Transistor - Last Flower In The Landfill Part II

Transistor

Insomniac
Lid sinds
3 december 2001
Berichten
715
Locatie
Op de stoep van Den Haag
Hi mede-luisteraars! Zoals de titel suggereert is dit deel twee van een projectje eerder dit jaar onder de alias Modwaev, ik had graag deel een er tegenaan geplakt maar dan wordt het allemaal wat lang. Hoop dat ie de aandacht weet te houden en de zintuigen een beetje positief stimuleert. :)


 
Laatst gewijzigd:
Zeker vette track! Maar mis dynamiek! check wat tracks van zeta reticula, common centre. Dan hoor je wat ik bedoel. Want je track is het waard!
 
opent lekker.

Van sommige geluiden heb ik het idee dat ze ook niet zouden misstaan in een harde electrotrack zoals suicide commando of wumpscut ze soms maakt.
de associatie met actiefilm/scene hierboven benoemd snap ik ook wel, maar daar zou het denk ik wat meer drive voor mogen hebben.
Wat dat betreft is je ritme te ingetogen.

Wat mij betreft is dat ook hetgene wat het voor mij lekkerder gemaakt zou hebben, wat meer nadruk op de drums voor wat meer drive, of juist volle bak gaan voor een hei-har-de stamp-plaat met veel hardere drum geluiden.
zeker aan het einde als die 303 wat drukker word dan wil ik helemaal losgaan, maar dan weerhoud het ietsiepietsie lieve karakter van de drums me een klein beetje.
In de laatste seconden van de track komen we echt wel in de buurt van wat ik persoonlijk erg lekker vind om te luisteren, maar dan is ie bijna afgelopen... jammer...

dat ik dat jammer vind is natuurlijk wel weer gewoon een compliment
 
Nou komt ie dan; alfebetisch komt deze na mij dus ben je de eerste die ik onbevangen ga luisteren! :W
Zit duidelijk veel werk in qua compositie en er gebeurt ook van alles. De gehele mix had misschien wel meer mogen meebewegen.
nu kabbelt af en toe toch een beetje door, vanaf 4.14 wordt ik wel weer gegrepen.
 
Hij luistert wel makkelijk weg ja, klinkt best lekker. Beetje weinig dynamiek in de mix wel, alles lijkt een beetje altijd even hard te zijn. Niet 'wall of sound'-hard gelukkig. Ik had hetzelfde als Tragdamat. Ik luister de contest voornamelijk op kantoor tijdens werk maar rond 4:14 werd ik ineens wel weer gegrepen door de track terwijl het eerst meer achtergrond was.
 
Nice electric drive
Gebeurd veel in de track. Ben aandachtig aan het luisteren wat er nu eigenlijk allemaal gebeurt in deze track. Nu voor de 2x keer opgezet omdat het me wel intrigeert 🤩
 
Lekkere energie; soms vind ik 'm een beetje eentonig worden, maar dan komen er iedere keer toch weer nieuwe spannende elementen in. Stimuleren dat doet deze track zeker, daar is goed over nagedacht!
 
industriële geluiden, dus voor mij de associatie met een fabriek (o ja, natuurlijk de landfill...) op volle toeren. even zie ik de bloem ietsjes bloeien, maar daar dendert er al weer een machine overheen. goed geproduceerd en voor mij werkt het wel beeldend. duurt wel te lang.
 
Wel lekkere veel variatie in de geluidjes, of geluidseffecten, ook heldere productie, maar voor mij lijkt het te weinig ergens heen te gaan. Oftewel, teveel van hetzelfde.
 
Back
Top