Moe van elke dag synthnieuws

Op zich niet heel onlogisch, aangezien we zowel demografisch als qua interesses waarschijnlijk veel overeenkomsten hebben hier. Relatief welgestelde blanke heren van middelbare leeftijd met interesse in elektronische muziek(instrumenten), technologie en wetenschap.
 
Je moet irretante kanalen selecteren met "not interested"
Bv met meneer Peterson die op allerlij kanalen voorbij kwam.
Zo heb ik ook veel irritante synthtuber geblocked.
Ook block ik vaak clickbait title video's.

Kijk ook wel eens think big vids en mevrouw Hossenfelder ook leuk.
Maar ik heb personeel in dienst om youtoeb op het verkeerde been te zetten.
Die zetten dan allerlij kinderdingen aan zo als my little pony etc.
 
Op zich niet heel onlogisch, aangezien we zowel demografisch als qua interesses waarschijnlijk veel overeenkomsten hebben hier. Relatief welgestelde blanke heren van middelbare leeftijd met interesse in elektronische muziek(instrumenten), technologie en wetenschap.

Dat klopt wel denk ik, ook kreeg je meer videos voorgeschoteld waar meer interactie mee is, dus met veel likes en comments (vandaar dat de youtubers graag zien dat je dit ook doet, ik doe dit juist vaak bij wat kleinere toffe kanalen).

Hoe dan ook krijgen we daardoor, als het algo heeft vastgesteld dat je interesse hebt in een bepaald onderwerp, een beetje de meer succesvolle videos en youtubers als eerste te zien. Op zich niet slecht, zij kunnen zich dan meer professionaliseren en meer kwaliteit leveren.

Het is trouwens niet alleen maar producten pushen. Kanalen zoals Ricky Tinez (alhoewel af en toe wat irritant) en All my friends are synths doen daadwerkelijk ook iets met die spullen en hebben toch de muziek als uitgangspunt.
 
Het is gek hoe diep je soms moet graven voor bepaalde speeltjes te zien… en dan merkt dat er een handvol mensen naar keken terwijl de video zeker niet slecht is. Ik zeg maar wat korg ms10... voor je daar 30 filmpjes van hebt behalve de grote namen, behoorlijk graven
 
Het is gek hoe diep je soms moet graven voor bepaalde speeltjes te zien… en dan merkt dat er een handvol mensen naar keken terwijl de video zeker niet slecht is. Ik zeg maar wat korg ms10... voor je daar 30 filmpjes van hebt behalve de grote namen, behoorlijk graven
Sorteren op datum kan soms leuke resultaten opleveren.
 
Denk dat het budget bepaalt wat er gaat bijkomen.Ik weet niet hoe jij je databank aan plugins zit aan te vullen.
Maar heb je tien reverb plugins nodig?
Koopjes nodigen ook uit om er op los te gaan.Ik geef toe dat je soms een geweldige slag kunt slaan.
Ik blijf nu van de koopjes af,al zeker van plugins die zowat hetzelfde klinken en doen van deze die ik heb.
Slim kopen, nul overbodige uitgaves, dat is met wat ik al een jaar of 2 mee bezig ben.
Met die besparingen kan ik wel eens in de dure plugins duiken.En hoe minder spullen hoe meer je tijd kunt besteden aan muziek maken.
Ik veronderstel dat het woord componeren bij sommigen onder jullie nog een lichtje doet branden?
 
Kopen zul je! Zo werkt het spelletje en anders vallen die bedrijven om. Je hoeft er natuurlijk niet aan mee te doen.

lk had hetzelfde gevoel bij gewoon nieuws en kijk al jaren geen Journaal en nieuwssites meer. Heerlijk rustig. Voor internet zijn er natuurlijk wel oplossingen, je kunt bijvoorbeeld YouTube kijken in incognito-modus, dan onthoudt hij je voorkeuren niet. Of je gebruikt een plugin als ColdTurkey om bepaalde sites te blokken. Als ik werk doe ik dat altijd.

Ook handig is: www.mymark.me. Dan kun je een eigen startpagina maken, met bookmarks en RSS-feeds. Kun je bijvoorbeeld meteen doorklikken naar het juiste kanaal op YouTube.

Voor de rest is het denk ik een kwestie van discipline 😉 Ik snuffel regelmatig naar koopjes op Rekkerd.org, maar koop zelden wat. Gewoon omdat ik het niet nodig heb. Met mijn oude DAW en plugins maak ik dezelfde muziek als ik met nieuwe spullen zou doen. Dan steek ik dat geld liever in wat anders.
 
Dan steek ik dat geld liever in wat anders.
Ja,je kunt het geld bv in een ballon steken, blaast de ballon op en laat het het vliegen.En wie hem vangt is een gelukkige winnaar.Als Nap hem vangt kan ie weer een reverbje bijkopen.🫡
 
het vergt een man/vrouw van karakter om al die koopimpulsen te weerstaan.

Geen videos klikken (soyboy attentiewhoring hype v/d dagschotel BS) alleen forums lezen, realiserend dat er iets bestaat als een honeymoon phase zodat alles wat nieuw is het beste is, tot de week erop een nog betere komt :D

Wat ook scheelt: nooit klikken op een vid met zo'n thumbnail van zo'n mond-ademer, die net eruit ziet dat ie iets rectaal te verwerken krijgt, zie voorbeelden bijgevoegd.
 

Attachments

  • MEbMGFG.jpg
    MEbMGFG.jpg
    212,4 KB · Bekeken: 76
  • 0Dr4WfG.jpg
    0Dr4WfG.jpg
    70,7 KB · Bekeken: 76
  • zEkZAvF.png
    zEkZAvF.png
    23,3 KB · Bekeken: 75
Maar van "Te veel" moe worden?
Wat wil ik weten? en weet ik dat ook weer... :okdan: :koffie:
Ik heb Youtube Predium...:okdan::geslaagd:
YOUTUBEWILpg.jpg
 
Back
Top