kabel vraagje

chielos

...
Lid sinds
11 Maart 2003
Berichten
2.702
Locatie
delft
wat is het verschil tussen microfoon en instrument kabel?
en belangrijker, omdat ik 30 meter heb microfoonkabel heb gekregen, is dit ook voor mijn synthjes, drumbakken ed. te gebruiken?

thnx,
chielos
 
Hallo chielos,

Dat ligt helemaal aan het instrument eigenlijk. Het grote verschil kun je vaak zien aan het uiteinde van de kabel.

Voor veel instrumenten heb je een Male Jack naar Male Jack kabel nodig. (Synth, keyboard, gitaar, sommige triggers enz.)

Maar over dit onderwerp kun je veel vinden in al wat oudere forum threads, in de specificaties van elk instrument en uiteraard d.m.v. google.

Succes!
 
Voor mijn synths en zo heb ik zelf kabels gemaakt, dit van gitaarkabel. Is stevig en prima geisoleerd. Ik denk dat dat ook wel geldig is voor microfoonkabel...
 
in microfoonkabel zitten 2 signaaldraden, en in instrumentkabel zit er maar 1tje :)
als je met microfoonkabel je kabels maakt, dan kun je de 2 aders samen pakken, want je maakt toch een ongebalanceerde kabel, waarvoor eigenlijk maar 1 draadje (en uiteraard de mantel) nodig is.
helemaal geen probleem! heb hier kabels gemaakt van instrumentkabel en microfoonkabel.
 
allemaal bedankt voor de replies!

Origineel geplaatst door 6 trak
de kabel(s) ansich zijn niet verschillend het is slechts wat je ins en outs op je apparaten er mee doen...

ehm.. wat bedoel je hier precies mee?
 
Back
Top