Void Pointer - Schlankzaal

Void Pointer

Stamgast
Lid sinds
20 december 2007
Berichten
454
Locatie
Amsterdam
Freeform experimentele live muziek 🧙

- Go with the flow
- Geen re-takes
- Foutjes bestaan niet

Een nieuw project samen met een maat van mij, onder de naam 'Schpøøft' (ik moest mijn eigen gebruikersnaam in de titel zetten). Het idee is dat we ons weekendjes opsluiten in een vakantiehuis met een berg aan instrumenten / gear, en daar volledig opgaan in het moment en met de spullen die we hebben opgesteld. Na zo'n weekend mogen we het inhoudelijk niet meer aanraken. "What happens in Vegas, stays in Vegas", zeg maar.

We hebben het dit jaar 2x gedaan en er zijn +/- 2 EP's uit gekomen. Dit is een van de tracks van het laatste weekend.

Enjoy :mega:

 
Last edited by a moderator:
Leuk concept, mijn probleem hiermee dat dit meestal heel tof is om te maken en om er achteraf zelf naar te luisteren omdat je weet wat je toen aan het doen was en welke interacties er gaande waren. Maar ik als luisteraar vind sommige stukken te lang en sommige fouten, wel, zijn spijtig genoeg echt wel fouten.
Dit gezegd zijnde, wel een dikke duim voor deze track, k'heb ervan genoten!

@moderator --- Dus doen we het nu via soundcloud?
 
Ik blow al jaaaaren niet meer dus hier heb ik wel moeite mee hahaha.
Wat iemand anders hier al zei, dit is te gek om te maken waarschijnlijk. Helemaal in de setting die je beschrijft.

Ik kan er alleen helemaal niks mee, maar je had zelf waarschijnlijk ook wel verwacht dat niet iedereen door het dak zou springen met deze inzending.

Laat dat geen enkele reden zijn om niet te beginnen aan je volgende muziek weekend en er ongeremd van te genieten!
 
Ja vette space!
Maar dat hele vegas gebeuren boeit me niet zo, het gaat toch om de stukjes die het beste gelukt zijn?
Mag je van mij best nog wel aan poetsen hoor. Als geheel klonk het in ieder geval intens en dichtbij!
 
Me like, veel origineler dan de meeste inzendingen, en dat verdient positieve feedback. Dit soort track kom je tegen in moderne kunst musea. Zoals sommige van oude leraren zeiden: "Doe zo voort".
 
Thx voor de reacties!

Ja vette space!
Maar dat hele vegas gebeuren boeit me niet zo, het gaat toch om de stukjes die het beste gelukt zijn?
Mag je van mij best nog wel aan poetsen hoor. Als geheel klonk het in ieder geval intens en dichtbij!

We hebben hier wel over getwijfeld, maar het is lastig om in dezelfde mindset te komen als je vanuit huis verder gaat bouwen aan iets wat je in zo'n weekend bent begonnen. Misschien maken we er wel een uitzondering op in de toekomst 8)

Ik kan er alleen helemaal niks mee, maar je had zelf waarschijnlijk ook wel verwacht dat niet iedereen door het dak zou springen met deze inzending.

Ik ging er inderdaad al een beetje vanuit dat deze niet bij iedereen in de smaak ging vallen, maar dat geeft niet :) Bovendien was het dit jaar door omstandigheden niet veel soeps qua solo producties, dus dit was het beste alternatief wat ik kon aanbieden haha.
 
Ik vond hem in de 1e luisterbeurt niet heel bijzonder maar als ik dan lees hoe dit tot stand is gekomen is dat fascinerend en erg knap. Vervolgens nog een keer geluisterd en het kwartje valt. Veel details en bijzondere sounds, een soort trip is het en ik krijg er ook een soort flower power flashback van maar dan in een nieuw jasje.
 
Ja dit is ook een track die ik op Radio Rietveld tegen zou kunnen komen...dat is een compliment. Soundwise ook dik in orde.. vind het ook filmisch arthouse..
Zou het alleen niet zo snel opzetten. Tof project! sprankelt!
 
Ik houd wel van kunstzinnige sounddesign muziek.

Op 2:21 word het heel mooi. Doet me een beetje aan Radiohead denken. Lekker hoor.

Sucses
 
Dit klinkt nice en zo innovatief en expressief. Hoe doe je't maar, geweldig gewoon... Mag ik hem draaien op Bullet?

Euh, WTF. Hij wordt gedraaid op zondag 28/01 op Bullet Radio.. :)

Stem!

Gloomy
 
Nog zo'n mooie en creatieve collage, ik hoor dat er veel aandacht is besteed aan sounddesign, knap dat je dit zo kunt! (ik doe het je niet na)
 
Back
Top