Het vingers to key, touch of tactile interface draad. Met of zonder MPE/+

Keith McMillen (+- 1156,-)

Screenshot 2024-01-26 at 01.16.31.png



 
Zojuist een Cellz van Cre8audio gekocht, eerst maar eens kijken wat dat en mn 4cv outs met mod matrix kunnen uithalen.

"Programmable CV touchpad and sequencer. The Cre8audio Cellz Programmable CV Touch Pad is a unique and versatile module that can be used in multiple ways.
The Cre8Audio Cellz acts as a dual unipolar control voltage generator. It features 16 touch-sensitive pads which can be set to two 12-bit values. You can toggle between semi-tone quantized or free scale settings, with a range spanning between 0V and 5V. Using Cellz to process clock or LFO pulses, will result in them triggering and cycle through each cell. This gives you the ability to create sequences and rhythms"
Screenshot 2024-01-26 at 11.46.18.png
 
Want zonder proberen aanschaffen lijkt me niets.
Ik denk toch dat de Seaboard Rise 2 wel wat voor je is. Ik heb 'm ook min of meer op de gok gekocht, zonder 'm uitgeprobeerd te hebben, maar vind 'm fantastisch. Ik ben een toetsenist van niks maar vind het de interactie met het toetsenbord veel intuïtiever. Zoals je ook op gitaar speelt, snaren buigen, vibrato enzo, gaat allemaal veel logischer.
 
Sensel Morph lekker compact heel gevoelig. Maar wordt niet meer gemaakt....
Die nieuwe Embodme 🤪
 
Dit vind ik echt prachtig maar 3x te duur.. kunnen we zelf niet zoiets samenstellen, fatar inkoop actie. Wat doepfer joysticks, modwheels, veel te vinden over contact slides to cv. Hoeft van mij ook niet van walnoot hout maar mooi gelakt mdf vind ik ook prima.

IMG_4302.jpeg
IMG_4303.jpeg
 
Deze ☝🏻😁 gebruikt gewoon een meerslag potmeter, met om een draad die als een lus om de as ligt. In die draad zit een ring waar je vinger doorheen gestoken wordt, en op die manier wordt er een CV verkregen die varieerd met de positie van de vinger.
Deed ik het beter 🫣🤣
 
Deze is wel realistisch.. Verbos

Screenshot 2024-01-30 at 21.20.11.png

Zag trouwens dat cre8audio Cellz waarschijnlijk van Twisted Electrons afkomt...

Screenshot 2024-01-30 at 21.28.09.png
 
Zag net deze, die moet ook maar in het topic, je kan 'm al preorderen voor 300 euro incl tax zag ik, da's nog niet zo gek.


Deze heb ik inmiddels in huis (Kickstarter). In combinatie met de bijgeleverde software valt het zwaar tegen: wanneer ik bij 120 BPM zestienden speel, zit er zoveel vertraging op, dat wanneer ik klaar ben, de laatste drie noten nog moeten klinken. Maar goed, die software voegt wat mij betreft niets toe. Heb het vooral gekocht als MPE controller en om de alternatieve manier van akkoorden spelen.

In combinatie met Cubase is er nagenoeg geen latency. Heb nog te weinig kunnen oefenen om te weten of het echt voldoet, maar in elk geval is de expressiviteit naar wens.
 
In combinatie met Cubase is er nagenoeg geen latency. Heb nog te weinig kunnen oefenen om te weten of het echt voldoet, maar in elk geval is de expressiviteit naar wens.
Goed dat je het even zegt, wel fijn dat ie het rechtsreeks in Cubase goed doet.
Lijkt me het beste als je even een mail stuurt naar het bedrijf, kan zijn natuurlijk dat er bij een nieuw apparaat in de software bugs zitten, dan kunnen ze hopelijk een update uitbrengen.
 
voor de volledigheid, mn laatste vondst.. wel bijzonder project.

Bij bestelling van 3 stuks, 30% korting! Nu uitverkocht maar heb me op de lijst gezet voor info.


Screenshot 2024-03-15 at 11.04.00.png
 
Back
Top