Moe van elke dag synthnieuws

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.596
Locatie
amsterdam
Misschien ben ik niet alleen, elke dag is er wel iets nieuws waar de synthfluencers op duiken. Als het niet een nieuwe synth is, is het wel een plugin.

Zo heeft Soundtoys een nieuwe plate reverb die zo op het eerste gehoor inderdaad heel goed klinkt. Maar het is wel weer de zoveelste plugin waar ik meerdere videos in mijn youtube feed krijg. Of dan de analog heat fx, of de nieuwe 'octatrack' achtige max4live. En dat is dan alleen nog maar 1 dag en zo gaat het tegenwoordig elke dag. Ik begin eigenlijk heel moe te worden en begin mijn motivatie om daadwerkelijk muziek te maken te beinvloeden.

Nu is dit natuurlijk de tijd waarin we leven, en enerzijds ook mooi want het gaat vaak om heel mooi spul. Anderzijds heb ik het idee dat alles nu 'content' is en we maar aan de contenttiet moeten blijven zuigen als een soort ondervoedde babies.

Anyway, rant even over, en ik heb even mijn internet van mijn studio uitgezet, geen nieuwe plugins en andersoortig gedoe daar meer :)
 
Ik gebruik geen account op YT en kijk daar alleen maar wanneer ik zelf iets zoek over een onderwerp, nieuws, of wat dan ook. En dat is ook het geval met al het andere online. Ik heb geen last van FOMO, want dat schijnt voor veel mensen de achterliggende reden te zijn dat ze zich online laten bombarderen met info en een overload ervaren.
 
Eigenlijk ook wel weer makkelijk hoor. Net als bij het zogenaamde wereldnieuws van de dag: overal zit wel iets van een uit-knop op (en die helpt je zo uit de puree).. :)

Vaak is bij mij de behoefte nieuws te zien of horen een teken dat ik me verveel of moe ben. Ik probeer dan de nieuwsimpuls te omzeilen en me weer te richten op dat wat ik echt wil of moet doen.. of te gaan rusten.
 
Ik heb er geen last van, ik breng maar beperkte tijd met internet door, mijn actuele interesse is wat opgeschoven naar andere terreinen.

Ik vind wel dat er weinig interessant nieuws is, maar dat heeft vooral te maken met dat ik eigenlijk niks meer nodig heb. Ik heb ook geen last van ongeduld, als iets beschikbaar is dan koop ik het of niet.
 
Plugins ben ik allergisch voor net zoals euro rack. Maar die nieuwe PWM dubbele wasp raakte me toch weer op n onvoorziene plek. Gewoon niet verder naar kijken, no thanks bobeat zodat mijn interesse niet verder gewekt wordt is het plan. En ook geen hainbach meer kijken als ie weer een vondst heeft. Ik zit in een rare fase, hopelijk duurt ze lang: ik kan geen geld uitgeven. Zelfs die deuk in mijn oldtimer werd nog niet hersteld. Ik zit op mijn geld. Had gerust 10 jaar eerder gemogen, hopelijk duurt t jaren :)

Tip: kijk enkel wat je kiest, laat yt niet voor je kiezen. En zoek dan enkel op spul dat je al hebt, voor inspiratie
een Sf lid deelde me net een 2ehands zoekertje… ik ga niet meer luisteren naar die synth: ik hoef geen gas :)
 
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als ik heel eerlijk ben vind ik nieuwe producten rondom muziek maken en de content die daar bij hoort vooral heel erg leuk. Maar het is natuurlijk een hype trein en kan erg afleiden.
Ik heb zelf heel veel gekocht en verkocht de afgelopen 5 jaar. Ik merk nu dat ik veel minder snel iets wil hebben en beter weet wat ik wil, bij me past en wat ik echt gebruik. Een effect daarvan is dat ik me minder snel laat opjagen door gear hype.
 
Bij mij is toch ook wel wat verzadiging opgetreden. En dat ligt veeleer aan het Youtube algoritme dan aan al het synth-nieuws. Want ik weet ook nog wel heel goed dat we rond 2010 allemaal stonden te schreeuwen om een synth-renaissance en dan vooral een analoge-renaissance. Dus daarover hoor je me niet klagen, ook al zit er intussen toch ook wel veel kaf tussen het koren. Maar is er geen manier om dat algoritme te resetten? Ik heb de afgelopen tijd tweemaal een nieuw sub-account aangemaakt, om met een schone Youtube-lei te beginnen, maar na een paar gerichte zoekopdrachten word je toch weer gebombardeerd met dezelfde syntfluencervideo's.
 
Nu met Superbooth is de golf nieuwe apparatuur en software wel erg groot. Dus ik kan het me wel voorstellen.
Ik heb er gelukkig zelf geen last van. Ik vind het leuk om alle nieuwe spullen te zien maar ik betrek het niet op mezelf. Ik hoef die spullen toch niet en dat geeft wel een prettig gevoel als ik al die dingen langs zie komen waar ik mijn geld niet in hoef te stoppen.
Ik kijk ook steeds minder youtube. Ik ben vooral geinteresseerd in nieuwe dingen leren. En ik merk dat ik van al die filmpjes heel weinig oppik.
 
Bij mij is toch ook wel wat verzadiging opgetreden. En dat ligt veeleer aan het Youtube algoritme dan aan al het synth-nieuws. Want ik weet ook nog wel heel goed dat we rond 2010 allemaal stonden te schreeuwen om een synth-renaissance en dan vooral een analoge-renaissance. Dus daarover hoor je me niet klagen, ook al zit er intussen toch ook wel veel kaf tussen het koren. Maar is er geen manier om dat algoritme te resetten? Ik heb de afgelopen tijd tweemaal een nieuw sub-account aangemaakt, om met een schone Youtube-lei te beginnen, maar na een paar gerichte zoekopdrachten word je toch weer gebombardeerd met dezelfde syntfluencervideo's.
Ik subscribe sowieso op kanalen waarvan ik wel content wil zien. Als je dan naar de Subscriptions pagina gaat, dan krijg je gesorteerd op datum de laatste content van al je subscriptions te zien zonder zooi die door het algoritme aan je voorgeschoteld worden. Wel jammer dat dat nu vervuild wordt met Shorts waar ik me tijd niet aan verspil.
Als je ingelogd bent kan je bij video's op de Home pagina ook een optie kiezen 'stel geen video's van dit kanaal voor' zodat het niet meer op je home feed terecht komt. Dat doe ik vrij regelmatig, al is het al om een irritant thumbnail of clickbait titel.
 
Ik vind het soms leuk kijken, maar meestal kijk ik gericht naar iets dat mij interesseert.
Ik ben niet zo'n 'klikker' wat dat aangaat.
Ik zie het meestal als entertainment. Ik heb zelden dat er content wordt opgedrongen en ik het dan wil hebben.
Bij de Superbooth zie ik bijvoorbeeld veel mooie en interessante zaken voorbijkomen, maar nogmaals, ik hoef het niet allemaal te hebben.
Als ik er geen zin in heb klik ik niet of klik ik het weg.
 
Tja, van GAS laat je een SCHEET...
In mijn geval is dat een VST scheet...
zoveel mooie VST en plug-ins; wat kan deze, en daarmee kun je...
Gratis, 50 euro, 100 euro, 260 euro en dan gaan we over naar de bundels, die 4000 euro kunnen kosten...
Het is ook zo makkelijk betaald en je hoeft de deur niet uit...
En ja, dat heb ik ook: wat staat daar?,:?, even op klikken...Ho Dat!:gaap: ff verder klikken... wat staat daar nou???:? ff op....:D

En of je op het Internet entertainment te vinden is?
ik heb al 85 YouTube abonnementen (of dat veel is, weet ik niet) maar ik lig af en toe krom van het lachen...:dubbel::peukie::biertje:
het is maar wat je zoekt...8D

maar meestal kijk ik gericht naar iets dat mij interesseert.
Ja, zoiets...:okdan::koffie:
 
Misschien moeten we een keer een schermafbeelding posten vd yt feed? Tenzij er teveel yoga te zien is natuurlijk. 😂Kunnen w e vergelijken hoe erg t is.

Hier is mijne vanaf de tablet.
44D78E9D-73A4-42DD-9DC1-F6A8077C7922.jpeg
 
Ik vind het juist fantastisch dat een specifieke productgroep lang en breed wordt uitgemeten door mensen die kwaliteit content aanbieden. Wat ik niet interessant vind kijk ik niet. Maar al het nieuwe dat voor mij mogelijk interessant is wordt me aangereikt. Leuk om de ontwikkelingen te volgen, maar dat hoeft niet verder te gaan dan ik interessant vind…
 
Misschien moeten we een keer een schermafbeelding posten vd yt feed? Tenzij er teveel yoga te zien is natuurlijk. 😂Kunnen w e vergelijken hoe erg t is.

Ik heb wel een redelijke mix van onderwerpen op mijn YouTube suggesties pagina al zeg ik het zelf :D :

Screenshot 2023-05-19 at 21.10.15.png
 
Dat is best creepy. Die youtube suggesties van Nap zouden zo bij mij op mn jijbuis account kunnen staan, dr Becky, Sabine Hossenfelder, Ghost... gelukkig probeert youtoob mij nog niet te vertellen "why men struggle" Dat lijkt me dan weer strontvervelend 🙃
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Dat is best creepy. Die youtube suggesties van Nap zouden zo bij mij op mn jijbuis account kunnen staan, dr Becky, Sabine Hossenfelder, Ghost... gelukkig probeert youtoob mij nog niet te vertellen "why men struggle" Dat lijkt me dan weer strontvervelend 🙃
Haha, ja geen idee waar die vandaan komt :D Waarschijnlijk omdat ik weleens vaker Big Think vids kijk.
 
Jep, we krijgen dus allemaal dezelfde hap geserveerd merk ik. Als ik wat scroll naar beneden zie ik dezelfde video suggesties…
 
Back
Top