Chaos in Faust

Ja - en dan stopt het geluid. De bedoeling is dat het een beveiliging is tegen te hoge volumes, maar soms gaat Reaper ook onterecht over tot AUTOMUTE. Volgens bronnen op internet heeft dat mogelijk te maken met het "non-threadsafe" zijn (wat dat ook is) van de plugin, wat kennelijk door Windows en Reaper niet gewaardeerd wordt. Ik heb daar nu een vraag op Discord over gesteld of op Faust gebaseerde plugins ook non-threadsafe kunnen zijn.
 
Mogelijk is het toch een volume probleem, de level in Reaper gaat boven de 0 dB. Ik ga het nu aanpassen.
 
Het probleem lijkt nu opgelost, heb het maximum uitgangssignaal maar gelijk door tien gedeeld. 8)

In de bijlage de ingepakte verbeterde versie. Heb het net ook even op mijn Windows11 laptop in Reaper uitgeprobeerd en het werkte. :)
 

Attachments

  • ChaosSynthRaw.lv2.zip
    2,2 MB · Bekeken: 18
Hiermee is het bewijs voor mij in principe geleverd dat het mogelijk is in Faust geschreven plugins met XUiDesigner om te zetten in LV2 plugins die onder Windows in Reaper kunnen draaien, hoewel er vast later nog wel nieuw opduikende detailkwesties zullen moeten worden opgelost.
 
Back
Top