Dutch&Dutch 8C liefhebbers?

W.ami

Nieuwkomer
Lid sinds
16 Maart 2024
Berichten
6
Locatie
Vianen
Heeey hallo, ik ben nieuw hier. En heb echt een hele fijne studio setup. Maar omdat ik ga verhuizen laat ik door Mischa Jacobi een nieuwe studiio bouwen, en daar zitten ook speakers van Jacobi bij.
 
Last edited by a moderator:
Welkom! Ben zelf ook vrij recent lid geworden.

Wou je wel vragen, als je door Mischa wat laat bouwen, waarom ga je niet voor de Sphere? Dat ding is onwijs!
 
@Kryss ik ga ook zeer zeker voor the sphere 🙌
Hahaha, mooi man!

Scheelt bakken met werk en geld om een ruimte akoestisch goed te krijgen! Ik heb zelf een compleet nieuwe tent gemaakt, eigenhandig, maar had achteraf misschien ook gewoon die Sphere moeten kopen. €30K ben ik nu ook kwijt, en het is nog niet helemaal naar wens! Anderzijds, het bouwen was ook wel onwijs leerzaam. Inclusief tips van Mischa, toffe gast, had bijna zijn oude analoge tafel nog gekocht.
 
Ja man echt super. Nu alleen nog mijn Dutch en Dutch 8C studio speakers verkopen
 
@W.ami Indien mogelijk een studio-build foto reportage? altijd interessant om meer te weten over hoe en wat :okdan:
 
Extra foto’s van m’n setup die ik verkoop ❤️
 

Attachments

  • IMG_7353.jpeg
    IMG_7353.jpeg
    159,3 KB · Bekeken: 32
  • IMG_7350.jpeg
    IMG_7350.jpeg
    134,7 KB · Bekeken: 32
Laatst gewijzigd:
Wat is er zo revolutionair aan die sphere? Speakers geintegreerd in het meubel, maar waarom zou de akoestiek van de ruimte dan opeens niet meer uitmaken? Op zijn site staat verder geen info erover.
 
maar waarom zou de akoestiek van de ruimte dan opeens niet meer uitmaken?

Ja, dat dacht ik ook al:

 
Ik heb het ontwerp proces van de D&D 8C kunnen volgen, dus ik heb een warm hart voor deze speakers.

Het is zeer moeilijk om deze los staande speakers te verbeteren.
Ze zijn rond afstralend in het laag, nier afstralend in het laag mid en zeer uniform gericht afstralend in de rest.
Kii Audio doet dat bv ook.
De Jacobi speakers heb ik nog niet gehoord, maar deze man heeft de kennis om het goed te doen.


Even uitleggen:
Waarom nier afstraling?
Dit heeft te maken met de Schroeder frequentie Schroeder frequency van luister ruimtes.
Onder de Schroeder frequentie zijn er te weinig reflecties om een neutraal geluid, bij je oren, te krijgen.
Dit is het gebied waar de ruimte domineert, daarboven domineert de luidspreker.

Maar als je ervoor kan zorgen dat deze reflecties niet worden aangesproken door de speaker, krijg je vanzelf een vlakker frequentie verloop.
Dat doet de nier afstraling.
Het lijkt wel een wonder, maar dat is het niet.
De wetten van de natuur worden hier niet overtreden.
Ze worden volledig begrepen en de luidspreker word hierop aangepast.




En ik vind het wel heel vet dat 3 van de best klinkende speakers ter wereld ontworpen zijn door Nederlanders.
 
Ja, dat dacht ik ook al:

Ik vindt het lastig te omschrijven, maar het ding werkt gewoon goed in dat opzicht.

Je kan Mischa vragen om de tafel te proberen, je kan doorgaans vrij snel naar Groningen rijden. Ook gaat ie wel eens op promo tour, zoals tijden de ADE, kun je je opgeven voor een testrit.

Het is raar, maar als je er eenmaal achter zit, en dan staan er altijd wel een aantal monitoren omheen om te vergelijken, dan is het heel aparte ervaring.

Maar ja, €30/40K..
 
Back
Top