Paypal betaalprobleempje

Gelukkig is het pakket in Polen aangekomen.. :)

Tracking is duidelijk niet Alibaba's sterkste service..

1684181915868.png
 
Even een update. Het pakket wat "all over the world" leek te gaan, is kort na mijn laatste bericht in goede orde ontvangen. Gelukkig.
De andere pakketten via Express shipping moest ik de welbekende douane kosten (btw, inklaring, invoerrechten) over betalen.. en kreeg ik meteen een bericht over van UPS.

Het andere, grotere pakket met 2 hele lange dozen, wat dus een iets langere route heeft gemaakt niets over douanekosten gehoord. Het is nu meer dan een maand terug en heb nog steeds geen bericht van de douane ontvangen.
Eerder kocht ik bij Bangood een Laser Beamer.. die was ook via België dacht ik naar Nederland gegaan.. 1300 euro.. afgeleverd en nooit meer wat over douanekosten gehen nooit wat over gehoord.
Het blijft een beetje een gok als je die route ziet.. maar als je de tijd hebt is het inkopen via Alibaba dus in vele opzichten veel gunstiger.. ;)
 
Grappig, dat het in "Poland" was had ik nog niet gezien. :D

Misschien inderdaad beetje een gok, maar zelf ophalen is ook weer zo'n gedoe. ;)
 
Sinds een tijdje leek ik geen betalingen meer te kunnen doen met Paypal.. knap ruk want sommige buitenlandse companies doen niet aan bankbetalingen. Uiteindelijk is het via de creditcard van mijn vriendin gelukt om de noodzakelijke betalingen voor aankopen te doen.

Via bellen met Paypal bleek er ineens een probleem te zijn.. Ik moest een copy van mijn paspoort uploaden. Iemand hier dat weleens meegemaakt?
Heb echt 1000 dingen betaald en nooit problemen maar sinds ik wat uit China heb gekocht willen ze zeker weteen wie ik ben ofzo.. De aankoop in dit topic lukte nog gewoon.

Iemand dit weleens meegemaakt?? Afgelopen week een bewerkte copy passport geupload.. en ik kreeg nu dit bericht..

1708288936754.png
 
…Via bellen met Paypal bleek er ineens een probleem te zijn.. Ik moest een copy van mijn paspoort uploaden. Iemand hier dat weleens meegemaakt?….
Was met creditcard tijdje geleden ook.. regelgeving aangepast ofzo, en dan was dat nodig om te bewijzen dat ik degene echt ben die al jaren die kaart gebruik.. 🙄
 
Bij een groot bedrag is overwegen waard om gewoon een ouderwetse bank overschrijving te doen.. de wisselkoers bij Paypall is ook erg nadelig.
Zelfs al spreek je af om het hokje vrienden en familie te gebruiken.... blijft er een verschil tussen bank en paypall.
 
Iemand dit weleens meegemaakt?
Ja, jaartje of wat terug. Mijn Eurorack setup een stuk kleiner gemaakt en blijkbaar als je over een bepaalde limiet gaat qua inkomsten dan is PayPal verplicht om dat aan de Belastingdienst door te geven. Ik moest toen ook een kopie van mijn paspoort opsturen. En toen begon het gedoe... Op mijn paspoort staan nl mijn doopnamen, maar niet mijn roepnaam. Die roepnaam heb ik gebruikt om mijn PayPal account aan te maken. PayPal zei: dit komt niet overeen dus we kunnen je account niet vrijgeven. De eerste paar telefonische pogingen om 'm vrijgegeven te krijgen lukten niet, wat vervelend was omdat er best wel wat geld vast zat. Ik heb toen een 2e account aangemaakt met gegevens die iig matchten met mijn paspoort. En op een gegeven moment (weken) toch een medewerker bereid gevonden om bij de gratie Gods het andere account vrij te geven. Ze schermden met de opmerking "wij zijn gebonden aan regels voor banken dus de gegevens moeten matchen met het paspoort". Maar waarom dat ik dan wel een account had aan kunnen maken met een roepnaam als ze daar zo strikt op zijn konden ze niet beargumenteren. Lijkt me dat dat dan überhaupt niet mogelijk zou moeten zijn.

Qua wisselkoers: ik betaal in het geval van vreemde valuta wel met PayPal maar laat de afschrijving niet van mijn gewone bankrekening doen, maar creditcard. Dan wordt het direct in de vreemde valuta afgerekend; via credit kaart zijn de wisselkoersen een stuk gunstiger (lees: meer zoals de echte wisselkoers) dan bij PayPal.
 
Op mijn paspoort staan nl mijn doopnamen, maar niet mijn roepnaam. Die roepnaam heb ik gebruikt om mijn PayPal account aan te maken. PayPal zei: dit komt niet overeen dus we kunnen je account niet vrijgeven.

Even los van dit geval met PayPal, maar om dit soort problemen te voorkomen gebruik ik in de interactie met bedrijven, overheid, etc. altijd officiële namen, of wat vaker voorkomt, de officiële voorletters. Ook een email-account met die voorletters en achternaam.
 
Bedank voor jullie reacties..

Toevallig zat de aankoop waar dit topic voor is aangemaakt (in april) iets boven de 1000 euro. Daarna heb ik nog wat kleine aankomen gedaan en ergens in de herfst kon ik ineens iets niet meer betalen..
Toen een alternatieve betaalmethode gedaan. Een bankbetaling was niet mogelijk bij deze Amerkaanse software leverancier. Wel gekeken en gezocht toen maar de nood was er niet echt.. maar erna toch weer een paar keer via creditcard moeten betalen.. (niet de mijne). Dat is wel een gedoe, als je een btw plichtig bent en bonnen moet overleggen.. Software kun je 9 van de 10 keer niet per bank betalen.. Alhoewel ik bij Ableton wel iDeal zag als betaaloptie..

Maar goed.. we wachten het af.. Het gaat hopelijk goedkomen.. tot die tijd maar even geen aankopen doen.
 
Ja, jaartje of wat terug. Mijn Eurorack setup een stuk kleiner gemaakt en blijkbaar als je over een bepaalde limiet gaat qua inkomsten dan is PayPal verplicht om dat aan de Belastingdienst door te geven. Ik moest toen ook een kopie van mijn paspoort opsturen. En toen begon het gedoe... Op mijn paspoort staan nl mijn doopnamen, maar niet mijn roepnaam. Die roepnaam heb ik gebruikt om mijn PayPal account aan te maken. PayPal zei: dit komt niet overeen dus we kunnen je account niet vrijgeven. De eerste paar telefonische pogingen om 'm vrijgegeven te krijgen lukten niet, wat vervelend was omdat er best wel wat geld vast zat. Ik heb toen een 2e account aangemaakt met gegevens die iig matchten met mijn paspoort. En op een gegeven moment (weken) toch een medewerker bereid gevonden om bij de gratie Gods het andere account vrij te geven. Ze schermden met de opmerking "wij zijn gebonden aan regels voor banken dus de gegevens moeten matchen met het paspoort". Maar waarom dat ik dan wel een account had aan kunnen maken met een roepnaam als ze daar zo strikt op zijn konden ze niet beargumenteren. Lijkt me dat dat dan überhaupt niet mogelijk zou moeten zijn.

Qua wisselkoers: ik betaal in het geval van vreemde valuta wel met PayPal maar laat de afschrijving niet van mijn gewone bankrekening doen, maar creditcard. Dan wordt het direct in de vreemde valuta afgerekend; via credit kaart zijn de wisselkoersen een stuk gunstiger (lees: meer zoals de echte wisselkoers) dan bij PayPal.

Ik heb eigenlijk afgelopen week eerst mijn naam identiek gemaakt met wat er op mijn paspoort staat. Tervergeefse poging maar ik kon nergens op de site een afdeling vinden om te uploaden.. dat kwam wel nadat ik mijn naam had gewijzigd.. Mijn paspoortnummer stond er wel al deels in (paar cijfers met ***** )

Maar idd. super vervelend als je echt iets moet betalen en het is gewoon niet mogelijk terwijl er voldoende geld op je account staat.. Heb ook nog even aan een nieuw account aanmaken gedacht.. maar je kunt je geld er ook niet afhalen werd mij verteld.. dus je moet sowieso het geld dan ergens anders vandaan halen.. lekker dan..
 
Back
Top