Dikste Oscillator nu te koop, liefst met sub 2 vco

Heb net even proberen karplus-strong theorie te doen met de Pro-x. 1 mono uit in de audio input voor feedback. Alle osc's op nul Alleen noise. Krijg ik dit.
 
Kon het niet laten, Kobol expander gekocht om mee te testen.

Screenshot 2024-01-06 at 09.33.35.png
 
Ja we gaan het meemaken, heb de karplus-strong ook besteld! Dus ben benieuwd wat het oplevert.
Zit ernaar uit als de kobol blijft dat ik wel naar 2x 84Hp moet haha. Denk zo'n arturia rackbrute. En dat moet genoeg zijn om te kunnen rommelen.

Screenshot 2024-01-06 at 11.08.00.png
 
Ok ik was helemaal uit de hand aan het lopen met behringer go case fantasieen maar ik ben weer terug bij dit oscillator project!
Er is bijgekomen een Double Bass om tot -2 oct te kunnen amplificeren, een karplus strong module die ik voor extra harmonische heb (zeer spaarzaam)
De west pest is hopelijk snel weer terug maar dit blijft lekker in zn eigen doosje. We hebben nu dus nog 20HP over.
Voor dit project skippen we het filter. Het eerste waar ik aan denk is eq, mixer, attenuatie.. Ben beniewd wat jullie zouden doen. Ja ik ben eigenwijs maar check alles wat jullie opperen!

Screenshot 2024-01-07 at 14.06.42.png
 
Top filmpje! ben er even doorheen geskipt maar ga die nog rustig bekijken. Want ik had ook een voorstel van een vriendelijke sf zuiderbuur...
De cosmotronic cosmix black (niet de pro)
 
Ok na deze neem ik even pauze.

3 kanaals summing, Tube , double bass, karplus strong, osc

Screenshot 2024-01-07 at 17.35.17.png


OK toch een filter! waarom, dit is ook een 3 kanaals mixer, cv controlled.. Deze heeft extra bass boost bij resonantie @Nap ;)
Mooie is ook dat ik dan toch iets kan voor filterern.. zit ook aan eq te denken...

Screenshot 2024-01-07 at 17.27.19.png


Dit is een simpelere versie, fixed filter wel interessant.. maar kom mixer te kort denk ik

Screenshot 2024-01-07 at 17.20.37.png


Ja hier een dikke tube, die alles naar stereo brengt..

Screenshot 2024-01-07 at 17.19.41.png


Stuk duurdere maar uitgebreidere fixed filterbank.

Screenshot 2024-01-07 at 17.18.15.png


Uitgebreide funktion generator, brengt wel complexiteit met zich mee.. maar ja heb al modulatie matrix en west pest heeft ook nog wat truken.

Screenshot 2024-01-07 at 17.16.30.png


Laatste voor nu, behringers clone van de welbende maths!

Screenshot 2024-01-07 at 17.08.21.png
 
Goedmorgen, @krautrock1958 het is niet jou module advies geworden naar wel kwa functie! :) Stonden op reverb nog paar Boomstar modellen en wat ik lees past het logischerwijs perfect aan bij de Oscillation. De Erica synths Double Bass voegt tot -2 sub harmonics toe. Fade (cross) VCF, ind. outputs 2 subs, limiter, attenuator and can ad overdrive

Boomstar Attenulag
The two lag circuits provide a handy CV mult/hub for oscillator and filter tracking (perfect for CV-ing up our OSCILLATION module with its switchable one in/three out structure for both attenuation and slewing—x2) and are linked together: if you patch into channel 1 only, the outputs of both channels are driven (just like the attenuation circuit); patching into channel 2 breaks the link and they become two separate CV mult/lag circuits.

Boomstar Levell
A versatile, low-noise six channel summing mixer/attenuator for audio and CV, which can be used rather effectively in a variety of ways: 6 in 1 out, or two separate mixers: 4 in 1 out, and 2 in 1 out, e. g., when only jacked-in to MIX 5/6 output all input channels pass through; utilizing the 1-4 OUT removes channels 1-4 from the MIX 5/6 output. Handy indeed.
The pots are wired with a logarithmic volume curve that is tuned for use with audio but it will work splendidly with CV as well. Pressing LEVELS into service as a wave-shaper by patching all of the individual OSCILLATION waveform outs (sub, sine, tri, saw, ramp, square) into CHANNEL inputs 1-6, makes beautiful music, and an exclusive, vast, morphable hybrid waveform of your innermost sound designs; it feels that kind of good when the these two Modstar pieces are tied-in together.

Screenshot 2024-01-07 at 19.26.27.png
 
Dit is nu dus wat samen gaat werken, de West Pest blijft in zn eigendoosje. De Uno synth Pro-X zal voornamelijk sequencen en waar nodig wat mod matrixen.

Screenshot 2024-01-08 at 06.43.09.png
 
Gisteravond laat mn karplus-strong van dreadbox binnen :koffie:
Karplus-strong is eigenlijk even een oscillator uitstapje. Zo zit er in de dreadbox een noise generator. Helaas kan ik die niet uitzetten maar wel mn input mix ratio van de externe oscillator 100% toevoegen.

Hier een mooi filmpje over karplus-strong wat net als in de dreadbox gemaakt wordt met Bucket Bridge delay. BBD. Je hebt ook digitale modellen. En het is me ook gelukt met fX in de Pro-x
 
Ok eerste test met dreadbox antidode karplus strong.
De oscillator moet absoluut eerst door een enveloppe omdat dat nou eenmaal zo moet bij dit type soort "resonante" BBD delay om het maar even zo te noemen.
Ik heb zowel de output van de oscillator Boomstar als output Antidode in de input van de pro-x geattenueerd gestoken. 50/50 +- En aangezien de Pro-x twee uitgangen heeft
heb ik 1 uitgang naar mijn geluidskaart en 1 die de Antidode karplus strong ingaat. Een soort feedback loop. Tot nu toe beste resultaten omdat de enveloppe zo eerst de oscillator tempert.

 
Beetje heftige en snelle test wel, voor vele maar heeft wel potentie denk ik. Die sliders zijn super gevoelig.
Oscillation / Antidode routed in Pro-x / Feedback terug in Antidode. input ableton live met wat reverb.
Doet me wel beetje denken aan wat je op de metasonix website zou tegen kunnen komen.

 
Hier een mooi filmpje over karplus-strong wat net als in de dreadbox gemaakt wordt met Bucket Bridge delay.
Die plectrum is niet echt handig ontworpen, die is zo diep dat ie in de meeste cases niet zal passen vermoed ik.
 
Die plectrum is niet echt handig ontworpen, die is zo diep dat ie in de meeste cases niet zal passen vermoed ik.
Ja das best diep, 2hp plug was nog dieper.. in theorie zou het passen maar door flatcables weer niet
 
Tenzij het om een Synthi of VCS3 gaat, gaat een signaal eigenlijk nooit door een envelope. 😉
Je hebt geen idee wat ik hier allemaal patch haha ;) beetje onhandig geschreven. Moet zijn door een enveloppe vca gemanipuleerd zijn.
 
Tsja het begint nu binnen te druppelen maar heb geen plek voor de Kobol en mijn on oscillator samenstelling zoektocht..
Heb het letterlijk in de kobol doos gelegd.. T.b.c.

double bass.jpg
 
Back
Top