Studiohoofdtelefoon, onzin of worth it.

Ik zoek een koptelefoon voor in de late uurtjes in de huiskamer als de tv niet veel is, de afstand van de bank tot de tv, huiskamer pc en versterker is zodanig dat een bedrade headphone geen optie is want dan had ik genoeg keuze gehad met m'n Sennheiser en m'n Beyer Dynamic.
Het moet dus een wireless worden en belangrijk vind ik een lange batterijduur, comfortabel op je hoofd (licht en over ear) en een redelijke luisterkwaliteit want het zal nog wel 'ns youtube zijn en soms zal ik m'n versterker aanzetten.
Ik zoek dus niet een headphone van honderden euro's maar ook geen Action kwaliteit.
Ik kwam in m'n zoektocht uit bij de Sennheiser Accentum als een over ear headphone, licht qua gewicht, lange batterijduur en betaalbare prijsrange, zijn er mensen die ervaring hebben met deze?

Gebruik zelf de Sony WH-1000XM4. Werkt zowel met een draadje als met Bluetooth. Goede kwaliteit, batterij gaat redelijk lang mee, geen ruis (behalve wanneer je noise cancelling aan zet, en in mijn beleving geen vertraging.

Gebruik zelf de Sony WH-1000XM4. Werkt zowel met een draadje als met Bluetooth. Goede kwaliteit, batterij gaat redelijk lang mee, geen ruis (behalve wanneer je noise cancelling aan zet, en in mijn beleving geen vertraging.
Ik heb de XM3 en ben er ook erg tevreden over! Hij wordt gebruikt als ‘easy going hifi-ish luisterkoptelefoon’. Totaal niet vlak of neutraal, maar wel een erg lekkere sound en super comfy.

Thanks so far voor jullie reakties.
Ik heb gisteravond laat nog even wat rondgeneusd in wat reviews over verschillende BT headphones en ik heb een Edifier WH950NB besteld want de Sennheiser Accentum heeft een behoorlijke clamping force waardoor hij in verschillende reviews als niet comfortabel na een tijdje werd getest en de Accentum plus was nog iets meer uitgerust maar had hetzelfde euvel en comfort vind ik net zo belangrijk als luisterkwaliteit want als zo'n ding irriteert na een tijdje dan luister je ook niet fijn, je moet zo min mogelijk last hebben van een headphone vind ik.

De Edifier heeft BT 5.3 da's het nieuwste protocol wat minder latency geeft, minder energieverbruik, geschikt voor high resolution audiostreaming en in 1,5 uur opladen weer ruim 50 uur gebruiksklaar, je kan met de bijgeleverde 3.5 mm audiokabel 'm ook gebruiken als ie leeg is of als je geen BT nodig hebt, je krijgt er een stevige hoes bij en de schelpen kan je plat draaien dus makkelijk meenemen en deze zat in dezelfde prijsrange als de Sennheiser.
Op zich ben ik wel een Sennheiser fan maar toen ik over die Edfiier las moest ik terugdenken aan een paar jaar geleden toen ik naar Apeldoorn ging verhuizen en eerst een maand hier heb moeten klussen, om toch wat muziek te hebben heb ik toen zo'n desktop set gekocht van het merk met van die kleine desktop speakers en een subwoofer en daar heb ik toen tijdens het klussen goed naar kunnen luisteren dus ik ga deze proberen.

waarom niet eerst een stereo-verlengkabel ( niet zo’n spiraal/veer ding , dat trekt zo aan de oren ) van een mtr of 3 ertussen proberen ?
mogelijk lost dat de uitdaging al op ..?

waarom niet eerst een stereo-verlengkabel ( niet zo’n spiraal/veer ding , dat trekt zo aan de oren ) van een mtr of 3 ertussen proberen ?
mogelijk lost dat de uitdaging al op ..?
Goed idee thanks, had ik niet aan gedacht, dan ben ik wel voor een klein bedrag klaar natuurlijk als zo'n draad van een meter of drie ook een beetje comfortabel is?
Ik heb de nieuwe headphone net binnen en ga vanavond testen met idd die oude Sennheiser erbij, even het verschil horen.

Ik heb net nog een koptelefoon gekocht, deze:

Komt uit China en tussen de 350 en 900 euro hebben ze prima open koptelefoons. Dit is een instapmodel voor 100 euro. Hij voelt wat plastic aan, maar klinkt echt goed voor dat geld. Hoewel de koptelefoonvoorversterker met buizen die ik er in de audiozaak tussen had zitten misschien ook een beetje meespeelt. Er zijn dus mensen die daar 2300 euro voor over hebben 🤔

mocht ik r nog een kopen, dan was t een sennheiser HD660s2
Maar ik beheers me prima. Ik heb een sennheiser hd595 of zoiets en kon destijds amper het verschil waarnemen en prijs was minder dan half.
Open om te luisteren gesloten wat anders om vocals op te nemen tegen de bleed. Of te dj-en.

Hoewel de koptelefoonvoorversterker met buizen die ik er in de audiozaak tussen had zitten misschien ook een beetje meespeelt. Er zijn dus mensen die daar 2300 euro voor over hebben 🤔
Ik heb al een jaar of twintig een buizenversterker; een Dared (Chinees) die me indertijd 595 euro kostte en ik heb vroeger echt hele behoorlijke versterkers gehad maar sinds ik deze relatief goedkope buizenbak heb koop ik nooit meer anders, heel natuurlijk en rustig geluidsbeeld dus mocht je op een gegeven moment voor iets nieuws gaan kijken neem dan ook een paar buizenversterkers mee als je gaat luisteren.

Buizenversterkers vervormen. Vaak op een prettige manier, maar niet heel geschikt om op te mixen bijvoorbeeld.

Buizen pre amp voor hoofdtelefoon is idd niet neutraal.

Maar mixen met buizen! Kom maar door hoor:
IMG_6906.jpeg

Buizenversterkers vervormen. Vaak op een prettige manier, maar niet heel geschikt om op te mixen bijvoorbeeld.
Nee niet als interface maar als het geluid 'm erg aanstond dan is het in de huiskamer wel het overwegen waard als @bombario voor wat nieuws zou gaan kijken.

Dan is het in de huiskamer wel het overwegen waard als @bombario voor wat nieuws zou gaan kijken.

Ik luisterde naar Tidal via een EverSolo (gaaf ding!), aangesloten op een buizen pre-amp van 2200 euro met een koptelefoon van 850 euro. Ik hoor het verschil wel, maar zulke bedragen heb ik er echt niet voor over. Ook niet als ik miljonair zou zijn denk ik, daar ben ik te calvinistisch voor opgevoed 😉

Ik vind cheapaudio man wel geinig. Zo ben ik aan de doukaudio t8 pro’s gekomen. Upgrade met sparko’s opamp is wel echt pro sound. Maar ja das dan een onderdeel die duurder is dan t8 maar samen zit je rond de 240,- voor hele goede set. Tubes kun je ook upgraden bijvoorbeeld van Apos

Wat denken jullie van deze via ing punten? Heb zelf altijd byerdynamics gehad voor studio geen idee waar ze liggen.. heb nu nog 2 hd25’s maar das meer voor dj’n

IMG_6907.jpeg

Laatst gewijzigd:
Back