Gibberish - Leaving Indonesia, instrumental (Nymphes, Grandmother, 0-coast, TR6-S)

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
769
Locatie
Utrecht
Hoi SF-ers,

de dag dat ik terug kwam van 3 weken Indonesie deze track opgenomen.
Soundcloud classificeerd het als Trap en Hip hop. Het is geloof ik iets anders, maar niet helemaal duidelijk wat voor mij.
Heb het geprobeerd simpel te houden.
Hoor graag wat jullie ervan vinden...
 
De titel deed veel meer droevigheid vermoeden.. Toffe en inderdaad vrolijke track :)


Soundcloud classificeerd het als Trap en Hip hop. Het is geloof ik iets anders, maar niet helemaal duidelijk wat voor mij.

Hmm, eens.

Volgens mij telt "electronica" nog steeds als (soort van) genre toch? Lekker begrensd :D Maar gevoelsmatig, valt voor mij daar de elektronische muziek onder die meer bedoeld is om op te chillen, ipv dansvloeren te vullen -- en idd krijg je dan overlap met andere genres, maar dan is electronica een soort van "not otherwise specified"...


Snelle check gedaan, misschien ben ik het, want ik werd niet overladen met results.. maar wel bijvoorbeeld deze..

Eigenlijk iets te keurige muziek, om jou tussen te plaatsen, maar sommige tracks komen in de buurt:


Deze is geloof ik specifiek voor mij gemaakt (a.d.h.v. mijn luister- en bewaargedrag), kan zijn dat 'ie aan jouw kant dus anders is:


(wow wat een bak aan witregels.... wasn't me..)
 
Laatst gewijzigd:
De titel deed veel meer droevigheid vermoeden.. Toffe en inderdaad vrolijke track :)




Hmm, eens.

Volgens mij telt "electronica" nog steeds als (soort van) genre toch? Lekker begrensd :D Maar gevoelsmatig, valt voor mij daar de elektronische muziek onder die meer bedoeld is om op te chillen, ipv dansvloeren te vullen -- en idd krijg je dan overlap met andere genres, maar dan is electronica een soort van "not otherwise specified"...


Snelle check gedaan, misschien ben ik het, want ik werd niet overladen met results.. maar wel bijvoorbeeld deze..

Eigenlijk iets te keurige muziek, om jou tussen te plaatsen, maar sommige tracks komen in de buurt:


Deze is geloof ik specifiek voor mij gemaakt (a.d.h.v. mijn luister- en bewaargedrag), kan zijn dat 'ie aan jouw kant dus anders is:


(wow wat een bak aan witregels.... wasn't me..)
Bedankt voor je reactie, leuk om te lezen dat je het een toffe track vind. Elektronica is prima aanduiding. Ben altijd wel benieuwd hoe soundcloud genres beredeneerd? Zou het naar kickdrum patronen en bpm kijken?
 
Ik heb de track wat verrijkt met percussie uit mijn modular. Ik heb geprobeerd om het iets groter te laten klinken en iets meer 'points of interest' te hebben gedurende de track, zonder de essentie echt te veranderen.
 
Klinkt fris, leuke sounds en goede vibe.

Het doet me wat denken aan het 'global bass' genre, maarja dat is heel breed, zegmaar wereldmuziek met beats en electronica.
 
Klinkt fris, leuke sounds en goede vibe.

Het doet me wat denken aan het 'global bass' genre, maarja dat is heel breed, zegmaar wereldmuziek met beats en electronica.
Dat genre ken ik niet, maar de omschrijving voel ik wel.
Het was trouwens helemaal niet mijn bedoeling om een discussie over het genre te starten ;D
 
Back
Top