Groovebox of zoiets voor kind van 10

Zeker leuk die Circuit!! Maar wel erg toegespitst op één stijl.
@Exoterrestrial , heeft in zijn onderschrift 'het zal je kind maar wezen' staan.. zo jong en nu al verpesten met EDM.. :D

Maar met het juiste talent komt er uit elke groovebox wel wat leuks volgens mij.. die dude met de Verselab hierboven is echt lekker bezig zeg!! :) dit hieronder klinkt ook weer zo lekker..


 
Laatst gewijzigd:
Wilde nog zeggen, geschikt of juist helemaal niet wat afhankelijk is van het "soort" kind, de Polyend Tracker. Is wat in prijs gezakt, zit nu op 400 euro, maar dat is nog steeds meer dan 250...
 
@Exoterrestrial , heeft in zijn onderschrift 'het zal je kind maar wezen' staan.. zo jong en nu al verpesten met EDM.. :D
Hé ho! Hoor ik m´n naam hier?!
Laat het nu net de PSB zijn die m´n latere jeugd gekleurd hebben :D .
Maar evenzeer 60´s, 70´s en jazzzzz 😋

Misschien een Yamaha QY700 of QY20 op de kop tikken?

Cheers,
Exo. :mega:
 
De XW-P1 komt toch terug in beeld. Ik zou alleen eens een youtubeje willen zien waarin verschillende tracks van de sequencer worden in- en uitgemixt.
 
Ben je misschien het een beetje aan het overdenken? Voor een kind van 10, met een niet al te ruim budget, wat je ook koopt zal waarschijnlijk zo z'n beperkingen hebben. De vraag is of dat echt een bezwaar is. Laat 'm toch lekker pielen en ontdekken wat het kan, of niet. Met wat je dan ook koopt. Kan zijn dat hij, naast mogelijke beperkingen, tegen features aanloopt die volgens hem juist handig en leuk zijn. Kun je van te voren niet voorspellen. Vooral als je iets tweedehands koopt, bevalt het na een tijdje toch niet, praktisch zonder verlies raak je het wel weer kwijt en kun je uitkijken naar iets anders. Hij weet door de opgedane ervaring dan zelf beter wat hij graag anders wil.
 
Het probleem is dat ik niet zozeer spul tegenkom met teveel beperkingen, maar juist spul dat veel te complex is. Gebruiksgemak van veel apparaten is echt gruwelijk. Als het voor mij als volwassene met bergen synthervaring al erg genoeg is om er niet mee te willen werken, wat gaat hij er dan van vinden... Daarom dat de XW-P1 terug wat meer focus krijgt, die lijkt voor een groot deel iets makkelijker in gebruik. En hij kan er nog piano en synth op leren spelen ook. Dus goede kans dat die het wordt.

Want het alternatief lijkt me gewoon een tablet met Garageband en een lading premade phrases.
 
Laatst gewijzigd:
Daarom dat de XW-P1 terug wat meer focus krijgt, die lijkt voor een groot deel iets makkelijker in gebruik.

Dat vraag ik me af. Kijk even hier voor z'n broertje, de G1. In de comments lees je ook over de P1, zoals "Had the P1 , bought it for £100 2 years ago. Sold it 2 months later. had so much potential but programming it was a sod so it had to go.", "i felt the same with my xw p1, never understood it. been collecting dust for 4years now" en dat soort opmerkingen...

 
Het probleem is dat ik niet zozeer spul tegenkom met teveel beperkingen, maar juist spul dat veel te complex is. Gebruiksgemak van veel apparaten is echt gruwelijk. Als het voor mij als volwassene met bergen synthervaring al erg genoeg is om er niet mee te willen werken, wat gaat hij er dan van vinden...
Kinderen pakken dat soort dingen meestal sneller op dan oude bokken als wij, just sayin'
 
Anders qua hardware een stapje terug en een hybride oplossing, dus icm. met een (eenvoudige) DAW? Neem een Yamaha PSS-A50, leuk om stand-alone mee te spelen, met een DAW meer mogelijkheden.

 
Het is toch opvallend hoe een overgrote meerderheid van hardware zo onvriendelijk in gebruik wordt eens we het over patterns en song mode hebben. Dat zou toch niet moeten...
 
Binnenkort moet deze verkrijgbaar zijn en niet zo duur. Ook handig om mee te nemen op vakantie etc. Wat @Nap al aangeeft, kinderen pikken de werking van apparaten soms heel snel op, wat dat betreft kun je van te voren waarschijnlijk niet goed voorspellen hoe e.e.a. in de praktijk gaat.

 
Ik heb de QY700 gehad en hoewel het een zeer degelijke kassa is met diepe mogelijkheden (na heel veel handleiding doorspitten kan je er zelfs enigszins Zyklus/Karma achtige trucjes mee), vind ik ook hier de drempel veel te hoog voor wat we willen bereiken.

Woovebox ziet er een leuk ding uit. Ik heb wel -en dat geldt voor heel veel demo's van apparaten- nog niet gezien hoe je sequencer tracks terug mute. En dat is toch een belangrijk deel van wat hij wil doen. Demo's tonen steeds het opbouwen van een nummer, niet het terug weghalen van elementen.
 
Woovebox ziet er een leuk ding uit. Ik heb wel -en dat geldt voor heel veel demo's van apparaten- nog niet gezien hoe je sequencer tracks terug mute. En dat is toch een belangrijk deel van wat hij wil doen. Demo's tonen steeds het opbouwen van een nummer, niet het terug weghalen van elementen.

Stuur ze een mailtje met de vragen die je hebt. :)
 
geen hardware, maar misschien wel leuk voor kids:

er is een Nintendo switch versie vab Korg Gadget (voor een euro of 40 dacht ik).
dan is in elk geval de bedienings interface bekend dacht ik :dubbel: .
Ik heb nog geprobeerd om dat aan de tieners hier te slijten, maar die hebben nul interesse in muziek maken, dus heb me er ook niet meer verder in verdiept.
 
Back
Top