Yamaha CS-30

Hij is mooi,overzichtelijk met veel mogelijkheden en heeft een apparte klank.

OVERZICHTELIJK :D :D :D??????

Nee joh, de CS30 heeft een van de meest vage en onoverzichtelijke interfaces.
 
Origineel geplaatst door Leo
hadden we het hier over een synthesizer of over mij?

Hahaha,doe maar alsof....

Origineel geplaatst door smackos
OVERZICHTELIJK :D :D :D??????

Nee joh, de CS30 heeft een van de meest vage en onoverzichtelijke interfaces.

Wel ja,t'is n'beetje wir-war als eerste indruk,maar als je erop focust,is het perfect logish...
behalve dan de mode van filter 2 die in de vca2 sectie staat,maar gemixed kan worden in vca1,voor de rest is het alemaal 'normaal'

Je moet wel de gewoontes hebben om met analooge synths te werken,of beter je moet weten hoe ze werken!
 
Ik bedoel het niet slecht,maar moeten alle layouts van een monofone ,VCO-VCF-VCA-ADSR,zijn om er iets van te begrijpen.

Als je met een modulaire synth werkt is het toch ook een warboel (of kan het worden) en je weet toch wat je doet (hoop ik toch),dus de lay-out van de CS-30 is zeker op max.15 min. aangeleert en je bent er mee weg zoals met eender welke andere monofoon. of niet,overschat ik jullie kapaciteiten?
 
If you have arrived seeking some enlightenment on the subject,tell me!
 
zo zijn ze dr weer ik vindt van wel !
on topic cs30

volgens mij heeft hexagon de vlaamse versie ,..heb ik van gehoord die zijn meer waard
plaatjes hexy ...
:geslaagd:

[en idd leo is eg wel af zetter - hij stuurde ooit zo maar een boekje op voor gratis van dejx de afzetter :D ]
w8 maar totk m een keertje tegenkom ,...krijgtie een boekie van eigen deeg !:engel:
 
Origineel geplaatst door smackos
Ja das waar dat weet ik niet..ik heb daar geen verstand van

Het werkt een beetje als een softsynth, maar dan moet je de knopjes aanraken in plaats van met de muis doen (voor het geval je de USB-poort aan het zoeken was).
 
Wat nu echt wel klote is aan die synth,is om hem te servicen...

Om de pots te bereiken moet je de volledige prints van elk blok verwijderen.

Dus alle knoppen moeten eraf (pas daarmee op ze niet te beschadigen,ze knellen fel )

over elke potentiometer zit een plastic anti-stof kap,goed maar niet meer dus na al die jaren en prints moeten eraf,kap eraf en dan kan je de pots cleanen.

hetzelfde voor de schakelaars,het heeft geen zin om ze te sprayen via de buiten zijde,men moet effectief het monster openen,en print eraf.

Alle prints zijn aan elkaar met connectoren,deze clean je meteen best mee,let op wanner je ze terugplaatst,verwarring is snel gebeurt!
 
Bericht door een moderator:
Opgeschoond. Heren, privé-discussies en flames graag via PB onderling.
 
Origineel geplaatst door smackos
400$ voor een kapotte niet werkende CS30....mneh :D

okok en asje deze laat shippen ,..dan zegt de verkoper dat ie ff nog wat tyd nodig heeft om een "passende box"te vinden ,...voor zn al overleden cs30
ik zou zeggen een eikenhouten kist met fluwelen binnekant en draag baar eraan ,..=)

ook nog twee x cs10 voor nu 300$...check ben benieuwd wat t opbrengt
poormans cs30 haha:okdan:

WORD MN MOND WEER GESNOERD
maar van mn wijzig toets blijven ze af![bericht weg !}
:smeris: tatututututautututuuuut:engel:
 
Laatst gewijzigd:
ook nog twee x cs10 voor nu 300$...check ben benieuwd wat t opbrengt
poormans cs30 haha:okdan:



nee hoor rich man cs10;) iedereen denkt altijd dat een cs30 en uitgebreide cs10 cs15 is. dus niet ik heb een cs15 een tijd in huis gehad en nu een cs10 die klinken veel dikker en vetter dan een cs30
 
Zeg Rombraz.......... heb je ooit wel eens de CS-10, CS-15 en de CS-30 te gelijk gehoord, of beoordeeld?

M.v.g. Obie
 
idd wat is je definatie vamn ...dik
groot rn rond

de cs30 kan precies t zelfde klinken als cs10 en cs15 maar met iets meer modulatie mogelijkheden ,..
dus anderson niet
maar een open simple patch ,...osc/vcf vca env klinkt [lijkt mij ] t zelfde ,...:confused: of niet dus,...
hoork net
 
Hoi Ron

De CS-5, CS-10, CS-15, CS-30 zijn het zelfde qua sound alleen de én heeft meer mogelijkheden dan de ander, en weer anders om.
MAAR...........er kan verschil zitten dit omdat b.v. de trim pots anders zijn afgesteld of verlopen.

M.v.g. Pierre
 
Back
Top