Tempera Granular Instrument van Vector Synth

tempera-angle-770x425.jpg


Nieuwe kijk op granular. Ik vind hem heel interessant.
De verticale stroken zijn de samples.
Je kan dus meerdere samples op allerlei manieren granular afspelen.
De video van Red Means Recording laat goed zien hoe dat werkt.
Mijn interesse is gewekt.
Prijs zou volgens RMR commentaar rond de $ 600,- moeten liggen.

Video:


Meer informatie: Tempera – record ‐ resample ‐ granularize ‐ record
 
Hm.....en ik dacht dat ik wel klaar was met aanschaffen. :koffie:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Prijs is netjes inderdaad.

Wat zijn de (hardware) alternatieven?
1010 Lemon drop 450 euro
Tasty chips GR-1 (niet te koop?)
Waldorf Iridium 2400 euro
???
Tasty Chips ligt ergens rond de 850,- geloof ik.
Is erg leuk ding verder. Lekker hands-on en visuele feedback.
Het gemak en de unieke bediening van deze vind ik echter weer een stap verder gaan.
 
Geweldig ding zeg, echt vernieuwend gezien alle combinaties die je ermee kan doen met acht samples tegelijk en dan ook nog stereo en polyfonisch.
Ben benieuwd naar de komende reviews.
 
Is nog wat te weinig info bekend.

Beetje dubbel aan de ene kant wel tof maar aan de andere kant een beetje saai geluid.
Leuk voor ambient scapes maar poly weet ik het niet echt.
Die ambient wash zie ik niet zo snel benut in een muziekale context anders dan scapes.
Maaaar.......Wellicht kun je dit juist heel tof layeren met een polysynth en dan de ambient wash een soort van deken om het geluid word.


Maar goed als die dan round robin met poly voices kan aansturen en een envelope voor de granular play head en spread heeft dan kan dit wel eens een toffe poly bak worden.

Lijkt er ook op dat je kan samplen.
Hoop dat die ook din midi i/o heeft.

Ik moet dit ding wel downplayen. Heb net een P6 gekocht er er komt een Rhodes aan. :D

Dus tof zou zijn,
- envelopes voor de granular parameters
- din midi/io
- Round robin voice allocation
 
Hij klinkt in mijn oren heel erg goed... mooi visuele feedback, compact, vernieuwend. Ik wordt hier wel warm van.
 
En nu een keertje zonder dat galmbadhuis?

+1 .. en drumloops

Benieuwd of je ook bewust een route kunt bepalen. Zo'n kettingreactie van lfo's en emitters die grains triggeren met op hun beurt emitters - da's erg gaaf, maar ook een opeenvolging van happy accidents..

Positieve vind ik dat het de grens uitdaagt, tussen sampling en wavetable-synthese.. (toch? misschien snap ik 't nog niet helemaal)
 
Ik heb niets met tablets maar ik zou inmiddels liever een tablet met een paar apps kopen dan 1 van die granulaire units die je nu kunt krijgen.
 
Is nog wat te weinig info bekend.

Beetje dubbel aan de ene kant wel tof maar aan de andere kant een beetje saai geluid.
Leuk voor ambient scapes maar poly weet ik het niet echt.
Die ambient wash zie ik niet zo snel benut in een muziekale context anders dan scapes.
Maaaar.......Wellicht kun je dit juist heel tof layeren met een polysynth en dan de ambient wash een soort van deken om het geluid word.


Maar goed als die dan round robin met poly voices kan aansturen en een envelope voor de granular play head en spread heeft dan kan dit wel eens een toffe poly bak worden.

Lijkt er ook op dat je kan samplen.
Hoop dat die ook din midi i/o heeft.

Ik moet dit ding wel downplayen. Heb net een P6 gekocht er er komt een Rhodes aan. :D

Dus tof zou zijn,
- envelopes voor de granular parameters
- din midi/io
- Round robin voice allocation
Beetje random vraag mss, maar hoe bevalt de P6 in vergelijking met de Prologue?
 
Ik heb de AS1 en die bevalt heel goed en das een soort 1 voice P6.
De P6 is nog onderweg. Laat het wel horen over een tijdje.
 
Back
Top