Bezoek eens een SF-lid (tip!)

Ik mis sowieso de Belgen een beetje op dit Forum, vooral omdat er errug veel electronische muziek in Belgie gemaakt wordt?!
Dan sla je de bal toch wel mis, hoor. Het gros zijn wel degelijk Nederlandse synthesizer vrienden maar er zijn tientallen Belgen vertegenwoordigd :engel:.

Het idee om leden te bezoeken om betere inzichten te krijgen, kan voor velen interessant zijn. Ik betwijfel echter of er leden zijn die willen weten hoe je prehistorische hardware zoals een MC500 of W30 gebruikt om te sequencen :D:D:D.
 
Kan ik n lesje boeken, Danny? :D MC500 MKII krijgt hier géén liefde.
 
Eerlijkheid gebied mij trouwens te zeggen dat ik een stuk beter muziek ben gaan maken door contact met een andere liefhebber (@Davizion )
Samen muziek maken is altijd leuker en dan kun je ook weer nieuwe dingen van elkaar leren zodat iedereen er beter van wordt.
 
Samen muziek maken is altijd leuker en dan kun je ook weer nieuwe dingen van elkaar leren zodat iedereen er beter van wordt.
Dat is wel stellig hoor 😄 Ik heb ook andere ervaringen. Bij digitale muziek is er ook meestal één iemand die achter de muis zit. Samen popmuziek maken is meestal wel leuker, hoewel ik ooit bij een enorme l*l in een bandje zat, haha.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is wel stellig hoor 😄 Ik heb ook andere ervaringen. Bij digitale muziek is er ook meestal één iemand die achter de muis zit. Samen popmuziek maken is meestal wel leuker, hoewel ik ooit bij een enorme l*l in een bandje zat, haha.
Helaas moet ik zeggen dat ik beide situaties wel eens mee heb gemaakt en dat is niet tof. Maar meestal gaat het wel goed en als je met elkaar afspreekt dat je om en om de muis vast mag houden dan gaat dat digitaal samenwerken ook een heel stuk beter.
 
Ik mis sowieso de Belgen een beetje op dit Forum, vooral omdat er errug veel electronische muziek in Belgie gemaakt wordt?!
Hier wat Gents geweld.

Heb wel de indruk qua nieuwe leden dat de Belgen moeilijker hun weg vinden tot het forum

Tof idee.

Hier ook iedereen welkom.


Nou, nou, nou... laten we niet te hard van stapel lopen :D
Nou nou zo grof :D

K3, 2Unlimited en euh...
En nog eens …..
zeg zeg*D
 
Haha tot je ziet dat lid x dit of dat gebruikt en jij t nog niet hebt, brengt dat weer gas
of net niet, dat het ook kan zonder dat je bepaalde modules of fx die je dacht nodig te hebben (mij al overkomen) ik heb ook al een 2tal Sf ers op bezoek gehad, waren altijd leuke babbel(s) en zeker informatief.
 
Hier wat Gents geweld.

Heb wel de indruk qua nieuwe leden dat de Belgen moeilijker hun weg vinden tot het forum

Tof idee.

Hier ook iedereen welkom.



Nou nou zo grof :D


En nog eens …..
zeg zeg*D
Ik zelf ben ook van Oost vlaanderen (Geraardsbergen) Toen ik met de hobby begon en ik het Synthforum had ontdekt heeft het toch wel ff geduurd hoor. Ik zat steeds op Engelstalige sites bezig. Ik was zelfs verwonderd dat hier zo een grote community ervan was.
 
een middagje gezellig bij iemand meekijken levert misschien nog wel meer op. Dat wilde ik even delen 😀
Bij @sKeLeTvM krijg je er zelfs verse soep en een heerlijke ovenschotel bij! :luv::biertje:
Al bij al voor 'sfeer en gezelligheid' een welverdiende 8,5 ... één minpuntje is dat de buurman vroeg gaat slapen.

@Danny, 'k zie nu pas dat je uit Hoevenen bent. Groetjes uit Stabroek makker! 8)
 
Laatst gewijzigd:
Dat is wel stellig hoor 😄 Ik heb ook andere ervaringen. Bij digitale muziek is er ook meestal één iemand die achter de muis zit. Samen popmuziek maken is meestal wel leuker, hoewel ik ooit bij een enorme l*l in een bandje zat, haha.
Dat samen naar een beeldscherm staren met 1 persoon die de muis vast houd is wellicht erg saai.

Maar met z’n 2en of meerdere stukken hardware syncen is al weer een stuk gaver!

Ik organiseer iedere vrijdag met een goeie vriend jam avonden met een man of 20 tot 70. Met Synths / drummachines / drumstel(len) / basgitaren / gitaren en wat er ook al meer meegezeuld word door deze of gene. En daar ontstaat echt vaak magische sjit.
 
Als meerdere personen met een DAW gaan spelen, zou ik asap een loop laten lopen zodat 1 persoon een hardwaresynth voor die loop kan gaan patchen terwijl de andere aan een extra spoor werkt. En dan wisselen etc.
 
Helaas moet ik zeggen dat ik beide situaties wel eens mee heb gemaakt en dat is niet tof. Maar meestal gaat het wel goed en als je met elkaar afspreekt dat je om en om de muis vast mag houden dan gaat dat digitaal samenwerken ook een heel stuk beter.
Wat je ook kunt doen is dat de een vanuit z’n laptop werkt en zo tussendoor wat dingen maakt.
 
2 computers, elk zijn opdracht. vb eentje om te puzzelen, eentje op zoek naar sounds. Dan kan je sounds laten horen en kan de andere proberen ze er in te passen (of keihard af te wijzen haha)
zo deed ik t vroeger met mijn broer, hij kreeg ableton, ik de rest
 
Back
Top