soyzone
Stamgast
Het Q&A over FabFilter inspireerde me om es wat te vragen over het voordeel van de software + controller combos die nu overal opduiken; in het topic kwam het idee naar voor dat Fabfilter wel es mijmerde over een dedicated controller.
(de titel neemt wat inspiratie van het topic door Fifth Bot en The Doors natuurlijk)
Ik denk maar aan de hybrid console van Softube launches new Console 1 ‘Fader’ | Resolution Magazine , de dedicated MIDI controller for TAL-U-NO van sound-force SoundForce Introduces SFC-60 V3, A Dedicated Controller For TAL-U-NO-LX, de AKAI FIRE Controller for FL Studio enz
Wanneer een controller uit wordt gebracht voor software die je al jaren gebruikt, is dat alleen maar toe te juichen natuurlijk, het is een hardware extensie (handen) van je geluid en beeld.
Maar wat als je nou niet eerder investeerde in de software?
Als de prijs van de software + de controller nu uitkomt boven de prijs van de hardware die het emuleert, lijkt het me onzinnig. Maar is dat zo? (Is de Juno nog te vinden onder de prijs van een plug-in plus boutique controller.) En kan je (ipv een 1:1 emulatie) niet al veel doen met een vergelijkbaar toestel in hardware? Een Squarp vs Fl+Fire bvb. ? Het argument mojo wordt vaak gebruikt om de prijs van hardware (synths) te verdedigen, maar wat als het nu over dezelfde investering gaat? Is hardware dan niet duurzamer? (ecologisch en voor de gebruiker)
De flexibiliteit van software (plug-ins) wordt vaak aangeprezen, maar het lijkt dat we nu gaan naar systemen die je locken in hun eco systeem (Softube).
Niet elk aspect dat me bezighoudt gaat evenveel op voor elk voorbeeld, maar toch; iemand ervaring met één van deze toestellen? Wat is de reden dat het je aantrok?
Ik ben - voor het geval dit zo lijkt - niet anti software. De reden dat ik hier mee bezig ben, is net omdat ik terug plezier heb in Reaktor (maar daar wel wat moeite heb met de knopjes) en ik gebruik tot grote voldoening Maschine en Kore.
(de titel neemt wat inspiratie van het topic door Fifth Bot en The Doors natuurlijk)
Ik denk maar aan de hybrid console van Softube launches new Console 1 ‘Fader’ | Resolution Magazine , de dedicated MIDI controller for TAL-U-NO van sound-force SoundForce Introduces SFC-60 V3, A Dedicated Controller For TAL-U-NO-LX, de AKAI FIRE Controller for FL Studio enz
Wanneer een controller uit wordt gebracht voor software die je al jaren gebruikt, is dat alleen maar toe te juichen natuurlijk, het is een hardware extensie (handen) van je geluid en beeld.
Maar wat als je nou niet eerder investeerde in de software?
Als de prijs van de software + de controller nu uitkomt boven de prijs van de hardware die het emuleert, lijkt het me onzinnig. Maar is dat zo? (Is de Juno nog te vinden onder de prijs van een plug-in plus boutique controller.) En kan je (ipv een 1:1 emulatie) niet al veel doen met een vergelijkbaar toestel in hardware? Een Squarp vs Fl+Fire bvb. ? Het argument mojo wordt vaak gebruikt om de prijs van hardware (synths) te verdedigen, maar wat als het nu over dezelfde investering gaat? Is hardware dan niet duurzamer? (ecologisch en voor de gebruiker)
De flexibiliteit van software (plug-ins) wordt vaak aangeprezen, maar het lijkt dat we nu gaan naar systemen die je locken in hun eco systeem (Softube).
Niet elk aspect dat me bezighoudt gaat evenveel op voor elk voorbeeld, maar toch; iemand ervaring met één van deze toestellen? Wat is de reden dat het je aantrok?
Ik ben - voor het geval dit zo lijkt - niet anti software. De reden dat ik hier mee bezig ben, is net omdat ik terug plezier heb in Reaktor (maar daar wel wat moeite heb met de knopjes) en ik gebruik tot grote voldoening Maschine en Kore.
Laatst gewijzigd: