=XTRECIST= - Rough Scene

=XTRECIST=

Signal Overload
Lid sinds
13 december 2002
Berichten
1.852
Locatie
Almere
Er was eens een verzoek om een track aan te leveren voor een pr0n themed webcompilatie.
Resultaat is deze 173 BPM Acid Hardcore track. Heb er veel uren inzitten en is gemastered door DaGoose.



Ingredienten:
TR-909
TB-303
Boss-HC2
Boss-OC2
Korg Monotron
Roland SH-101
Sherman Filterbank 2
Eowave Quadrantid Swarm
Yamaha RS7000
BeatSkillz DarkKZ
Handsome Audio Zulu
Klark Technik BBD-320
Error Instruments Broken Tape Simulator
Gamechanger Audio Plasma Pedal
Lexicon MPX1
Midas Venice 320
FAT MAN FAT1
En een stukje natuurfilm :D

Enjoy! 🔊💣🤘🏻
 
Laatst gewijzigd:
Acid hardcore, altijd leuk! Lekkere distortion en filtering op de bassdrum, doet me af en toe denken aan Sebastian (DJ Promo). Jeffrey de Gans alias Peaky Pounder, daar heb ik eerder ook al wat door laten masteren. Aan de harde kant met-3.9 short term LUFS :) +1db peaks (in het rood dus), dat had ik dan niet verwacht van een mastering service, maar dat even terzijde, dat vindt niet iedereen even belangrijk.

Ik mis toch nog wel iets; het gevoel van "dat stukje wil ik graag nog eens horen", daar gaat het lekker los.
Voor nu even voldoende qua beoordeling. Achteraf moet blijken of dat leidt tot een stem :)
 
Je hebt je producties door de jaren heen kwalitatief goed omhoog weten te schroeven! Snap Rutger met z'n opmerking over Promo, basdrum zou zo van een van z'e File's kunnen komen. Wat ik mis aan de track is een stereo beeld, het is nu allemaal erg mono. Snares klinken lekker zoals de 909 dat doet, en een beetje overstuurd ook wat ze wat vetter laat overkomen.
 
Ah ja Acid Gabber :) productietechnisch klinkt het zoals het zou moeten denk ik, maar voor mij muzikaal gezien niet mijn ding.
 
Nou wel mijn ding hoor.
Goede hardcore geluiden. Beetje late 90's (hellraiser) sound (die acid in het begin), maar wel wat complexer gearangeerd als destijds gebruikelijk was en dat valt bij mij goed. En ook de sound fx en latere synths breken met die 90's vibe zodat het iets anders word. Meer je eigen ding denk ik (ik zit niet zo meer in de hc, dus kan t niet met veel moderne producties vergelijken).

Gave track. Geen commentaar. Wat mij betreft potentieel om hoog te eindigen.
 
Acid hardcore, altijd leuk! Lekkere distortion en filtering op de bassdrum, doet me af en toe denken aan Sebastian (DJ Promo). Jeffrey de Gans alias Peaky Pounder, daar heb ik eerder ook al wat door laten masteren. Aan de harde kant met-3.9 short term LUFS :) +1db peaks (in het rood dus), dat had ik dan niet verwacht van een mastering service, maar dat even terzijde, dat vindt niet iedereen even belangrijk.

Ik mis toch nog wel iets; het gevoel van "dat stukje wil ik graag nog eens horen", daar gaat het lekker los.
Voor nu even voldoende qua beoordeling. Achteraf moet blijken of dat leidt tot een stem :)
Promo & Peaky ken ik beiden, we zitten in hetzelfde schuitje. Promo volg ik al meer dan 25 jaar, goed voorbeeld! En Jeff snapt de sound tenminste voor mastering.
Je hebt je producties door de jaren heen kwalitatief goed omhoog weten te schroeven! Snap Rutger met z'n opmerking over Promo, basdrum zou zo van een van z'e File's kunnen komen. Wat ik mis aan de track is een stereo beeld, het is nu allemaal erg mono. Snares klinken lekker zoals de 909 dat doet, en een beetje overstuurd ook wat ze wat vetter laat overkomen.
Danku danku! 20 jaar geleden deed ik alles in een DAW, later meestal live takes, die dan niet helemaal 100% lopen of klinken. Dit is echt puur Cubase sequencing weer. Wel met vooraf gejamde opnames & sounds, en uiteindelijk met 300 record takes ;-)
Qua stereobeeld: tjah, ik had daar totaal niet aan gedacht! Wel pannen qua L, M, R, maar niet qua beweging. En het bleek laatst dat mijn soundcard inputs op mono stonden, dus dubbel-op! Goede aanwijzing!
lekker smerig en hard.
Maar ook veel toffe geluiden.

Nou wel mijn ding hoor.
Goede hardcore geluiden. Beetje late 90's (hellraiser) sound (die acid in het begin), maar wel wat complexer gearangeerd als destijds gebruikelijk was en dat valt bij mij goed. En ook de sound fx en latere synths breken met die 90's vibe zodat het iets anders word. Meer je eigen ding denk ik (ik zit niet zo meer in de hc, dus kan t niet met veel moderne producties vergelijken).

Gave track. Geen commentaar. Wat mij betreft potentieel om hoog te eindigen.
Heb mijn best gedaan om het als een echte Gabber track te laten klinken. En zo analoog mogelijk.
Dezelfde 303 loop blijft de hele track doorgaan, maar dan met andere FX settings.
Mijn eigen ding is meestal niet zo "schoon" klinkend, maar ben erg tevreden met dit klank karakter, ook al klinkt het "ouderwetsch". Maar het dreunt wel, zoals het hoort!
Ik zit ook niet echt meer in de huidige Hardcore. Maar wat ik hoor klinkt veel iig zeker niet zoals mijn track.
 
Hé gabber, ben je helemaal besodemieterd....om zo'n berg lawaai te posten, m'n behang viel nog net niet van de muur! :D ;)
Niet echt m'n stijl dit maar ik hoor dat je er werk van hebt gemaakt, de break bij 2,20 is goed bedacht en ook het einde zit mooi in elkaar in ieder geval.
 
een stukje natuurfilm :D

Heb er veel uren inzitten

Helder. 8o)

Maar zeker geen rukmuziek. Bangt (..) goed.

Knap werk man. Had van mij nog wat sneller gemogen, maar soit. Tijdens downloaden van de tracks alles een preview gegeven, bij deze lockte ik in en luisterde ik als vanzelf tot het einde. Hardcore kan ook rustgevend zijn, als je 't gewoon maar... ehm, over je heen laat komen.

(ik weet de uitgang te vinden)
 
Oei, dit is lastig voor mij te beoordelen. Sorry, maar dit is echt niet mijn muziek. Maar vooral doorgaan met wat jij leuk vind!!
 
Zo, wat een dikke energie! Niet mijn smaak, maar ik hoor wel toffe acid sound design. De mix vind ik te mono, van mij had er veel meer ruimte in gemogen (maar het klinkt wel strak).
 
Helder. 8o)

Maar zeker geen rukmuziek. Bangt (..) goed.

Knap werk man. Had van mij nog wat sneller gemogen, maar soit. Tijdens downloaden van de tracks alles een preview gegeven, bij deze lockte ik in en luisterde ik als vanzelf tot het einde. Hardcore kan ook rustgevend zijn, als je 't gewoon maar... ehm, over je heen laat komen.

(ik weet de uitgang te vinden)
LOL! I see what you did there. Thanks iig.
Ik stond hier gewoon even te hakken in de kamer
Wowowowowowowwrrrrrrrrrr
Lekkere inzending mijn stem heb je!
Spontaan hakken is het beste compliment wat dit nummer kan krijgen. :D
 
Ik ben geen liefhebber van het genre maar het is een goede track en een echte hakker zal hier helemaal los op kunnen gaan. Kortom: goed gedaan!
 
Word ik gewoon blij van maat!

Die overgang @±3:15 snap ik niet helemaal, daar had voor mij zo'n bass als bij 1:11 tegen gegooid mogen worden.

Die lyrics @2:43 zijn gaaf, mooi einde. Het begin is ook super hoe je het opbouwt om bij 0:55 goed erin te beuken.

Knap werk jah!
 
Back
Top