"Waarom moderne synthese beter is dan analoog"

Ik ben wel eens van mijn fiets afgeflikkerd en heb toen mijn pols gebroken, ik kon zeker een jaar daarna geen muis bedienen met mijn hand, de lichtste beweging met mijn hand of vingers en ik lag bijna op de grond van de pijn.
 
Bij ergonomisch muisgebruik wordt de pols niet bewogen.
Zo beter?

Het is algemeen ergonomisch advies. Voor mijn part zit je ondersteboven aan je PC.
Wij weten helemaal niks van de specifieke polsaandoening van San-Pierre af, dus algemeen ergonomisch advies is wellicht helemaal niet van toepassing.
 
Bij ergonomisch muisgebruik wordt de pols niet bewogen.
Zo beter?

Het is algemeen ergonomisch advies. Voor mijn part zit je ondersteboven aan je PC.
Beter ja, want mijn klachten komen niet van muisgebruik, muis gebruik is gewoon pijnlijk voor mij, ook als ik ondersteboven voor de pc zit
 
Ik ben wel eens van mijn fiets afgeflikkerd en heb toen mijn pols gebroken, ik kon zeker een jaar daarna geen muis bedienen met mijn hand, de lichtste beweging met mijn hand of vingers en ik lag bijna op de grond van de pijn.
Bij mij vergelijkbaar al was het niet met een fiets, beide polsen totaal de vernieling in en lange revalidatie
 
Wij weten helemaal niks van de specifieke polsaandoening van San-Pierre af, dus algemeen ergonomisch advies is wellicht helemaal niet van toepassing.
Als je een pijnlijke pols hebt en toch een muis wil gebruiken, is 't toch altijd beter om die pols niet te bewegen dan wel he? ;-)
 
Of een ander invoerdevice zoals een trackpad of artpad/tablet. Toen ik ooit eens RSI had aan het einde van de vorige eeuw ben ik aan de Wacom gegaan bijvoorbeeld.
 
Of een ander invoerdevice zoals een trackpad of artpad/tablet. Toen ik ooit eens RSI had aan het einde van de vorige eeuw ben ik aan de Wacom gegaan bijvoorbeeld.

Ik doe veel met een 27 inch touchscreen, ik kijk dan ook vaak bij plugins of ze daar lekker mee werken. Eventide bijvoorbeeld werkt fantastisch daarmee
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Gebruik nu al +/-13 jaar deze van logitech, de M570.
Een aanrader als je dagelijks voor je schermpje zit.

LTM570.jpg


Deze is niet meer in productie, maar er is een opvolger.
 
Dat soort racistische Frankenstein muizen zijn niet bruikbaar voor linkshandigen. Al geloof ik ook niet dat ik blij zou worden van al die extra dingen erop. Ben al jaren tevreden met de Magic Mouse van Apple :)
 
Ben zelf linkshandig, maar gebruik deze uiteraard met de rechter hand.
Toen ik voor mijn rijbewijs ging moest ik ook rechts schakelen,
de rijschoolhouder vertikte het om een engelse auto aan te schaffen.
Je leert het maar met rechts zei hij!
 
Ik ben in principe tweehandig, maar naarmate de motoriek fijner moet verschuift mijn voorkeur naar links, en voor kracht juist weer naar rechts. Maar op zich kan ik bijna alles wel met allebei als het moet.
 
alleen als het met een mac mag, pc's vind ik zo kut
 
..is er ook een goedkopere versie van Behringer?
 
Mbt deze thread. Ik gebruik vooral hardware voor de knoppen. Het is een mix van FM, sample based, VA, wavetables, analoog. En Ableton Live met Push als DAW, en NI Komplete met de S-series MK3 controller. Moderne synthese VS analoog: voor mij hebben ze beiden hun plaats. Het gaat mij om een goede prijs/pret verhouding. Pret is heel persoonlijk. Sommige analoge synths wordt ik blij van, andere niet. Digitaal idem. Verder stijgt de pret voor mij met FX pedaaltjes: distortion, pitch, shifter, delay, reverb, granular. Ik maak ambient drone. En dan is het verschil tussen een analoge of digitale synths vaak minder relevant. Wat voor mij een groot verschil maakt is de klik die je hebt met een synth. Ik heb bv minder met Moog, en meer met Oberheim. Is denk ik ook een kwestie van vooroordelen. Psychologie en synths….een wondere wereld. Daarom zou een blinde test wel eens leuk zijn. Eens kijken of we het verschil horen, zonder direct aan de knoppen te zitten.
 
Back
Top