E-mu EIV E4 EOS arpeggiator geen latch?

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.511
Locatie
Bij Herentals, België
Ik heb een E-synth maar de vraag geldt voor alle E-mu's met EOS: heeft de arpeggiator een latch? Ik vind die optie niet, enkel key sync of free run. En een hold pedaal gebruiken is toch iets anders dan een latch.
 
Geen EOS adepten op dit forum?

Handleidingen helpen me weinig verder omdat er veel wijzigingen tussen EOS releases zijn en verschillen tussen hardwareversies.

Bv De info die ik online over RAM vs ROM in deze bakken vind, lijkt fout te zijn voor de E-synth keys versie waarbij 1 EOS functie nutteloos lijkt voor deze bak. Zonder hem te openen weet ik niet eens zeker hoeveel hardware RAM er werkelijk in zit. En zelfs de papieren handleiding beschrijft niet hoe je de keys versie moet openen...
 
In tussentijd draait de E-Synth EOS 4.62 en heeft hij 128MB RAM. Maar over een eventuele arpeggiator latch functie ben ik nog niks wijzer...
 
Ik heb hier een E4 XT ULTRA maar gebruik de arpeggiator nooit. Ik zal straks eens kijken of ik iets in de richting van een latchfunctie kan vinden. Het zou misschien kunnen zijn dat je zo´n functie zelf via cords samen moet stellen.

:doei:
 
Met het virtueel patchen ben ik nog niet aan de slag gegaan.

De arp is een latere toevoeging, in oude EOS versies zat hij niet. Dus mogelijk is latch gewoon nooit geïmplementeerd.

Aangezien de E-mu mijn masterkeyboard is, zou het wel nice-to-have zijn als hij een goede arpeggiator had.
 
Ik heb het voor je opgezocht in de handleiding van EOS 4.7 en zelf geëxperimenteerd. En neen, er is zover mijn kennis en ervaring toelaat, geen latchfunctie te verzinnen, ook niet via de cords (er is geen enkele destination in die richting voor handen).

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik deze arpeggiator eigenlijk te basic vind, vandaar dat ik hem ook nooit inzet/ingezet heb. Maar dat neemt niet weg dat hij voor andere personen wel degelijk nuttig kan zijn.

Jammer genoeg kan ik je dus niet helpen 😞.

:doei:
 
Je hebt me wel geholpen door te bevestigen dat hij geen latch heeft. Bedankt!

Ik zal maar eens afwachten hoe vaak ik arps in mijn muziek zou willen gebruiken. Mijn ervaring is dat je er voor veel toepassingen niet komt met een klassieke arpeggiator, zelfs met latch. Ze zijn zo gevoelig voor wanneer en in welke volgorde je de noten aanslaat.
 
Let wel even op, afhankelijk van je hardware specs kan je maar tot een bepaalde versie gaan. Hoeveelheid flash ram denk ik.

1.20 is wel heel erg verouderd...
 
Voor een Classic is het maximum EOS 3.2 als ik het me nog goed herinner. Voor de latere ultra series is het EOS 4.7. EOS 1.2 lijkt me dan ook niet echt relevant meer.

In ieder geval lijkt me 4.7 geen latch functie te ondersteunen.
 
Let wel even op, afhankelijk van je hardware specs kan je maar tot een bepaalde versie gaan. Hoeveelheid flash ram denk ik.
De informatie hierover is maar moeilijk te vinden. Deze heeft 40mb gRAM en 6230kb cRAM. Hoe weet ik wat de laatste versie is die er op kan?
(misschien moet ik hier een ander topic over openen ;) )

1.20 is wel heel erg verouderd...
Zo heb ik 'm een aantal jaar geleden ontvangen/gevonden. 🤷‍♂️
 
Het gaat over cpu flash ram. Dat kan 512kb, 1mb, 2mb of meer zijn. En vanaf bepaalde eos versies heb je meer nodig.

Ik denk dat de arpeggiator er vanaf 2.70 ofzo in zit.
 
Back
Top