Machinedrum

Nee enkele een extra controller en mini mixertje heeft hij gebruikt.
De MnM staat in song mode en triggert MD patterns via een midi noot. SHIFT in houden + knopje draaien en een parameter verandert voor alle tracks op de MD. Eenmaal de pattern op nieuw getriggerd wordt reset de drumkit sound zich. Zo haalt ie bv alles door de sample rate reduction, filters, etc.

trouwens sinds gisteren is er voor zowel de MD als de MnM een nieuw OS uit:


MACHINEDRUM 1.20

MONOMACHINE 1.05
 
MD is te gek!

Als je een md koopt, heb je er ook meteen een super de super vette filtermodule bij met veel toffe parameters en een filter-follower die je niet snel op een andere filterbak vindt (met ook nog eens een ringmodulator, bitcrusher, distortion, delay, reverb, parametrische eq en een compressor). ik denk dat de md in elke studio en bij elke live-situatie perfect is te integreren. ikzelf gooi via een adatconverter sporen uit mn pc (bijv. vsti's of audiosporen) mn md in en elk spoortje van mn md via adat mn pc weer in om te bewerken met 'softe' fx.
op de seq. van de md maak ik patterns die ik in de seq. van mn pc trigger.

voor elke moderne muzieksoort is'ie wel geschikt en al helemaal voor experimentele percussie. een eigen sound heeft'ie zeker maar vervelen doet'ie nooit!

8)


ik ga'm meteen maar ff updaten
 
Origineel geplaatst door mecanoiz
http://www.erasemusic.com/Erase-LiveCTPGhent041127.mp3

erase live op "catching the plane" te Gent dit weekend
enkel MD & MnM

Dit is nou eens een goede demo voor dat spul. Dit laat de power van elektron wel goed naar buiten komen. Ben blij dat ik een MD heb, en die Monomachine begint nu ook steeds intressanter te worden :) Iemand in de buurt van rotterdam waar ik hem eens kan testen?
 
*OFF TOPIC

Jezus...
24 uur voordat ik mijn monomachine ga ophalen zie ik dat feedback de prijs ervan drastisch heeft verlaagd: van 1950 naar 1599 euro! Hoeveel van die dingen hebben ze in godsnaam ingekocht? Gelukkig heb ik tweedehands een goede prijs getroffen...

PS: ik woon niet in Rotterdam overigens
 
Daarom vind ik hem nu ook intressant worden, zeker met de laatste dingen die ik er van hoor. De geluiden klinken echt goed, en een MD en een MnM samen is de ideale live combi lijkt me(en toch maar stiekum mijn 808 ook mee :) )
 
Re: Machinedrum

Origineel geplaatst door seiko
Hi,

Steeds komt die Machinedrum als klassedrummodule terug...ik word alsmaar nieuwsgieriger !
Spijtig genoeg valt deze bij mijn weten niet in Belgie te beluisteren (of wel ? of is er een Belgische gebruiker ervan die me eens een demo wil geven ?)

Ikzelf gebruik volgende zaken als (hardware) drummodules : Novation Drumstation, TR-909 en RS7000.
De vraag is maar of in mijn geval zo'n Machinedrum nog iets extra kan betekenen.

'Normale' drumgeluiden (kicks, snares, hats enz) heb ik duidelijk meer dan genoeg; ben meer op zoek naar iets waar ook meer percussievere (experimentelere) geluiden mee gemaakt kunnen worden (die dus niet echt klinken als 'echte' instrumenten)...nu doe ik dit door te samplen in RS7000 maar als die Machinedrum ook wat 'zieke' geluiden vanzelf kan produceren, vind ik het wel interessant....

Alvast bedankt voor enige uitleg.
Patrick

Ik heb even een demotje in elkaar gesmurfd.. Alles wat je hoort is machinedrum. geluid is alleen door mn mixer gegaan, zonder enige effecten of compressie (behalve wat lichte compressie intern op de MD).
 

Attachments

  • machinedrum.mp3
    777,7 KB · Bekeken: 49
Laatst gewijzigd:
mss had je interne compressor er wel moeten op loslaten. dat is ook nog een heel sterk punt van dit drumbeest ...
 
Reverb staat trouwens ook aan op de MD zelf... Ik heb dit voorbeeldje ff snel in elkaar gesmurfd om wat geluidjes te laten horen waaruit je kan concluderen.... Dat de MD meer is dan een simpele drum computer omdat je regelmatig mensen hoort die beweren dat de MD niks meer kan als elke andere drumbak. Deze demo klinkt misschien een beetje lomp omdat ik alles in 1 keer heb opgenomen. Houd er rekening mee wanneer je alles per track gaat opnemen en je eindmix per track gaat masteren alles een stuk beter klinkt.
 
Origineel geplaatst door rvooh
ivm vrees voor dance techno:

integendeel! de sequencer is flexibel genoeg, en qua geluidmogelijkheden ben je quasi onbeperkt.
Binnen enkele minuten aphex alike klinken is geen grote inspanning

Voeg daar de lfo's en motion seq aan toe een je hebt - een prachtig toestel!

aphex as in aphex twin ? :)
 
Nee hij bedoelt volgens mij Aphex Bauer, das een nederlandstalige braindance act.

-C-
 
ik ben er nog steeds tevreden mee...


nja... kan mij dat een reet schelen wat aphex gebruikt. :gaap:


elk zen eigen bakkies :D
 
overpriced klopt wel een beetje...
Maar kan niet anders... Het is een product voor een vrij beperkte doelgroep.
Moest de productie in Azië plaatsvinden zouden ze ze gerust voor 900 euro kunnen verkopen.
Maar dan zouden ze in aantallen wel 10 x zoveel over de toonbank moeten gaan.
Als ook de BTW in Zweden 25% en derg. maken het voor elektron niet zo gemakkelijk.
Ze hebben al overwogen om naar duitsland te trekken voor de lagere BTW.
Dat was toch wat Daniel van Elektron me vertelde
 
Back
Top