2 manuals MFB Tanzbär 1

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Dag mensen :halleluja

ik vang op dat er 2 manuals bestaan van dit instrument. Een oudere beperkte en een nieuwere meer uitgebreid. Iemand een idee waar ik beide zou kunnen vinden? Ik vind maar 1 manual online en weet dus niet welke dit is...


Bedankt! *D
 
Toon de link, dan vergelijk ik eens met wat ik ooit heb afgeprint. Naar mijn ervaring spreken ze over 3 kleuren leds. Ze bedoelen dan de 2 kleurige led die beide kleuren samen laat branden als 3e kleur. En noemen dat dan kleur x. Dat scheelt al in manual begrijpen.
 
Los van voorgaande, een andere situatie: Ik heb zitten zoeken in de manual maar ik weet niet of het mogelijk is om terwijl de sequencer loopt bv. met de button van 'SD' (snaredrum) doorheen de patternloop de snaredrum in te spelen. Dus niet programmeren op de 16 steps zelf... Weet iemand of dit kan? :yamaha:
 
In 2021 is Manfred Fricke overleden (oprichter MFB) en zou MFB verder worden gezet door Jean Marcel Fricke (zoon).
persbericht MFB

Inmiddels is de officiële website niet meer bereikbaar:
http://www.mfberlin.de/

Er is wel nog een Facebook account:
Maar daar is ook al enkele maanden geen nieuwe activiteit te bespeuren.

Het kan nooit kwaad om op hun facebookpagina een berichtje/vraag achter te laten.
 
Schneiders is een winkel, niet de fabrikant (MFB) en verkoopt de Tanzbär ook niet. De manual hebben ze ook niet.
Ooowww, ik had het adres vanuit het SOS-artikel (onderaan) over de MFB.
 
Ik heb zitten zoeken in de manual maar ik weet niet of het mogelijk is om terwijl de sequencer loopt bv. met de button van 'SD' (snaredrum) doorheen de patternloop de snaredrum in te spelen. Dus niet programmeren op de 16 steps zelf... Weet iemand of dit kan?
Dat kan volgens mij in de jam-modus. edit: Het kan zijn dat je daar een midi controller voor nodig hebt.
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt! *D


Werkt bij jullie de link van de 2e/rechtse pdf op de website? :P
 
Nee maar speelt geen rol. Getallen zijn in duits en engels t zelfde 😉
dus die eerdere link brengt je daar
 
Back
Top