DI-box

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Hallo :yamaha:

Ik heb een drumcomputer en een paar synth's die ik live afspeel en tweak. De klanken komen samen in een klein mixertje waar mijn hoofdtelefoon of boxen op aangesloten zijn. Als ik op een feestje wat muziek zou spelen, is het dan belangrijk om een DI box tussen mijn mixertje en de mixer/soundsystem van de feestlocatie te plaatsen? Indien ja, welke raden jullie aan?


Bedankt! *D
 
zolang er weinig materiaal is wat voor interferentie zou kunnen zorgen met je materiaal ( via kabels )
en ook als de afstand tussen je materiaal & de PA doenbaar is ... hoeft dat niet echt persé ...

Stel dat er zwaar licht materiaal aanwezig is & het licht en geluid op zelfde net is aangesloten
dan is een DI box wel aan te raden ...

Er zijn al cheape stereo DI box'jes te verkrijgen voor 25 euro & minder ...
Heb onlangs eentje gekocht, om te re-AMP' en ( dan heb je passieve nodig ) voor 18 euro, doet zijn werk
 
Duurdere optie:

Heeft een stereo effects insert plus werkt ook als geluidskaart. Ben er zelf tevreden over.
 
Zelf nooit (hoeven) doen. Lijkt mij meer voor gitaren, etc?
 
Je hebt nooit een DI box nodig, totdat je hem nodig hebt.

Een beetje een grapje, maar is in mijn ervaring wel waar. Kan geen kwaad om een passieve stereo di mee te nemen. Het kan zijn dat het altijd werkt en je op de andere dag ineens problemen krijgt met brom etc. Dan is het handig om hem bij je te hebben.
 
Duurdere optie:

Heeft een stereo effects insert plus werkt ook als geluidskaart. Ben er zelf tevreden over.

mooi ding! Ook fijn dat hier een ground-lift op zit, zeker als je denkt aan optreden kan dat essentieel zijn als het nodig is (zeker omdat er ook een USB aansluiting op zit).
 
Gebruiken d meeste mensen die met synth's en drumpc's optreden dan geen DI box?
 
ik had voor de grote gigs altijd een pedalboard waar DI’s opzaten. Alles ge-pre wired. Plug en play.

Voor kleine hangt er het dus van af. Vaak niet nodig, maar soms loop je ineens tegen problemen aan zoals aardlussen. Dan is het handig dat je er een DI tussen kan gooien.
 
Back
Top