ik word gek van mijn Midex8

paul

Joe haj
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
433
Locatie
Venray
van mn Midex8 wel te verstaan, ik krijg dat ding met geen mogenlijkheid meer geinstaleerd.. het is echt een hell om dat ding fatsoenlijk aan de praat te krijgen hier.


dush.. ik zoek een alternatief. dus een goede midi-interface met 8X in en 8X out.


met welk beestje heb ik minder prob's als met een midex8?


wel USB en een 19 inch unit als 't ff kan..


alvast erg bedankt:engel:
 
UM880, 1 keer installeren, nooit problemen meegehad. Volgens mij lopen er wel een paar threads over deze bevallige midi interface.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
UM880, 1 keer installeren, nooit problemen meegehad. Volgens mij lopen er wel een paar threads over deze bevallige midi interface.

Idd...Edirol UM880..... zelfs op mn nieuwe pc liep ie zo weer....
 
nou ja... hij doet het inmiddels weer...


als ik mn computer na de instalatie restart dan doet hij het niet.. zet ik de pc de volgende ochtend aan geeft hij spontaan de melding ''Midex8 firmwareloader gevonden''


is al de 2X zo..


igg bedankt.. ik ga denk ik voor de UM-880 en mn midex8 staat in de verkoop
 
Ik heb vergelijkbare trubbels gehad. Gebruik je onboard usb? Ffies een usb kaartjes er in plempen en kijken hoe het dan gaat. Verder is het zo dat de eerste lading Midex8 maar zozo is, dit kan je aan de hand van serienr. controleren. Is zat over te vinden als je even rondzoekt met Google.
 
Met mij zijn velen die ook vlekkeloos een midex8 hebben kunnen installeren.
Nog nooit gezeik met het apparaat gehad btw.
En met Cubase SX zulke strakke midi dat het niet meer leuk is.
Gegarandeerd strakker dan welk alternatief dan ook.

Denk dat n0_key het ook bij het rechte eind heeft over die USB zooi.

Trouwens als je niet met Logic en SMTE werkt is een Unitor8 ook vette kul. Of overbodig dan. Pak dan een AMT8 voor je Logic.
 
Top van je om een toestel waarvan je weet dat het het niet goed doet hier in de verkoop te gooien en te doen of je neus bloedt. Want misschien ligt het aan je PC, maar misschien ook niet. Misschien even testen op een andere PC voor je een argeloze ziel rotzooi aansmeert.


:okdan:
 
Fok ja zeg. Da's een goeie. (zeker wel genoeg koffie op?)

Bedenk ik me hier ook nog een gevalletje kapotte midex8 die omgeruild moest worden maar door een of andere lamme aktie van de winkel of Steinberg lukte het niet zo goed.

Je zult hem maar kopen en hij blijkt kapot te zijn.
Ook mooi lullig idd ja.

(En als je dan voor je fatsoen iets laat repareren voordat je het wil verkopen en de fabrikant die doet er maanden over om een onderdeeltje laten bestellen is weer een ander geval. Wel mooi kloten dus.)
 
Ik moet altijd de usb stekker uit m'n midex8 trekken alvorens ik mijn pc opstart (anders wordt mn midex8 niet herkent).
Zou hierbij het probleem verholpen zijn bij installatie van een usb kaartje ?
 
Lees de laatste tijd toch heel wat rare verhalen met die midexen.
AMT-8 -Logic- OSX, geen gezeik mee, werkt altijd perfect.
 
Mijn midex8 werkt prima.
Er zit alleen slechte firmware in waardoor het apparaat niet herkend wordt door het OS. Het heeft volgens mij te maken met het ontbreken v/e externe voeding of er zit ergens iets niet goed in de USB chain.
 
Origineel geplaatst door sten
Mijn midex8 werkt prima.
Er zit alleen slechte firmware in waardoor het apparaat niet herkend wordt door het OS. Het heeft volgens mij te maken met het ontbreken v/e externe voeding of er zit ergens iets niet goed in de USB chain.

Dat noem ik dan niet probleemloos...probleemloos noem ik als alles werkt, en alles wordt herkent,
dat doet die AMT van mij dus wel met OSX.

Is die firmware niet naar een hoger plafond te flashen?
 
Origineel geplaatst door mikemix
Is die firmware niet naar een hoger plafond te flashen?

Die firmware wordt volgens mij bij het opstarten van cubase naar je midex geschoten (firmware moet je dan ook op je systeem installeren). Iig een raar systeem wat deze problemen veroorzaakt.
Ik moet gewoon even een dagje tijd maken om dit probleem op te lossen.
 
Ja mikemix dat je nu een apple slet bent weten we nu wel.
(maar je rookt niet) ;)

Mijn AMD via de seriele poort ging ook als de brandweer. Alleen niet stabiel genoeg qua timing met Cubase. Maar dat ligt aan dat kloterige OS wat je 'moet' draaien. Maar wat dat betreft is OSX net zo inefficient omdat het aan de basis van het OS zelf ligt. Als je weet wat pre-emptive multitasking betekend begrijp je vast wel wat ik bedoel.
Enige oplossing is buffering. Wat midexen en AMT's /Unitors allebei doen, maar op een andere manier.

Sommige USB poorten blijken minder goed met die midex om te kunnen gaan. Of dat de midexen niet allemaal even fris blijken te werken. Laten we er even vanuit gaan dat de gebruikers gewoon fatsoenlijk driver kan installeren.
En het ligt dus duidelijk niet aan het ranzige Microschoft deze keer maar puur aan de hardware.

Kthxbye
 
Idd ik rook niet :peukie:

Fuse ik kan je helemaal volgen, tis alleen gek dat je zo niets leest, en zo alleen al deze week meerdere
threads hierover kunt vinden met problemen met de Midexen (is er een systeem up-date uit die midi-timing links laat liggen?).

Het zal mij ook aan mijn speculaaspop roesten hoe die midi-timing tot stand komt,
zo objektief ben ik ook wel weer :engel: (jij ook?), geen systeem die heilig is.

Blijft alleen gek dat als er midi-interfaces getest worden, een Atari en een MPC nog steeds als de norm
gelden, want waren dat niet machines van halverwege jaren 80?

Je zou dan het idee kunnen krijgen dat iets simpels als strakke midi-timing op de huidige
geavanceerde systemen met 4 armen in elk neusgat geklaard zou kunnen worden.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Het zal mij ook aan mijn speculaaspop roesten hoe die midi-timing tot stand komt,
zo objektief ben ik ook wel weer :engel: (jij ook?), geen systeem die heilig is.
Iedereen weet dat er maar 1 goed systeem is. De Acorn BBC met 32 bits Risc processor. :W
Blijft alleen gek dat als er midi-interfaces getest worden, een Atari en een MPC nog steeds als de norm gelden, want waren dat niet machines van halverwege jaren 80?
Klopt ten dele. Het zijn geen multitask systemen dus hebben geen trukendoos nodig om stabiel te zijn, of liever gezegd over te komen. Ze zijn te eenvoudig om onstabiel te zijn.
Ik durf wel een testje met osciloscopen aan te gaan dat de midi van mijn midex8 nu stabieler is met 8 poorten dan van één van een oude atari falcon/ST/TT.

Je zou dan het idee kunnen krijgen dat iets simpels als strakke midi-timing op de huidige
geavanceerde systemen met 4 armen in elk neusgat geklaard zou kunnen worden.
De pro's gebruiken of een unitor/amt of een midex. En de rest moddert lekker door denkende dat het goed genoeg is wat ze hebben.

En dit lijkt een Bizar Blaatverhaal (het lijkt wel een Suske en Wiske comic) maar het is technisch/wetenschappelijk te onderbouwen en bewijzen.

Maar mijns inziens een hele nuchtere conclusie om iets goed genoeg te vinden als je het ook goed genoeg vind.
 
Back
Top