Machinedrum

Origineel geplaatst door mecanoiz
@ aphex
tja digitale camera's, ik spendeer m'n liever ergens anders aan :D
Ik geef je groot gelijk! Success met het verkopen!
 
geinig drum loepje mecanoiz :okdan:
heb net bij Elektron wat mp3'tjes geluisterd van hun monomachine, sidstation en MD, en bij allen kreeg ik een jaren 80 Kraftwerk gevoel.
Jouw loepie is een stuk frisser !
 
nog 'n voorbeeldje vd md
komt uit een track van mij (andere spoortjes op mute gezet, alle outs vd md gebruikt, bijna geen ext. fx. t'is geen loepie, gewoon gesequenced in logic)
8)
 

Attachments

  • md-voorbeeld001.mp3
    752,7 KB · Bekeken: 42
en zo klinkt mn md-tje als ik de andere sporen erbij gooi:
 

Attachments

  • md-voorbeeld002.mp3
    830,6 KB · Bekeken: 40
en nu de seq. vd md:

(geen ext. fx, alleen de kick is overstuurd in mn tafel)



(kon niet van t tempo-knopje blijven :P ...)

8)
 

Attachments

  • gabteck (2).mp3
    535,5 KB · Bekeken: 38
Origineel geplaatst door ricercar
Laat die machinedrum toch buiten beschouwing mensen....Het is geen 909 en AphexTwin had de zijne na een week weer verkocht. Elektron is gewoon zwaar gehyped en overpriced, toch?

:D

ik ben ook nog niet overtuigt !
hoor geen enkele dynamiek !
plat gedrukt en te veel overstuurt !
mixen zijn ook waardeloos !

moet die erase file nog horen .. maar denk dat het me nog steeds niet gaat bekoren !
en mensen die hun 909 wegdoen hebben van dynamiek helemaal geen kaas gegeten !

koop dat een sampler ... dan kan je deze truken ook
 
Dynamiek is juist 1 van de sterkste kanten van de MD
Ik zal straks es een simpel loopje maken met wat dynamiek :)
 
de 1 rijdt in een old timer; de ander in een nieuwe bak.
't is maar net wat je zelf mooi vind he.

als je je scheel wilt betalen aan een oud stoffig 80 jaren ding dat de hele wereld gebruikt heeft (en niet voor niets natuurlijk) moet je dat doen. ik betaal me dan liever scheel aan een nieuw flitsend kastje met meer mogelijkheden die ook heel goed klinkt.

me:luv: md
 
Origineel geplaatst door RJen
de 1 rijdt in een old timer; de ander in een nieuwe bak.
't is maar net wat je zelf mooi vind he.

als je je scheel wilt betalen aan een oud stoffig 80 jaren ding dat de hele wereld gebruikt heeft (en niet voor niets natuurlijk) moet je dat doen. ik betaal me dan liever scheel aan een nieuw flitsend kastje met meer mogelijkheden die ook heel goed klinkt.

me:luv: md

ik hoor niks wat ik met een sampler niet kan hoor !

vind die mdloop wel oke .. omdat de sounds wel enigsinds bij elkaar passen
maar daar heb ik echt geen MD voor nodig

dat erase is ook wel grappig maar heeft ook geen mooi laag wat mij betreft ...

Mooie shuffles heb ik ook nog niet gehoord btw !

anyway .. ik ben gewoon een zeikert ! :eureka:
 
Origineel geplaatst door MadR
ik hoor niks wat ik met een sampler niet kan hoor !

vind die mdloop wel oke .. omdat de sounds wel enigsinds bij elkaar passen
maar daar heb ik echt geen MD voor nodig

dat erase is ook wel grappig maar heeft ook geen mooi laag wat mij betreft ...

Mooie shuffles heb ik ook nog niet gehoord btw !

anyway .. ik ben gewoon een zeikert ! :eureka:
dat sampler argument slaat nergens op. samples zijn vooropgenomen geluiden. die moeten dus per definitie eerst door iets anders geproduceerd zijn. met 'n sampler kan je alles namaken hé! de vraag is of je naar de goeie samples wil zoeken, of je eigen geluiden wil produceren.
 
Ik gebruik af en toe m'n 7072727808909rxkorgdrumsdxlinn maar m'n mpc is eel multi functioneel.
 
Origineel geplaatst door MadR
ik hoor niks wat ik met een sampler niet kan hoor !

Zolang je zo'n MD niet even in de handen gehad hebt en van een koebel een hele kit maakt weet je niet wat voor synthese power dit ding heeft. De vergelijking met een sampler is een beetje scheef vind ik. Een sampler heeft altijd een bron nodig. Als jij dan zonodig de juiste bronsamples wilt uitsorteren ... ga je gang. de MD biedt gewoon zoveel synthese mogelijkheden...

Qua swing, tja ik denk gewoon dat de mensen die hier loopjes gepost hebben daar niet zo van houden want swingen kan ie zeker. Je kan namelijk per tel bepalen of die door swing wordt beïnvloed of niet.

langst de andere kant kan ik best begrijpen dat niet iedereen er fan van is. Maar dat is dan eerder een kwestie van smaak en zeker niet van mogelijkheden. sommige mensen sampelen graag, sommige mensen pielen graag aan hun MDtje ...
 
Origineel geplaatst door praecox
Zolang je zo'n MD niet even in de handen gehad hebt en van een koebel een hele kit maakt weet je niet wat voor synthese power dit ding heeft. De vergelijking met een sampler is een beetje scheef vind ik. Een sampler heeft altijd een bron nodig. Als jij dan zonodig de juiste bronsamples wilt uitsorteren ... ga je gang. de MD biedt gewoon zoveel synthese mogelijkheden...

Qua swing, tja ik denk gewoon dat de mensen die hier loopjes gepost hebben daar niet zo van houden want swingen kan ie zeker. Je kan namelijk per tel bepalen of die door swing wordt beïnvloed of niet.

langst de andere kant kan ik best begrijpen dat niet iedereen er fan van is. Maar dat is dan eerder een kwestie van smaak en zeker niet van mogelijkheden. sommige mensen sampelen graag, sommige mensen pielen graag aan hun MDtje ...

met een sampler en een koebel kan ik zelf ook een hele kit maken
heb zelfs string samples tot de vetste kicks vervormt zien worden ..
was wel met een computer gedaan maar dan nog ... het begon met een sample !

ook is belangrijk hoe die swingt ipv of die swingt ...
das bijna het meeste belanrijkste van een drumbak wat mij betreft ..

ik hoor het er gewoon niet aan af .. en hoelang is dat ding nu al uit ?

voor de rest heb je gelijk dat ik er zelf eens mee moet spelen ...
maarja ik wil jullie te veel op je staart te trappen door de persoon er achter de schuld te geven

:eureka: ;)
 
Origineel geplaatst door MadR
met een sampler en een koebel kan ik zelf ook een hele kit maken

Denk dat ik met een Machinedrum en een sampler toch eerder een dansvloer vol krijg als jij met je sampler en een koe bel maar goed 8o)

Ik heb nog even iets opgenomen voor degene onder ons die wel graag naar het geluid van de MD luisteren :)

Houdt er rekening mee dat dit is opgenomen over de line-in van mn el cheapo Audigy....
Het is een .mp2 gerenamed naar een mp3 want mn licensie is niet meer geldig in soundforge :duivels:
Ik heb de .mp2 moeten renamen omdat ie anders niet mocht worden up-geload naar synthforum.
Hij speelde bij mij gewoon af, maar mocht je er problemen mee krijgen, ff renamen naar .mp2
 

Attachments

  • machinedrum-industrial.mp3
    472,1 KB · Bekeken: 38
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Denk dat ik met een Machinedrum en een sampler toch eerder een dansvloer vol krijg als jij met je sampler en een koe bel maar goed 8o)

Ik heb nog even iets opgenomen voor degene onder ons die wel graag naar het geluid van de MD luisteren :)

Houdt er rekening mee dat dit is opgenomen over de line-in van mn el cheapo Audigy....
Het is een .mp2 gerenamed naar een mp3 want mn licensie is niet meer geldig in soundforge :duivels:
Ik heb de .mp2 moeten renamen omdat ie anders niet mocht worden up-geload naar synthforum.
Hij speelde bij mij gewoon af, maar mocht je er problemen mee krijgen, ff renamen naar .mp2

Dat ligt er helemaal aan Resonance ik vind je uitspraak zeer gewaagd! Het gaat er niet om welke spullen je voor handen hebt maar of je juist weet wanneer bepaalde sounds op de wijze worden toegepast,hoofdzakelijk zal het met je gehoor,ervaring en talent te maken hebben of je weet wanneer een sound toepasbaar is of dan wel geschikt.
Machinedrum zegt mij geen flikker. Mijn maat Alle heeft wel een en is daar zeer over te spreken. Een oude sampler,drumdoos en een highend compressor of dergelijks zeggen mij dan wel meer. Mijn maat Alle heeft een kleine professionele studio waarr ie jonge mensen begeleid hij heeft er dan ook zeker wel kennis en verstand van.Eigelijk kun je met welke goedkope synth een vette track bouwen. Het gaat er alleen om dat je de sound op de juiste manier weet toe te passen. geef mij een dx7 en zal met deze methode een vette track kunnen bouwen. Een goede muzikant zou de sound die hij willekeurig zo uitkiezen ook toch zijn recht laten komen. Elke sound is uniek alleen niet iedereen zou hem zou tot zijn recht laten komen dat het niet zou uitmaken welke sound je ook zou kiezen. Grappige is dan ook dat velen vaak bepaalde sounds willen namaken.De artiest zelf heeft gewoon de sound tot zijn recht laten komen in de track. Dus welke sound je ook kiest,als het goed is brengt elke sound een ander gevoel mee en speelwijze uniek aan de sound zelf.
 
En toch blijf ik bij mn standpunt dat je met een machinedrum + sampler meer kan bereiken als een koe bel en een sampler :)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
En toch blijf ik bij mn standpunt dat je met een machinedrum + sampler meer kan bereiken als een koe bel en een sampler :)

Dat zegt helaas iets oevr jouw dan de koebel en de sampler:W Dat betekent dus dat jij je laat leiden/lijden door het apparaat inplaats dat jij het apparaat laat leiden/lijden.

:)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
En toch blijf ik bij mn standpunt dat je met een machinedrum + sampler meer kan bereiken als een koe bel en een sampler :)

Dat zegt helaas iets over jouw dan de koe-bel en de sampler:W Dat betekent dus dat jij je laat leiden/lijden door het apparaat inplaats dat jij het apparaat laat leiden/lijden.

:)
 
Back
Top