is een aanfluiting... zo hoortie te klinken... als je een 2600 hebt :)

Geloof me de rythmix wil je niet in je tracks hebben.
 
onbekend exemplaar van de 310 theater:D

http://www.youtube.com/watch?v=EGSrd2287mk

Ik vond deze anders ook wel wat hebben:
pimpyoureminent.jpg

(ok, niet een 310 maar toch lol)
 
Mail Huub de Bruijn van Servicebureau de Bruijn. Hij heeft ze hoogstwaarschijnlijk liggen en kan je er dan misschien wel eentje opsturen. Zelf gaan repareren lijkt me niet haalbaar/de moeite. Huib kennende kost het je geen fortuin.
 
Ummm... Lennox, was het niet zo dat je vorige week er zelf nog twee had staan?

Me no snappie?
 
Ze lijken mij juist minder zeldzaam te worden, ze stonden jaren op zolder en nu komen ze weer tevoorschijn :).

Hmmm... als je tegenwoordig op marktplaats.nl eens zoekt naar een eminent 310U. zal je toch wel moeten concluderen dat het toch wel heel wat minder is geworden dan pakweg een jaar of 4 geleden(je vond ze toen met hopen). En als je er nu dan toch eentje vindt dan is de prijs die ze tegenwoordig vragen voor een eminent 310U zeker geen flesje wijn of gratis, maar eerder 200-400 euro of zo. Uiteindelijk kan je echt wel concluderen dat er nog weinig mensen zijn met een eminent 310U op zolder. Normaal, aangezien ze in grote aantallen op vuilnis belten zijn beland en ook massaal zijn opgekocht in een periode van 5 jaar ongeveer.

En als je ergens weet waar deze orgels zo talrijk te koop aangeboden worden, dan moet je mij dat dan toch even zeggen waar.
 
Laat ik het anders uitdrukken: nu zijn er veel meer 310's bewust in bezit dan een paar jaar geleden, toen er veel meer vergeten op zolder of in oma's mooie kamer stonden. Dat die eigenaars die nu een 310 heel bewust bezitten ze niet zo snel verkopen, maakt het dan weer moeilijker om er eentje te bemachtigen, natuurlijk. Over talrijk te koop aangeboden heb ik niks gezegd, over prijs evenmin.
 
Back
Top