Te koop gevraagd: diverse vintage synthesizers.

Status
Please reply by conversation.

MTXl84

Scherpschutter
Lid sinds
24 januari 2023
Berichten
71
Locatie
Haarlem
Hallo synthliefhebbers,

Ik ben opzoek naar een paar mooie synths:

- Roland D50

- Roland JX-8P

- Casio CZ3000

- Korg Poly 61

- Korg M1

- Korg DW8000

- Ensoniq ESQ1

Mocht je 1 van deze parels hebben hoor ik het graag!
 
Ik ken iemand met een JX-8P te koop in België, Brugge.
Het is geen forumlid.
Stuur een PB al je wil dat ik contact voor je regel.

Gr,
Vic
 
Oeps, hij is al verkocht, Sorry.

Op 2dehands.be staat er een Casio CZ1 zag ik, die is veel beter dan de CZ3000 ;-)
 
op Ebay.kleinanzeigen staat een CZ3000 inclusief de zeldzame RA5 ram cartridge voor 200. Heeft wel wat wat minnetjes.. ; missende chorus slider cap ; en nog iets van de behuizing waar het plastic loszit /opbolt... ff lijmen?.. en enkel afhalen helaas..
Staat er ook nog een voor 220..

Ik heb zelf ooit een CZ1 van de accordeonclub hier ergens in de buurt voor 125 overgenomen.. dat was toen ook de prijs (2012 ofzo..) Een Casio FZ1 sampler rack ook dezelfde prijs.. de CZ101 die ik vanaf nieuw heb was tweedehands altijd duurder maar een CZ1 is wel the ONE that rules them all.. toch, 600 zou ik er nooit meer voor neertellen. Wel een karakteristiek geluid maar ik heb die CZ101 te lang moeten gebruiken.. Er is tegenwoordig zoveel modeling spul wat ook goed/beter klinkt.. maar dat heeft geen vintage looks..
Geef wel onmiddellijk toe het lijstje wat je zoekt er te gek uitziet in een studio :luv: en dat is ook wat waard maar de meerwaarde in klank is er niet.. die zit voornamelijk tussen je oren ;)
 
Laatst gewijzigd:
op Ebay.kleinanzeigen staat een CZ3000 inclusief de zeldzame RA5 ram cartridge voor 200. Heeft wel wat wat minnetjes.. ; missende chorus slider cap ; en nog iets van de behuizing waar het plastic loszit /opbolt... ff lijmen?.. en enkel afhalen helaas..
Staat er ook nog een voor 220..

Ik heb zelf ooit een CZ1 van de accordeonclub hier ergens in de buurt voor 125 overgenomen.. dat was toen ook de prijs (2012 ofzo..) Een Casio FZ1 sampler rack ook dezelfde prijs.. de CZ101 die ik vanaf nieuw heb was tweedehands altijd duurder maar een CZ1 is wel the ONE that rules them all.. toch, 600 zou ik er nooit meer voor neertellen. Wel een karakteristiek geluid maar ik heb die CZ101 te lang moeten gebruiken.. Er is tegenwoordig zoveel modeling spul wat ook goed/beter klinkt.. maar dat heeft geen vintage looks..
Geef wel onmiddellijk toe het lijstje wat je zoekt er te gek uitziet in een studio :luv: en dat is ook wat waard maar de meerwaarde in klank is er niet.. die zit voornamelijk tussen je oren ;)
Haha ja, ik vind 300 voor n CZ3000 niet bepaald verkeerd. Dit is niet de complete lijst, maar slechts 1/3. Deze lijst is voor de goedkopere synths. In de toekomst maak ik wel een lijst voor de wat duurdere.
 
Vergeet de controllers niet.
Veel synths worden pas echt leuk met een goede controller.
Ik heb bv een PG800, een PG1000 en nog een Novation zero SL voor de DW8000
 
Haha ja, ik vind 300 voor n CZ3000 niet bepaald verkeerd. Dit is niet de complete lijst, maar slechts 1/3. Deze lijst is voor de goedkopere synths. In de toekomst maak ik wel een lijst voor de wat duurdere.
O jee.. geen Jupiters toch?? :bekdicht: Heb je de SY77 al overwogen? Zit ook een DX7II in met nog meer mogelijkheden.. en fx.. Soms voor 200 te vinden.. ;)
 
O jee.. geen Jupiters toch?? :bekdicht: Heb je de SY77 al overwogen? Zit ook een DX7II in met nog meer mogelijkheden.. en fx.. Soms voor 200 te vinden.. ;)
Dit is de complete lijst:
A616B54D-86A1-455D-9188-B8701BFADF1A.jpeg
 
Allemaal key versies zo te zien. Ook mijn voorkeur.
 
Puur uit nieuwsgierigheid (en vooral onwetendheid van mij): waarom vier Yamaha DX synths? Zit er zoveel verschil tussen de modellen?
 
Puur uit nieuwsgierigheid (en vooral onwetendheid van mij): waarom vier Yamaha DX synths? Zit er zoveel verschil tussen de modellen?
DX7: wordt veel gebruikt in de soort muziek die ik wil produceren.

DX7s: voor de mark II sounds.

DX21/DX9: toevoegende sounds.

DX5: 2 dx7’s in 1 + extra functies en groot toetsenbord.
 
DX7: wordt veel gebruikt in de soort muziek die ik wil produceren.

DX7s: voor de mark II sounds.

DX21/DX9: toevoegende sounds.

DX5: 2 dx7’s in 1 + extra functies en groot toetsenbord.
Ik kan daar wel inkomen.
Zelf gebruik ik DX7II + TX802 + TG77 + V50
 
same! FVX-1, TX7, TX802, TX816, TX81Z, DX-200, TG77, EX5R, FS1R, EK44, VZ-10M, Dynamic 4X9...

Ja allemaal FM, maar wel echt allemaal net een beetje anders
Ex5 zit toch geen FM in?? Heb em al 'n tijd niet aan gehad.. maar ik dacht alleen AN (analoog modeling) en iets wat ze FDSP noemen.. in combi met samples.. Mooie bak.. dat wel. :)

Hier ook veel FM.. niet dat ik het allemaal gebruik maar ik was in mijn jeugd helemaal DX7 fan.. Daardoor heb ik de onderstaande FM bakken mijn holletje binnengesleept :D

Yamaha's:
Cx5mII (MSX computer met ingebouwde FM synthesizer)..
FB01
2 x DX100
2 x Fs1r
YS100 en 200
V50
DX11
DX7,TX7
SY99
TG77
Montage

Andere FM exoten:
Elka EK44
böhm dynamic 12/24
Korg DS8

Verder nog 3 Oasys PCI kaarten die ook FM kunnen.. geweldige kaart!!
oh.. Korg Kronos, kan ook FM..

Maar leuke vorm van synthese, FM.. De SY99 heb ik laatst terug gekocht uit nostalgie.. ooit in de ninetees gehad.. en moeten wegdoen uit geldnood..
Ik zou nog wel meer willen proberen, die Casio VZ1 bv.. maar ik kom door te veel uren maken nu al niet aan muziek maken toe.. ooit komt het goed.. :)
 
De Kronos telt niet mee, dat is software.

Hohner HS2/E heb ik ook, was ik vergeten, is Casio cz1 ook niet soort van FM intern ?
 
De Kronos telt niet mee, dat is software.

Hohner HS2/E heb ik ook, was ik vergeten, is Casio cz1 ook niet soort van FM intern ?
CZ1 gebruikt phase distortion synthesis.
 
De Kronos telt niet mee, dat is software.
Ehm.. maar het is toch evengoed een synthesizer?

Ik vergat ook nog de Alesis Fusion nog.. is bijna modulair.. je kunt eindeloos doorgaan met LFO's of Envelopes aanmaken toevoegen via de MOD matrix.. Voor elke operator kun je 'n feedback lus proggen of de output op zijn eigen input laten terugkomen.. dit nog moduleren via 'n envelope bv.. Elke van de 6 operator kan een zaagtand produceren en kun je individueel pannen.. super brede sounds geeft dat als je alles een beetje ontstemt... De pad sound in deze opname heb ik daarmee gemaakt.. er zitten nog 'n paar geluiden in die ik via de FM engine heb gemaakt. De stringlead was ooit een poging om het Solina geluid na te maken.. via een paar LFO's die allemaal weer 'n operator moduleerde.. het leek niet echt op 'n Solina maar was verder wel een bruikbaar geluid.. :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ex5 zit toch geen FM in?? Heb em al 'n tijd niet aan gehad.. maar ik dacht alleen AN (analoog modeling) en iets wat ze FDSP noemen.. in combi met samples.. Mooie bak.. dat wel. :)

Hier ook veel FM.. niet dat ik het allemaal gebruik maar ik was in mijn jeugd helemaal DX7 fan.. Daardoor heb ik de onderstaande FM bakken mijn holletje binnengesleept :D

Yamaha's:
Cx5mII (MSX computer met ingebouwde FM synthesizer)..
FB01
2 x DX100
2 x Fs1r
YS100 en 200
V50
DX11
DX7,TX7
SY99
TG77
Montage

Andere FM exoten:
Elka EK44
böhm dynamic 12/24
Korg DS8

Verder nog 3 Oasys PCI kaarten die ook FM kunnen.. geweldige kaart!!
oh.. Korg Kronos, kan ook FM..

Maar leuke vorm van synthese, FM.. De SY99 heb ik laatst terug gekocht uit nostalgie.. ooit in de ninetees gehad.. en moeten wegdoen uit geldnood..
Ik zou nog wel meer willen proberen, die Casio VZ1 bv.. maar ik kom door te veel uren maken nu al niet aan muziek maken toe.. ooit komt het goed.. :)
Klopt, ik bedoelde eigenlijk de CS6R ;) Ik haal deze twee in m'n hoofd vaak door elkaar om onverklaarbare reden
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top