Vraag over nieuwe erica synths stereo compressor

Vibe010

Ingeburgerd
Lid sinds
24 juli 2021
Berichten
34
Locatie
Nl
Ik kreeg een heerlijk spammetje van erica synths, nl dat er een stereo comprossor aankomt. Filmpje… top, maar ik zou hem in mn erica’s techno system willen. Nu is mn vraag, zou dit kwa ‘dikmaken’ ipv de dual distortion module iets kunnen zijn? Natuurlijk is de drive en distortion ff wat anders, maar op de kick-module zit al drive, en ik ben niet van de ‘alles-naar-de-klote!’ Stijl.

Zit eigenlijk te gassen en daarvoor een redelijk excuus voor te vinden, bijvoorbaat dank!
 
Een compressor is geen drive of distortion.
Luister of de klank jou aanstaat, zo niet, dan kan je altijd een andere (niet eurorack) compressor gebruiken.
 
De compressor in het techno system is niet echt vet.

Is ook een bak met behoorlijk noise ratio. (Ook zonder de distortion module). Ik zou het niet doen :)
 
ja als je bv doeper FX send module(s) koopt kun je iedere compressor die je maar wenst gebruiken.
 
De compressor in het techno system is niet echt vet.

Is ook een bak met behoorlijk noise ratio. (Ook zonder de distortion module). Ik zou het niet doen :)
Ja ik vermijdt de compressor vanwege de noise. Maar hij compressed wel. Zou persoonlijk nooit voor een eurorack compressor gaan maar gewoon voor een plugin voor basic compressie of voor een hardware bak als je per se een specifieke sound wil en je gas lekker kan laten lopen.
 
Je hebt toch al een compressor op de mixer zitten van het Techno System. Is die niet voldoende?
Die is meer voor kleine beetjes, want na 9 uur is de noise genoeg om een hihat van te boetseren…
 
Het verkoopspraatje gaat dat hij geschikt is om op percussive (lees: techno system) te gebruiken. Dus als het geluid je aanstaat, waarom niet.

Anderzijds vind ik het een weinig creative module en kan je naar iets als de cosmotronic messor kijken. Of als de noise te veel is, goed doorpompen en hem lichtjes in parallel zetten.
 
Back
Top