REVERB.COM -> F*CK *FF

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Onlangs wijzigde ik van bank. (BPOST bank werd overgenomen door BNP)
Hierdoor kreeg ik nieuwe pinkaarten en VISA met andere kaartnummers uiteraard. Vandaag krijg ik van Reverb een mail dat ze mijn bankgegevens willen controleren.
Begrijpelijk, want de kaartnummers zijn gewijzigd. Ik vul netjes de nieuwe gegevens in, en dan volgt er een pagina waar ik bovendien ook nog het saldo van mijn rekening moet opgeven... huh?
WAT??? Niemand, maar dan ook niemand buiten de bank zelf hoeft een vraag te stellen over mijn rekening saldo, laat staan dat het hun zaken zijn. Bijkomend geven ze aan dat er minstens 300 € op je rekening moet staan...sure.
Dit is gewoon ongehoord onbeschoft!
Dus meteen heel mijn Reverb Account laten verwijderen. Voila. Einde verhaal. Tot nooit meer.

1713083563879.png
 
Laatst gewijzigd:
Dit is gewoon ongehoord onbeschoft!
Dus meteen heel mijn Reverb Account laten verwijderen. Voila. Einde verhaal. Tot nooit meer.
Goed dat je je account hebt verwijderd, ik zou er ook geen stuiver meer uitgeven.

Deze gekkigheid is op veel plekken in Amerika gaande en ik we gaan nog wel meer van dergelijke uitwassen zien.
Kijk eens bij Louis Rossmann, dit is breder en veel tech gerelateerd, maar als je hoort wat bedrijven allemaal flikken zie je al snel een breder plaatje.

Louis Rossmann (pak een kleinere +/-10min. video voor een impressie)
 
Wat pas écht ziek is, is het hele EU DAC7 gebeuren 🤮🤮🤮
(En Marktplaats betaalverzoek-opdringing, of erger nog, "kopersbescherming" 🤮)
 
Heel dat verdienmodel is rot: TakeAway die tot 30% vraagt van de prijs van maaltijden zodat restaurants die een online clientele hebben opgebouwd enkel maar break-even kunen draaien, hotels die vragen als je tevreden bent om het volgende jaar telefonisch te boeken omdat ze nauwlijks winst maken op Booking.com enz.... En dan heb ik Apple nog niet vermeld..

Hiervoor hebben ze de term "platform decay" uitgedacht : eens een userbase uitgbeouwd wordt deze het product ipv de diensten: Enshittification - Wikipedia
 
Ik word bijna ontroerd altijd van dat soort verhalen, maar toen ik een paar maanden geleden een hotel ging boeken voor SuperBooth was dezelfde kamer op de website van het hotel zelf aanzienlijk duurder dan via booking.com - hoe dan? En Volt muziekwinkel vraagt via zijn eigen webwinkel structureel meer dan wat ze vragen voor hetzelfde product op reverb.com. Hoe dan? En dan die arme bezorgrestaurants die soms nog steeds via Thuisbezorgd 50 cent per plastic bakje willen rekenen terwijl het niet eens meer verplicht is die te innen - bovenop toch al royale bedragen voor over het algemeen zeer matig vreten. Ik stroom werkelijk over van medelijden 😭
 
Ik word bijna ontroerd altijd van dat soort verhalen, maar toen ik een paar maanden geleden een hotel ging boeken voor SuperBooth was dezelfde kamer op de website van het hotel zelf aanzienlijk duurder dan via booking.com - hoe dan? En Volt muziekwinkel vraagt via zijn eigen webwinkel structureel meer dan wat ze vragen voor hetzelfde product op reverb.com. Hoe dan? En dan die arme bezorgrestaurants die soms nog steeds via Thuisbezorgd 50 cent per plastic bakje willen rekenen terwijl het niet eens meer verplicht is die te innen - bovenop toch al royale bedragen voor over het algemeen zeer matig vreten. Ik stroom werkelijk over van medelijden 😭
Denk dat elke business wel opportunistisch reageert op err.. opportuniteiten. Het wordt pas problematisch imho als we over monopolies spreken en er zijn geen alternatieven meer.
 
Nu ja, 2dehands en Marktplaats ook niet beter: herhaalde keren als ik een topzoekertje plaats twv 15.99€ die dan zogezegd 7 dagen bovenaan zou moeten staan zakt na 4 dagen al weg tussen de andere zoekertjes zak je al weg tussen de gewone zoekertjes en dan is hun verrekt idiote uitleg na mijn klacht aslof ik oerdom ben :

"Jouw zoekertje komt boven de gewone zoekertjes te staan, maar nieuw gekochte topzoekertjes komen boven jouw topzoekertje te staan. Afhankelijk van de populariteit van de categorie zal een topzoekertje niet altijd op de eerste pagina staan. Er wordt gewerkt met een doorschuif systeem en niet elk topzoekertje zal op elk moment bovenaan kunnen staan. (zie screenshot onderaan)

Als je voor een 3- of 7-dagen topzoekertje hebt gekozen zal dit iedere 24 uur weer opnieuw omhoog geplaatst worden.
Er kunnen maar een aantal topzoekertjes per pagina getoond worden. Daarom kan het gebeuren dat een topzoekertje toch (bovenaan) op de 2de of 3de pagina verschijnt."

Het is gewoon de nieuwe tijd. Je wordt voortdurend belazert waar je bij staat en je kan er nauwelijks iets aan doen.
Want die klojo's zijn telefonisch ook helemaal niet bereikbaar. Wel per mail, maar dan krijg je zo'n onderbetaalde jongen op Customer Service die verplicht zijn standaard mailtje aframmelt.
En wat hierboven in zijn mail staat, staat zo niet onderaan de aanbieding.



Screenshot 2024-04-14 at 15.13.51.png


Vroeger in mijn jonge tijd was de currysaus bij de Chinees gratis, alsook de plastic afhaal bakjes of draagtasjes. Nu is een portie currysaus 3 euro is mijn inziens DIEFSTAL.
 

Attachments

  • Screenshot 2024-04-14 at 15.13.51.png
    Screenshot 2024-04-14 at 15.13.51.png
    76,6 KB · Bekeken: 10
Laatst gewijzigd:
Er is altijd genoeg tijd om te laat te zijn
 
Had eind vorig jaar ook nog materiaal verkocht op Reverb, kreeg na nieuwjaar request om hen alle nodige papieren zoals Visa/Master kaart??, copie va ID voor/achteraan te bezorgen dit binnen de 5 dagen, indien ik dit niet deed werd mijn account geblokkeerd!. zij moesten mij nog duizenden Euros!! betalen betreffende mijn verkoop. Je mag er idd op rekenen dat alles gerekend je toch een 20 a 25% kwijt bent aan al hun kosten,boosts enz...en niet de zogenaamde 11% ik begrijp waarom sommigen hun materiaal daar zo duur zetten op Reverb.

Ben ook van mening dat zij het recht niet hebben op kopie van mijn paspoort, maar ik had toen ni veel keuze, moest mijn geld hebben.

Van anderen op Reverb heb ik ook al gemerkt dat zij dingen aanbieden goedkoper als op hun eigen winkel website, hebben die soort speciale deal met Reverb ofzo?
 
Back
Top