Junk muziek anno 2023

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Ik kwam toevallig deze weer tegen op YouTube.
Mijn God, dit waren toch echt wel top producties...(luister goed aub)
Helaas kan ik niet omheen het feit dat hedendaagse pop (junk) muziek gewoon niet eens meer in de buurt komen van deze super producties.
Muzikaliteit ten top. Oordeel maar zelf... of word ik oud en is dit een generatie conflict?

 
Voer die AI maar veel oude muziek. Die copy paste alles wel
 
Dos cervezas deed t ook prima. Hoe stommer hoe meer airplay. Doe er nog wat naakte personages bij en je hebt een dikke hit.
Da da da

Ik vrees dat kinder en tienerhersenen zo kneedbaar zijn dat wij die troep ook hadden geslikt als zoete koek, als we vandaag de doelgroep waren
 
Klopt. Maar je hebt vast ook singles gekocht die je hier niet graag vermeldt 😂

Ik luisterde vroeger Mr Big to be with you en mamas jasje zo ver weg. Ik durf dat hier amper vertellen
 
Soms worden nummers jaren later eigenlijk nog wat beter. Nummertje 45 uit het lijstje van @Nap :

 
Daar kan men over verschillen vind ik, ik ben en was niet echt een liefhebber van de specifieke eighties sound eerlijk gezegd, het verschilt per artiest wel natuurlijk.
Bijv zo'n Vienna van Ultravox vond ik wel super, Buggles Adventures in Modern Recording en Steve McQueen van Prefab Sprout vond ik ook heel goed qua sound maar bijv een Bananarama dat vond ik dan weer niets maar dat heeft ook wel weer met de artiest op zich te maken.
Toch en dat zal wel met de leeftijd te maken hebben vind ik qua sound de seventies wel erg lekker, bijv het album Aja van Steely Dan is echt een hoogtepunt als het om produktie ging maar ook bijv een Loggins and Messina met Angry Eyes uit 1973 klinkt echt top, luister voor de grap maar 'ns naar de plaatsing van alle instrumenten en de ruimte die er in de muziek zit, het ademt echt;

 
Klopt. Maar je hebt vast ook singles gekocht die je hier niet graag vermeldt 😂

Ik luisterde vroeger Mr Big to be with you en mamas jasje zo ver weg. Ik durf dat hier amper vertellen
Toch goed van je dat je dat ff doorgezet hebt :D
 
Mooi nummer van Propaganda. Luister te weinig radio om iets over het huidige muziekniveau te zeggen.
 
Ik kan het artikel nog wel eens opzoeken maar de strekking daarvan was dat eigenlijk alles beter klinkt voor onze (oude) oren van voor de loudness wars, dus alles geproduceerd voor mid jaren '90 klinkt sowieso beter. De generatie daarna weet niet beter en hoort dat verschil minder (is de theorie).
 
Een mooi voorbeeldje (voor mezelf althans) is het destijds nooit van de grond gekomen Poème Electronique,
dat buiten een singletje nooit een Album heeft gehad, tot in 2010 Annalog Records de tracks op LP uitbrachten
en er een schitterend album van maakte. 1982, dezelfde tijd als Pierre en the Buddy's zijn. Denk dat het van alle
tijden is.

Poème Electronique



Pierre en de Buddy's

 
Toch en dat zal wel met de leeftijd te maken hebben vind ik qua sound de seventies wel erg lekker, bijv het album Aja van Steely Dan is echt een hoogtepunt als het om produktie ging maar ook bijv een Loggins and Messina met Angry Eyes uit 1973 klinkt echt top, luister voor de grap maar 'ns naar de plaatsing van alle instrumenten en de ruimte die er in de muziek zit, het ademt echt;


Die Loggins & Messina is niet verkeerd. Typisch 70's.Heeft imo niks met leeftijd te maken. Steely Dan, dat behoeft idd geen uitleg. Top produkties, top muziek. Er zijn er veel, ook in de 50's, 60's, 70's en tot op het punt dat (te) veel mensen muziek konden beginnen maken met de computer. Toen was het om zeep. Echte songwriting, dat wordt alsmaar unieker en is echte muziek kunstvorm.
Dit is relatief recent en vind ik super. Vergeet het maar dat AI ooit zo iets gaat kunnen doen...komt geen computer of synth aan te pas...
 
Bij junk muziek denk ik aan muziek gemaakt door heroïne junkies 🙂 Herman Brood , Royal Trux, Ministry enzo
 
Muziek ging om zeep toen het drumstel en de basgitaar werden uitgevonden. :beard:
 
Helaas kan ik niet omheen het feit dat hedendaagse pop (junk) muziek gewoon niet eens meer in de buurt komen van deze super product....EDIA]
ja idd denk dat je oud aan het worden bent.
Mischien eens tijd je verdiepen in nieuwe muziek. genoeg geweldig spul beschikbaar.
 
ja idd denk dat je oud aan het worden bent.
Mischien eens tijd je verdiepen in nieuwe muziek. genoeg geweldig spul beschikbaar.
Ze zouden eens onderzoek moeten doen naar dat magische kantelpunt dat ergens rond de leeftijd van 20-25 jaar lijkt te liggen waarop voor de individuele waarnemer het summum van muzikale kwaliteit is bereikt en vervolgens voor eeuwig op dat punt wordt bevroren. Het 'Top 2000 syndroom' zouden we het kunnen noemen misschien.
 
Denk als je je als muziekant blijft ontwikkelen dat ouderdom niet zo heel veel invloed heeft.
Belangrijk is dat je zowel fysiek en psychisch goed in balans bent.
Een instrument spelen is heel goed voor de hersenen.
De 'echte; kunstenaar weet voor altijd zijn innerlijke kind te koesteren.
En kinderen absorberen nieuwe muziek als een spons.

Does playing a musical instrument prevent dementia?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Heb een interessant artikel gevonden.
Mijn aaname is dat om muziek te waarderen wil/moet je wat bij die muziek voelen.

Hier word onderbouwd dat je muziekaal ontwikkelen dus zorgt dat je op latere leeftijd nog goed muziek kan waarderen.
Dus ook nieuwe muziek.
Nou ja is maar een idee.

Zie: Correlation with music training
 

Attachments

  • Emotion_recognition_in_music_changes_acr.pdf
    278,1 KB · Bekeken: 61
Back
Top