Key Step Pro controlling Live?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.062
Locatie
Apeldoorn
Ik wil nu de panning in Live controllen, dus het gaat om één knop, kan dat met de Key Step Pro, dan hoef ik niet apart de Launchcontrol aan te sluiten.
Is het mogelijk om één van de vijf knoppen voor Gate, Pitch enz toe te wijzen in Live om parameters te controllen?
Ik wil de panning toe wijzen mbv de midi button (alles blauw) boven in Live maar dat werkt niet en ik las in de manual wel hoe je cc's via die knoppen aan functies kan toewijzen voor plugins maar ik lees niet over toewijzen van knoppen in Live.
Ook een zoektocht op internet zo even leverde niets op, het gaat allemaal over het mappen van hardware of vst's via cc.
Iemand die weet of dit kan?
 
Je kan toch alles met midi learn toewijzen in live?
stuurt je controller wel iets uit? Als dat niet zo is vangt live niks op, en kun je niks toewijzen.

Neem aan dat je dit deed?!;



En anders assignen aan een macro?
 
Neem aan dat je dit deed?!;
Ja, dat deed ik maar het reageerde niet en van alles wordt er verteld over cc's maar ik las nergens iets over midimappen met de KSP naar Live trackparameters zoals je wel met een normale controller kan doen.
Als ik de Launchcontrol inplug reageert meteen de panning en hoeft niets toegewezen worden maar gaat automatisch.
En anders assignen aan een macro?
Goed idee, even geprobeerd en de panning kan ik dan aan een knob toewijzen en reageert als ik met de muis dan er op beweeg maar dan kan ik nog niet één van de 5 knoppen toewijzen, het mappen werkt dan nog niet.
Ik denk dat het alleen via cc kan maar voor een trackparameter is er geen cc voor zover ik weet.

wellicht is er ook een controller script voor de keystep?
Daar heb ik naar gekeken en dan gaat het over het controllen van softsynths en/of hardware via cc voor zover ik ben tegengekomen maar nergens wordt gesproken over het assignen van Ableton trackparameters
 
Even voor de duidelijkheid, je KSP is aangesloten op je daw, en niet alleen op externe synths?!

Niet dat je per ongeluk geen midi out uitstuurt naar je computer ;)
 
Om het per track te doen heb je idd een remote script nodig. Ben ook wel benieuwd of die er is.. (ooit een KS pro gekocht hebbende..)
 
Goed idee, even geprobeerd en de panning kan ik dan aan een knob toewijzen en reageert als ik met de muis dan er op beweeg maar dan kan ik nog niet één van de 5 knoppen toewijzen, het mappen werkt dan nog niet.
Ik denk dat het alleen via cc kan maar voor een trackparameter is er geen cc voor zover ik weet.
De Remote tab moet ook aangevinkt zijn.. bij midi settings.. maar dan is het 1 knop voor een specifieke functie binnen Ableton.

ableton-preferences-track-and-remote.jpg
 
De Remote tab moet ook aangevinkt zijn.. bij midi settings.. maar dan is het 1 knop voor een specifieke functie binnen Ableton.
Nog even gekeken voor de zekerheid bij de track die ik gisteren had opgeslagen maar de remote stond aan.
Maar geluk bij een ongeluk; dank zij jouw post ging ik per ongeluk met de rand van m'n trui over de modulation strip en meteen was de panning gemapt. :eureka:
Nog even de pitchbend strip geprobeerd met het trackvolume te mappen en ja, meteen klaar. :)
Dus het is duidelijk, die twee kan je midimappen en de 5 knobs rechtsboven kan je alleen cc messages mee doen.
Wil je dus je daw controllen met meerdere controls dan moet je echt een midicontroller hebben maar voor één of twee knoppen kan je ff snel iets toewijzen.
Om het per track te doen heb je idd een remote script nodig. Ben ook wel benieuwd of die er is.. (ooit een KS pro gekocht hebbende..)
Ik heb er ook niets over gevonden op het net maar ik ben geholpen.:okdan:
 
voortaan gewoon meteen je ‘mapping sweater’ aantrekken 🤣🤣🤣

Fijn dat t is gelukt 🤙
 
Back
Top