Goeie free soft synth ...

lazy

Nieuwkomer
Lid sinds
2 december 2004
Berichten
16
Locatie
a place called home
Ben dus gitarist op zoek naar soft synth's om wat mee te klooien. Ik hou van de sound van groepen als Grandaddy, Air en Phoenix. Ben dan ook op zoek naar synth's die mij die muziekkleur kunnen verschaffen. Indien mogelijk dus gratis software. I don't care about knappe interfaces. Dus freeware van hobby programmeurs die mij enkele interessante geluiden kunnen bieden is altijd welkom.

Laat maar horen als jullie iets weten.
 
-Superwave
-stringer
-Asynth

Er zijn stapels gratis softsynths.

Je zou ook kunnen kijken voor de demo van Minimoog V van Arturia (heeft wel wat beperkingen).
 
mijn favorietenlijstje:

* drumatic (2 en 3)
* invader (lang leve PIE again ;)
* ASynth
* PolyIblit
* SuperWave
* Native Instruments Carbon
* Crystal

Olaf
 
Wow, dat is een hele boterham in één keer. Wat is het eenvoudigst om mee te beginnen? Wat kan ik juist met welke software. Ik heb vooral nood aan wat drums en dromerige synth geluiden. Heb vorige week drummatic (ofzo iets) gedownload maar nog niet gebruikt.

Nog een moeiljk vraagje. Ik kies één van die soft synth's. Hoe begin je dan best. Momenteel gebruik ik Cool Edit als ik gitaar stuff record. Je moet daar bpm's enzo instellen. Ken ik dus geen kl*ten van. Hoe werkt al dat in de voorgenoemde software? Kortweg ... hoe te beginnen :)
 
Gewoon een paar programma's downloaden en er mee beginnen te werken. Er bestaat niet zoiets als een handleiding van hoe te werken met softsynths. Wat de een een fijn programma vind, vind de ander weer niks.

Het is vaak en kwestie van ervaring. Toen ik begon met softsynths, snapte ik er de ballen van en vond het ook niet echt makkelijk werken. Na een tijdje heb ik mijn draai wel gevonden en ook de dingen gevonden die ik er wel en niet mee wil doen.
 
De Ninja en de Rebel hebben geen presets maar de klank vind ik echt super. En de grote synth. Klangformer is erg groot maar heeft ook veel presets. Ze zijn alle drie hier naar beneden te halen:

Klangformer http://www.klangformer.de/
 
Cool edit is niet echt een ideaal programma om softsynths mee in te spelen als je et mij vraagt.
Ik weet alleen zo uit mijn hoofd geen eenvoudige gratis sequencers om mee te beginnen, dus misschien iemand anders?
(persoonlijk ben ik namelijk meer van de gekraatke try-before-buy dingetjes)
Maar voor gratis softsynths weet ik wel wat links:

http://userpage.fu-berlin.de/~thman/start.html
http://www.sounduser.com/software/vstplugs/p1.html

hier staan een heeeeeeeleboel extra linkjes, dan kan je er gewoon een stel uitproberen en je favoriten er uit pikken, zo heb ik al een aantal plugins gevonden die je dan vanzelf vaker gaat gebruiken.

succes!
 
Re: Goeie free soft synth ...

Origineel geplaatst door lazy
Ben dus gitarist op zoek naar soft synth's om wat mee te klooien. Ik hou van de sound van groepen als Grandaddy, Air en Phoenix. Ben dan ook op zoek naar synth's die mij die muziekkleur kunnen verschaffen. Indien mogelijk dus gratis software. I don't care about knappe interfaces. Dus freeware van hobby programmeurs die mij enkele interessante geluiden kunnen bieden is altijd welkom.

Laat maar horen als jullie iets weten.

Als je van Grandaddy houd dan moet je zeker Asynth even checken en misschien ook nog Invader voor de arpeggio-bliepjes enzo. Grandaddy gebruik toch een vrij on-moderne sound en SuperWave-whatever zou daar niet echt bijpassen.
 
Origineel geplaatst door UndErdOg
Cool edit is niet echt een ideaal programma om softsynths mee in te spelen als je et mij vraagt.

sterker nog, bij mijn weten kan je in CoolEdit helemaal geen VSTi's draaien..alleen VST-plugins...

tracktion kan echter wel VSTi's draaien, en is nu helemaal gratis...echt geen slechte DAW, integendeel!

http://my.mackie.com/profile/member.asp?t=tnfra
 
Origineel geplaatst door olafmol
sterker nog, bij mijn weten kan je in CoolEdit helemaal geen VSTi's draaien..alleen VST-plugins...



nee ik dacht et ook wel zeker te weten vanniet, maar k heb op deze pc geen cool-edit dus k kon het niet nakijken

:biertje:
 
Origineel geplaatst door UndErdOg
nee ik dacht et ook wel zeker te weten vanniet, maar k heb op deze pc geen cool-edit dus k kon het niet nakijken

:biertje:


om nog even preciezer te zijn:
cooledit ondersteunt helemaal geen vst

de laatste versies van adobe audition ondersteunen wel vst effecten, maar geen vst intrumenten.
 
Origineel geplaatst door UndErdOg
des te meer reden om wavelab te gebruiken *D

wavelab lijkt me nou ook niet echt ideaal om VSTi's in te gebruiken, is toch meer een editor dan een sequencer..sterker nog: tis helemaal geen sequencer! kan wavelab eigenlijk wel VSTi's gebruiken?
 
Origineel geplaatst door waxx
programma's waarvan ik weet dat ze vst's gebruiken zijn

cubase/nuendo
sonar
logic
FL Studio
apleton live

en er zijn er zeker nog

let op, er is een groot verschil tussen VST's en VSTi's .... de eerste zijn dus effect-plugins, de 2e instrument-plugins

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
wavelab lijkt me nou ook niet echt ideaal om VSTi's in te gebruiken, is toch meer een editor dan een sequencer..sterker nog: tis helemaal geen sequencer! kan wavelab eigenlijk wel VSTi's gebruiken?

geen VSTi's maar wel de effecten, dat is wat ik bedoelde, maargoed, deze thread begint zo zijn richting enigzins te verliezen.....
dus mensen, laat nog eens wat gratis softsynth/VSTi sequencer-namen horen :P
 
Back
Top