3 volca modulars en gitaar improv.

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.144
Locatie
HybriDe L!Fe
Dit is een jam met 3 volca modulars wat fx en een gitaar.
Sommige stukken speel ik gitaar en volca met mijn tenen.
De volca's zijn via clock gesynced.
En gebruikte alleen de interne sequencer waarmee je pattern aan elkaar kan linken..
Inmiddels heb ik er 4 en zijn ze van midi i/o voorzien en stuur ik ze aan via de complexe Midibox Seqv4.
Ben echt verliefd op de lowpass gates geworden.
Je kan er enorm organische geluiden mee maken en geen enkele subtractieve synth klinkt zo.
Een aparte wereld van noise en experimenten waar ik graag vertoef.
Voor mij iig een lekkere space, hoop voor jouw ook :)

 
met je tenen? Haha, lol heb je daar geen YT-filmpje van? :)

Okee, je track... Ik ben geneigd te zeggen dat die prominente arp me na 10 minuten toch stilaan begon te storen.

Maar ja, je neemt ons mee naar mooie onbekende oorden met deze track. Naar plaatsen waar ik graag zou vertoeven en die ik nu al heel erg mis.

Hiraeth heet dat, naar het gelijknamige album van Gloomy:



Het einde... mmm, is dat bewust of had je er genoeg van?

Leuk, thanks!

Gloomy
 
Hey thanks 👍

Einde gewoon op gevoel.

Er is alleen iets raars met de ua fx die soms overstuurd. Dat probleem wil ik echt oplossen.
Ik heb heel veel van dit soort tracks en die zijn allemaal in 1 keer opgenomen.
Een deel daarvan luister ik zelf vaak van mijn recordertje.
Het idee is om te oefenen om dit steeds beter te kunnen. Om de interactie van gitaar en machine af te tasten en beter te ontdekken.
Er zit bewust geen beats in. Alleen soms een kick drum en een clock als hihat.

Ga je track eens luisteren @e-Gloomy-nations !!

Take care
 
Voor mij iig een lekkere space, hoop voor jouw ook :)
Voor mij wel in ieder geval, een hele lekkere space om je te laten meenemen.
Zo'n lange track met repeterend motief waarop je dan jamt deed me terug denken aan bands zoals Can bijv, lekker man!
Dit is echt wel je ding als ik het zo hoor.
 
Hey thanks,
ja de tijd vliegt voorbij.
Meestal is het een space van een uur maar zet de recorder pas aan als ik alle onderdelen een beetje in mijn geheugen heb.
 
Gitaar spelen met je tenen? Tja dat moeten dan vrij brede frets zijn denk ik en vermoedelijk stem je in open G om het nog ergens naar te laten klinken.

Wel een aardig nummer.
 
Ik moet zeggen je hebt me wel geinspireerd.. nu ik toch helemaal uit de box vlieg... en ik niks west coast heb.. lijken die Volca modulars toch wel erg leuk.
Nu ben ik op dit terecht gekomen..

Zitten paar modules bij die zelfde formfactor hebben als volca modular althans.. zelfde kleine connector kabeltjes.
Wellicht interessant?

 
Die dingen van Kasle zijn wellicht leuk als extra modulatie voor de v modulars.
Hoe ze alleen klinken weet ik niet.
 
Kent iemand deze kit: MIDI i/o voor de Volca Modular: KORG Volca Modular solder-less MIDI i/o modification board | eBay
1709037552986.png

Wel weer in de fUcKing dus dure post en importheffing geneuzel.
 
Dikke trip, @flyweight! Ik ging er prima op tijdens het douchen.

En inderdaad, dit klinkt allemaal erg organisch, warm, met veel harmonischen, hier en daar wat lekkere overdrive en noise, er gebeurt van alles. Heel knap dat je dit uit de Volca's weet te halen. :halleluja
 
Dikke trip, @flyweight! Ik ging er prima op tijdens het douchen.

En inderdaad, dit klinkt allemaal erg organisch, warm, met veel harmonischen, hier en daar wat lekkere overdrive en noise, er gebeurt van alles. Heel knap dat je dit uit de Volca's weet te halen. :halleluja
Hey Thanks leuk om te horen.
Heb heel veel sets opgenomen en de meditatie bij het maken was diep.
Luister er graag naar als ik ga slapen en beland zo vaak in de twilight zone :-)

Als het weer lekker weer word ga ik zeker meer opnemen,
 
James Spadavecchia <info@usbtri.be>

Ja ik heb 4 kits maar heb alleen de pcb's met connectors en heb die vast gesoldeerd.

Als je via CC bv de lowpass moduleerd en je dat ook met cv doet en je draait aan de lowpass klinkt het wel raar.

Maar de kit is wel tof.
Het mooie van die op ebay is dat je niet met break out kabels zit. Gewoon netjes jacks voor MIDI in en out. Ik zie'm trouwens niet op de usbtri.be site
 
Ik heb dezelde boards van usbtri.be, pcb + kabel die ik heb vast gesoldeerd en 2 minijacks aan kabels voor de midi i/o
Let wel dat hij niet de Korg TRS midi standaard aanhoud.
Ik heb alle kabels veranderd voor type A.

Was ook iets goedkoper dan die hele kit. Omdat ik er 4 kocht
 
Back
Top