Midi voor Cruma Trilogy

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Wil graag midi in mn Crumar Trilogy

Zijn er midi kits te koop die hier voor geschikt zijn?
Of kits die wel om te bouwen zijn?

Gr,
Vic
 
Vic, das ook ne divide downer eh zoals korg ps reeks en solina enzo ook zeker . Die heeft 2 top octave generators die dan gedeeld worden naar alle andere frequenties die dan op allerlei manieren tot bij de verschillende secties komen via het keyboard. Ik zag via google dat Thorsten Klose van Ucapps.de dat indertijd deed met reed relays en HC595 shift registers op de ps3100. Das veel werk qua bekabelen en wat programmeer werk op een arduino bv., maar ik denk dat zonder dat ding echt bijna te gaan reverse engineeren dat dat nog altijd het eenvoudigste gaat zijn voor dit soort synths...

MIDIbox of the Week (MIDIfied Korg Polysynth by Francois)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Thnx Toon,

Dat is me te veel werk.
Ik ga wel in die hoek zitten en live audio track op de trilogy inspelen ipv via een ander midi keyboard midi track in te spelen.
Looper pedaaltje eronder kan ook wel handig zijn.
 
Afhankelijk van het type toetscontact in de Trilogy kan de Tubbutec Organ Donor kit misschien uitkomst bieden. Wel prijzig en een behoorlijk installatieklusje. Maar dit werkt niet als het SPDT toetscontacten zijn (dat het contactveertje tijdens indrukken eerst het ene contact verbreekt, en daarna via het tweede contact sluit). Het kan alleen op simpele, enkelvoudige toetscontact "schakelaars".

 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik heb me hier onlangs een heel klein beetje in verdiept voor mijn stringer. Doepfer MTC64 kan nogal wat oude bakken MIDIficeren. Maar ik begrijp dat het klavier dan onbruikbaar wordt? Dat hield me tegen.
 
Ben intussen genezen van de drang om mn Trilogy te midificeren. Ik zou zelf een midi kit kunnen maken maar dat is me teveel werk.

Mede dat ik nu weer een pc met cubase en ander software in de studio heb.
 
Ik heb me hier onlangs een heel klein beetje in verdiept voor mijn stringer. Doepfer MTC64 kan nogal wat oude bakken MIDIficeren. Maar ik begrijp dat het klavier dan onbruikbaar wordt? Dat hield me tegen.
Ik heb onlangs mijn Solina String Ensemble ge-midificeerd met de MTC64. Toetsenbord blijft gewoon werken hoor.

Als je interesse hebt en er een behoorlijk project van wil maken heb ik nog wat PCB’s over die de SSE (sowieso versie 8 ) van polyphonic attack voorzien.
Dit is wel een behoorlijke klus maar maakt het installeren van de MTC64 wel een stuk makkelijker.
 
Thnx voor het aanbod.
Intussen met (te) veel andere projecten bezig, de crumar gaat eeuwig midiloos blijven vrees ik.
Ben er zo wel tevreden mee.
 
Back
Top