Behringer RD - 78

Klassieke analoge drumcomputer met 15 drumgeluiden, 34 iconische ritmepresets en 16-stappensequencer

199 euro.

* authentieke reproductie van de originele Roland CR-78-schakeling uit de jaren 70
* 14 originele drumgeluiden met mixparameters en globale accentmogelijkheid + een toegevoegd clap-geluid
* 34 iconische ritmepatronen met fill-in-, rolling- en breakvariaties
* 10 onafhankelijke analoge uitgangen voor externe verwerking of het opnemen van uw ritmes als multi-track audio
* gebruiksvriendelijke 16-stappen drumsequencer met realtime schakelen tussen 32 afzonderlijke patronen
* patronen kunnen worden gekoppeld tot volledige nummers met maximaal 250 maten
* 16 authentieke stapknoppen met led-indicatoren voor eenvoudige patrooncreatie
* 18 bedieningselementen en 29 schakelaars om u directe en realtime toegang te geven tot alle belangrijke parameters
* MIDI- en USB-implementatie voor synchronisatie en verbinding met externe apparaten

475890093_1188495726196838_7571337652074767051_n.jpg

Last edited by a moderator:
Met al die nieuwe aankondigingen worden het alsnog dure tijden voor de Behringer fans. 😉

Een CR78 klinkt altijd lekker maar ik vind het jammer dat ze niet wat verder zijn gegaan door direct een paar leuke mods toe te voegen om de sounds wat meer te kunnen tweaken, zoals op de TD-3-MO. Deze lijkt veel knoppen te hebben, maar het zijn voornamelijk volumecontrols. Qua prijs zit ie nu een heel eind in de richting van de RD-8 terwijl ie qua mogelijkheden en vormfactor meer op de RD-6 lijkt.

ik vind de CR78 ook tof. volgens mij gebruike JJ cale die.
maar deze klinkt onaangenaam schel. Dit had ik ook met de rd6.
Die heb ik toen een aantal dagen aan laten staan en toen werd het beter.

Ik vind die hats/cymbal/metallic sounds ook vrij naar klinken, erg schel. De CR78 sounds in de TR-6S klinken wat vriendelijker in mijn oren. Bakje ziet er verder leuk uit qua workflow enzo, maar ben niet echt een CR78 fan dat ik per se een dedicated ding voor wil.

Als je dan de LINN ook hebt, hoeveel minijack kabels ga je dan aansluiten als je van beide alle Outputs gebruikt :D

Vind het ook hier en daar wat schel, maar als je t op Tape of met lage bitrate van vintage Sampler opneemt misschien dat het wat helpt.

Gewoon een shiftknoppie ergens en dat je instrument-knop een decay wordt. Heb Cherry Audio's CR-78 vorig jaar gekocht en die heeft een heel paneel om de gegenereerde geluiden (soms extreem) te tweaken. Het is al een moderne re-imagining, dus gooi er nog wat moderniteit tegenaan. (Wel een funky bakje, die demo's zo horend)

Softwarematig is dat allemaal wel te doen.
In hardware zou je het kunnen toepassen mits bepaalde parameters toegankelijk zijn door menu-diving te gaan doen, al die extra's op hardware brengen natuurlijk weer een hogere prijs met zich mee want die doorontwikkeling dient ook gefinancieerd te worden, maar het doel van Behringer is om de prijs laag te houden.
Maar snap zeker je stelling.
Misschien komt er toch nog 1 of andere OS upgrade, of een MK2 versie.

Hup en weer een goedkope prul die weer lekker wordt gehyped, en niemand eigenlijk echt nodig heeft.

Lijkt wel een al you can eat buffet, en t blijft maar komen, terwijl iedereen al 3x heeft gekotst ;)

Back