Akai z8 USB clicks

Mensch-Maschine

:mekanikal:
Lid sinds
26 december 2002
Berichten
670
Locatie
A'dam
hallo iedereen.

Misscihen hebben meer mensen dit probleem en weten ze een oplossing vandaar dat ik even mail.

Ik heb een akai z8, met usb aangesloten en gebruikt met akSys.

Probleem is nu dat wanneer ik samples van mijn computerscherm naar aksys (op het zelfde scherm :) ) sleep, en dus de z8 inlaad, vervelende clicks/ruis bij de samples krijg aangeplakt.

Ik maak geen clicks 'n' cuts dus ik kan deze bijeffecten best wel missen eigenlijk :)

Dit gebeurt niet bij alle samples maar wel hoorbaar in het uiteindelijke resultaat.

Mijn sampler staat afgesteld op 24 bit/ 96 k.

Msscihen heeft het te maken met het feit dat vele samples niet 96k zijn en soms ook niet 24 bit.
Dit bedenk ik me terwijl ik dit typ. Ik ga het straks even testen.

Misschien heeft iemand van jullie met zijn/haar s5000/6000 of z4/8 een vergelijkbaar probleem gehad en weethoe ik dit op kan lossen?


Mijn os is 1.45 en aksys versie 2.53 -
ik werk op Micro$shaft Window$ XP


thanx alvast

doej
 
misschien zit ik helemaal mis maar ik heb ditzelfde probleem gehad met m'n Triton sampler, toen bleek dat het RAM geheugen dit veroorzaakte, je kunt dit checken door de RAM modules om te keren, als het probleem dan meeverhuisd is je desbetreffende RAM kaartje niet goed.
(ter verduidelekiing, hij deed die klikjes op de plek van 0-32MB, bij verplaatsen tussen de 32-64MB, dus gewoon bij een later ingelade sample.
 
Werk zelf met een S6000 en AK-SYs op een Powerbook, en dit is
voor mij een onbekend euvel.

Maar idd lijkt meer op een intern geheugen probleem.
Zou dat ook als eerste even checken.....
 
nooit gehad met mijn z4... als de samples die je inlaadt geen 24bit/96khz zijn, kan het misschien daaraan liggen... gebeurt het ook als je de z8 op 44,1 khz instelt? de geheugentips hierboven kan je natuurlijk ook eens uitproberen, maar da's al wat meer werk natuurlijk.

ps: ik heb het op dit forum al eens gezegd, denk ik - doppelt genäht hält besser:
als je expansion boards zoekt voor de z4/z8 of eigenlijk ongeveer elke akai-machine:
doe een search op ebay.co.uk op userID smartgift.
onder de helft van de nieuwprijs, desondanks wel nieuwe waren, supersnelle levering, piekfijn in orde. vorige keer althans, hopelijk nu weer. heb net de adat expansion besteld. volgende week zondag zal ik hem voor het eerst gebruiken met osx. en met een rme fireface :)
ben eens benieuwd. hopelijk heb ik dan geen clicks...

veel geluk. en hou ons op de hoogte.
 
Ook ik heb er geen last van gelukkig. Ik gebruik akSys met veel plezier, en dat voor een hardware-ingesteld persoon! 8o)

Enige verschil is dat ik mijn Z8 niet heb staan op 96kHz / 24 bit (ook nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd). Daarnaast werk ik met een Mac ipv PC, maar dat moet geen verschil uitmaken lijkt me. Intuitief zeg ik dat het te maken heeft met de kloksnelheid van je sampler. Zet hem inderdaad eens om en probeer het uit zou ik zeggen (kan je gelijk nagaan of het in geluidskwaliteit nu zoveel scheelt :)).
 
Origineel geplaatst door Hooihuis


Enige verschil is dat ik mijn Z8 niet heb staan op 96kHz / 24 bit (ook nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd).

(kan je gelijk nagaan of het in geluidskwaliteit nu zoveel scheelt :)).

:confused: dat is toch de rede waarvoor je zo'n bak koopt toch?

Anders kan je netzogoed een S5/6000 kopen...is nog goedkoper ook......;)
Nieuwprijs van de S5/6000 lag ook nog eens vele malen hoger....
 
Origineel geplaatst door mikemix
:confused: dat is toch de rede waarvoor je zo'n bak koopt toch?

Anders kan je netzogoed een S5/6000 kopen...is nog goedkoper ook......;)
Nieuwprijs van de S5/6000 lag ook nog eens vele malen hoger....

ik heb voor mijn z8 hd 900 euro betaald 2ehands

ik heb het probleem pas niet zo lang geleden opgemerkt. Ik ga morgen een uitgebreide test doen met verschillende samplerates.

als het idd zo is dat het aan de 96/44 h ligt vind ik het echt een bummer.
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine


als het idd zo is dat het aan de 96/44 h ligt vind ik het echt een bummer.

Ho...je haalt nu twee dingen door elkaar.

Het probleem kan zich voordoen als een 44.1 file op 96 wordt afgespeeld of andersom.
Het wil niet zeggen dat ie niet op 24bit en 96khz werkt.
 
Origineel geplaatst door mikemix
:confused: dat is toch de rede waarvoor je zo'n bak koopt toch?

Anders kan je netzogoed een S5/6000 kopen...is nog goedkoper ook......;)
Nieuwprijs van de S5/6000 lag ook nog eens vele malen hoger....

??

Er zijn nog wel meer verschillen tussen een Z8 en een S6000 hoor....die 96kHz-optie mag dan wel zo'n verkoopargument zijn, maar mij interesseert het gewoon niet zoveel. Wat niet wil zeggen dat ik het nooit ga gebruiken, want dat weet je toch nooit helemaal.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Ho...je haalt nu twee dingen door elkaar.

Het probleem kan zich voordoen als een 44.1 file op 96 wordt afgespeeld of andersom.
Het wil niet zeggen dat ie niet op 24bit en 96khz werkt.
ja sorry weet ik wel, maar was te lui om alles te typen :)
 
anyway - ben nu een nummer aan het maken en alles doet het natuurlijk gewoon goed.

Maar zodra het weer begint zal ik wat soundvoorbeelden posten
 
Back
Top