Bezoek eens een SF-lid (tip!)

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.673
Locatie
Zwolle
"Mag ik een keer bij je langs komen, om te kijken hoe jij je muziek maakt?" Dat vroeg ik een aantal maanden geleden aan een mede-forummer die hoge ogen gooide bij de SF-contest. Afgelopen weekend hadden we beiden tijd, en ik moet zeggen dat het waanzinnig inspirerend was.

Op het forum gaat het vaak over apparatuur, plugins, instellingen en mixen. Dat is allemaal belangrijk, maar uiteindelijk is de muziek het allerbelangrijkste. En als je te veel in je bubbeltje blijft kun je jezelf verliezen in details. Ik in elk geval wel. Dit bezoek zorgde voor een frisse blik en de bevestiging dat ik simpeler moet denken.

Daarom, voor je op het punt staat weer een hoop geld uit te geven: een middagje gezellig bij iemand meekijken levert misschien nog wel meer op. Dat wilde ik even delen 😀
 
Mooie tip, ik zie alleen niet in wat het te maken heeft met geld uitgeven. De muziek die er uit komt is namelijk zeker niet voor iedereen het belangrijkste, voor mij niet bijvoorbeeld ;). Bij een ander kijken zou voor mij juist interssant zijn om andere gear te zien. Hoe wordt dat geïntegreerd? Hoe is de flow met hardware software door elkaar? Hoe werkt een analog mixer tov in de box met een controller? :)
 
Ik heb al wel wat sf ers hun plekje gezien. Vaak geweldige mensen met fijne babbels…
Het fijne aan gear kopen en ophalen, zo kom je nog eens ergens
 
Mooie tip, ik zie alleen niet in wat het te maken heeft met geld uitgeven.
Laat ik voor mezelf spreken: het is heel verleidelijk om verbeteren te zoeken in meer of betere apparatuur. Maar zo'n plugin, synth of drumcomputer maakt geen muziek. Dat moet je nog altijd zelf doen en dat zit hem veel meer in kennis en zelfvertrouwen, dan in weer wat nieuws kopen.
 
Haha tot je ziet dat lid x dit of dat gebruikt en jij t nog niet hebt, brengt dat weer gas
 
Ah als je specifiek doelde op mensen die nieuwe gear kopen denkende dat ze dan wel goede muziek maken, heb ik je verkeerd begrepen. Wat ik bedoel is dat er ook een groep is dat juist het spelen met nieuwe spul leuk vindt en waarbij de muziek ondergeschikt is. Dat wordt nogal eens vergeten als er weer met een vingertje gewezen wordt op gassende medeforummers ;-)

Voor beiden groepen is het iig interessant om eens bij iemand anders te kijken :)
 
Ah als je specifiek doelde op mensen die nieuwe gear kopen denkende dat ze dan wel goede muziek maken, heb ik je verkeerd begrepen. Wat ik bedoel is dat er ook een groep is dat juist het spelen met nieuwe spul leuk vindt en waarbij de muziek ondergeschikt is. Dat wordt nogal eens vergeten als er weer met een vingertje gewezen wordt op gassende medeforummers ;-)

Voor beiden groepen is het iig interessant om eens bij iemand anders te kijken :)
Ja hierooooo :) Zo heb ik ook een motor waar ik nooit op rij. Moet je andere 'echte' motorrijders dan eens horen. Dat ik deze motor voor 90% (ja ook de engine, wielen etc) zelf gebouwd heb en het bouwen voor mij leuker is dan rijden, doet er niet toe haha.
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik bedoel is dat er ook een groep is dat juist het spelen met nieuwe spul leuk vindt en waarbij de muziek ondergeschikt is. Dat wordt nogal eens vergeten als er weer met een vingertje gewezen wordt op gassende medeforummers ;-)
Goed punt en dat is natuurlijk net zo valide. Met het vingertje wijzen houd ik sowieso niet van en iedereen moet vooral doen wat hij of zij leuk vindt 👍
Voor beiden groepen is het iig interessant om eens bij iemand anders te kijken :)
Het is altijd leuk om met gepassioneerde mensen te praten. Al is het smartlappen zingen of punniken 😀

Het is enkel jammer dat iedereen zo ver weg woont van me :D
Ja, het is de schuld van iedereen! Misschien kun je online een oplossing bedenken? Of organiseer een SF Belgium Meeting, ook leuk.
 
Het is enkel jammer dat iedereen zo ver weg woont van me :D
Bijna iedereen. :D

Bij forumleden op bezoek gaan om inzichten te krijgen in muziek maken ipv gear kopen...sinds ik jouw wavecave ken, is de conclusie dat ik 3x zoveel gear nodig heb en minstens een Pro-One. :P

Het is zeker interessant om eens even in een totaal andere workflow ondergedompeld te worden. Complete DAW, alleen wat triggerkabels, sampler, looper...Dat scheelt weer zelf een halve studio erbij kopen als testje.
 
Ik mis sowieso de Belgen een beetje op dit Forum, vooral omdat er errug veel electronische muziek in Belgie gemaakt wordt?!
Kempen represent met Klinkske en mezelf. We hebben ook wat Gents geweld, en met Vic is de zee ook gecovered. Ik vergeet er vast nog een paar. Maar het mogen er zeker meer zijn!
 
K3, 2Unlimited en euh...
ja F Bauwer en Hazes hun niveau kunnen we niet aan reiken. Jammer he. Maar @sKeLeTvM ging volgende sf contest t levenslied proberen dus je hebt wat om naar uit te kijken. :mega:

@bombario, ik nodig telkens ik wat te koop zet mensen uit om op te halen, de juno 106 ging naar NL maar die gepassioneerde Roland liefhebbend man bleek hier geen lid.
BTW de Korg MS les @ studio twee: 3 Belgen en één NL-er schreven in. Dus er is wel leven hoor. En er stonden nog Belgjes op mijn reserve lijst.
 
Laatst gewijzigd:
een middagje gezellig bij iemand meekijken levert misschien nog wel meer op. Dat wilde ik even delen 😀
Sinds ik verhuisd ben heb ik nu een paar keer een meeting gehad met forumlid @NicoNoise die in de buurt woont om gewoon wat van gedachten te wisselen, gear te bekijken en wat te kletsen over onze gezamelijke interesse.

Vandaag kwam hij nu weer bij mij en gaf mij verschillende waardevolle tips over hoe je een drumtrack creatiever en/of levendiger maakt, hij had ook m'n post over een AI gevoede drumplugin gelezen.
Wie weet dat we op een gegeven moment een keer samen een track gaan maken, we gaan het zien maar leuk en interessant is het wel in ieder geval.

Ik heb vorig jaar met de collabtrack met @SmartBits ook wel gemerkt hoe inspirerend het is als je samenwerkt met een ander, je hebt een deadline, goed voor je produktiviteit ook en je gaat meer eisen van jezelf op die manier, in ieder geval werkt het zo bij mij want ik heb anders geen deadline, ik hoef niets uit te brengen of zo dus dan is dit wel goed voor me.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top