Dwaaltocht EP

ElektracidZ

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2004
Berichten
989
Sinds gisteren is mijn EP Dwaaltocht uit op het label New York Haunted (Tilburg). Volgens label eigenaar Drvg Cvltvre 5 tracks die qua sound ergens tussen Pinkman, Viewlexx en Bunker records ligt. Benieuwd wat er hier van gevonden wordt!


Het artwork en twee videoclips maakte ik zelf. Bekijk de videoclip van de track Meanderen hier:
 
Dank je! En wat wil je weten @Void Pointer ?

Sommige van de tracks zijn uitsluitend gemaakt met software. Ableton Live gebruikte ik als DAW voor deze tracks, voor pads en bassen veelal de Korg polysix vst en voor effecten zoals EQ en reverb de suite van Manny Marroquin van Waves (in een rack gestopt dan wel en dat werkt heerlijk vanwege de weinige opties en simpele bediening). Op de reverb moduleer ik regelmatig de lengte met een midi lfo met random wave om die wat minder statisch te maken. Andere tracks zoals Dralen zijn een combi van soft/hardware. De bass daarvan komt bijvoorbeeld van een MFB nanozwerg die via een Tascam m208 en een behringer geluidskaart de DAW in ging.

Ik maak in Ableton eigenlijk alles zoveel mogelijk in session view en wanneer ik alle elementen die ik nodig heb voor een nummer klaar heb, druk ik simpelweg op record en speel ik alles live in, trigger ik midi partijen, verander ik effect send parameters of parameters op synths (via midi controllers of op de hardware synth zelf). Als het resultaat niet bevalt, dan probeer ik het opnieuw, net zo lang tot het lukt (kost meestal wel een take of 5-6). Soms is er nog een klein beetje werk te doen in automation, maar dat geneuzel met het intekenen van automation probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Live opnemen vind ik leuker, dat creƫert een ander geluid en compositie en is voor mij dan ook veel spontaner en leuker om te doen en heeft als bonus ook vele happy accidents.

Zo heb ik deze tracks gemaakt. Inmiddels werk ik weer helemaal met hardware en heb ik Ableton live vervangen voor een Akai Force. De videoclips heb ik gemaakt met Touchdesigner.
 
Back
Top