Lek: Moog Labyrinth - Moog Goes West-Coast?

Labyrinth_paars.png


Het nieuws over de Spectravox is nog niet koud of er is al weer een nieuwe Moog synth: De Labyrinth. Let wel: Dit is een lek. Volgens een (inmiddels verwijderde) pagina op TurnLab gaat het om een West-Coast style synthesizer in het inmiddels befaamde 60 HP format wat we van Moog kennen.

Labyrinth_pateched.png


Labyrinth heeft twee oscillatoren , waarbij de tweede VCO eigenlijk een triangle-LFO is die de eerste oscillator kan moduleren - zoals een complexe oscillator. Er is ook ringmodulatie plus noise met een instelbare toonsoort. Verder een voltage-controllable wavefolder, wat de West Coast connectie maakt. Verder heeft de synth een vrij traditioneel East Coast low-pass filter, waarbij de volgorde van wavefolder en filter om te draaien is. Ook lijken er twee envelope generators aanwezig te zijn.

Er zijn op de Labyrinth verder twee sequencers, waarmee je de VCF, VCO en de Wavefolder kan sequencen en moduleren. Een aantal andere functionaliteiten zijn nog niet echt helder, zoals "corrupt", "bit-shift" en "bitflip".

Wordt hoogst waarschijnlijk snel vervolgd....
 
Hee leuk, een dikke Volco Modular. Die vla flip zal wel voor semi random veranderingen van de sequence zijn zoals een Noise Ring of Wogglebug
 
ja en de touch keys. en scales?

wel leuk om zoveel synths met wavefolders ed te zien.

Ik heb net mijn clock kaart om mijn volca's aan de Easel te syncen binnen.
Van het weekend ff testen.
 
Back
Top