Memotron van Manikin mk2

Inclusief alle geluiden! Ik had hem als zoekopdracht op Marktplaats, maar ik ga hem toch niet kopen. Het grootste nadeel is dat je niet van geluidssets kunt wisselen via program change. Daardoor heb je maar drie geluiden tot je beschikking. Het voordeel is dat werkelijk alle geluiden erbij zitten. Voor mij was de verzameling Berlin School interessant, maar veel geluidseffecten zijn gemaakt voor Tangerine Dream en daarom zo verbonden aan die groep, dat gebruik ervan bijna plagiaat is. Vergelijk het met de Korg Minipops van Jean Michel Jarre. Dus ik houd het op de ongeluste geluiden in de Kronos, de door mij geluste geluiden in de E-mu Ultra en de tot nu toe ongebruikte va Mike Pinder op een sample-cd van Akai.
 
en de tot nu toe ongebruikte va Mike Pinder op een sample-cd van Akai.
Die horen we niet vaak op mp maar hij was echt een autoriteit op het mellotron, niet alleen als muzikant maar hij was ook werkzaam bij dat bedrijf voor hij fulltime muzikant werd.
Toen hij weg moest bij de Moody Blues was het voorgoed gedaan met hun sound.
 
Ooit de desktop versie gevonden voor een vriendenprijs maar vond de bediening niet prettig, terwijl het geluid me ook niet voldoende kon betoveren.
Was makkelijk afscheid nemen.

De mellotron samples van de roland sr en srx boardjes kan ik wel waarderen, maar dit is wellicht als vloeken in de kerk.
 
Die horen we niet vaak op mp maar hij was echt een autoriteit op het mellotron, niet alleen als muzikant maar hij was ook werkzaam bij dat bedrijf voor hij fulltime muzikant werd.
Toen hij weg moest bij de Moody Blues was het voorgoed gedaan met hun sound.
Oh ja? MOEST hij weg? Dat wist ik niet. Ik dacht hij uit vrije wil wegging. De albums met Pinder vind ik de beste maar alle bandleden uit die periode konden liedjes schrijven.
 
Oh ja? MOEST hij weg? Dat wist ik niet. Ik dacht hij uit vrije wil wegging.
Misschien wat te sterk uitgedrukt ja, hij had onenigheid met ze over de richting die ze in wllden volgens mij en het aankomende tourschema in die tijd waren ze het ook niet over eens, hij woonde toen in Californië en dat bleek lastig te combineren met de rest van de band, hij is idd uit vrije wil weggegaan.

De albums met Pinder vind ik de beste maar alle bandleden uit die periode konden liedjes schrijven.
Ben ik met je eens, nadat Pinder wegging was het ook gedaan met het Mellotron, Patrick Moraz kwam er bij met synths en de sound was niet meer hetzelfde.
Ik zag ze in Ahoy toen Moraz erbij was gekomen maar je merkte in het publiek toen ze na wat nieuwer werk een setje oude nummers speelden (oa Tuesday Afternoon) dat het publiek wel enthousiaster werd in reaktie.
Ik heb na die eerste met Moraz ook daarna geen plaat meer van ze gekocht.
 
Die gast gaat idd next level.. echt te gek.

Mmm zie ik daar nou een behringer pro-800 :D

Screenshot 2024-03-12 at 21.41.05.png
 
Back
Top