Motu Midi Express 128 doet raar...

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.109
Locatie
Emmeloord
Hallo, ik heb al jaren een Motu 128, met wisselende tevredenheid. Maar wat hij de laatste tijd doet...
Ik heb de Motu aan mijn DAW Studio 1 hangen en op vijf uit-poorten romplers. Via de voorkant op poort in nummer 8 een Midi-keyboard.
 
Nog niet klaar.

Dit werkt als ik begin goed, maar na zo'n tien minuten lijkt het alsof de Motu, óf de software, geen midi-signalen meer doorgeeft. De leds op de Motu lichten niet op, en de romplers geen geluid. Als ik Studio One afsluit, gooit de Motu, of de software, ineens alle midi-noten die niet eerder waren afgespeeld eruit, een hoop herrie tot gevolg.

Is dit nou iets in de Motu dat niet meer werkt, of moet ik iets doen met de instelling van Studio One?

Graag hulp, alvast bedankt.
 
Zal je altijd zien: mijn Motu 128 werkt al jaren probleemloos ;). Ik werk op een Mac en mss kan het helpen om de (laatste) specifieke driver voor Motu Midi interfaces van hun website (opnieuw) te installeren...
 
Dat zal ik maar 'ns proberen. Mijn PC heeft geen wifi, maar even een kabeltje spannen is zo gedaan.
Ik vraag me wel af of dat ervoor kan zorgen dat hij midi-boodschappen gaat tegenhouden.

Het rare is ook dat hij alle messages ineens vrij geeft als ik de DAW afsluit. Kan het ook met een instelling van Studio One te maken hebben?
 
Is er iets in je hardwareconfiguratie veranderd? Ik kreeg zelf problemen met mijn Motu Midi Express toen ik een NZXT Kraken waterkoeler gebruikte. Na een update van NZXT Cam (de software / driver van de koeler) trad er een driverconflict op waarna de Motu soortgelijke symptonen vertoonde. Toen ik NZXT Cam van m'n PC had gebonjoured werkte alles weer naar behoren. Ik heb soortgelijke verhalen gehoord over Logitech webcam drivers.
 
Kan het zijn dat mijn Studio One de noten niet doorgeeft aan de Motu? De midi In werkt wel want ik zie dat de midi binnen komt in de DAW.
Ik heb wel inmiddels de laatste update van de motu opgehaald; was ook al weer een jaar oud...
 
Misschien overload je de midi transfer? Omdat het nogal een oud protocol is, kun je het vrij makkelijk overbelasten. Als je bijvoorbeeld in Ableton live een midi cc automation uitstuurt (die under the hood veel meer signalen doorgeeft dan het protocol aankan) dan choked alles en reageert niks meer, net zoals jij omschrijft.
 
Misschien overload je de midi transfer? Omdat het nogal een oud protocol is, kun je het vrij makkelijk overbelasten. Als je bijvoorbeeld in Ableton live een midi cc automation uitstuurt (die under the hood veel meer signalen doorgeeft dan het protocol aankan) dan choked alles en reageert niks meer, net zoals jij omschrijft.
Nou, ik was op dat moment net bezig met een nieuwe song. Ik had twee sporen audio (die doen de Motu geen pijn) en twee sporen Midi, met nog maar weinig noten. Dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
Maar ik heb inmiddels een ander probleem...
 
Gisteravond had ik na de herinstallatie van de drivers van de Motu de computer uitgezet, en probeerde deze weer aan te zetten. Maar de voeding ging niet aan dus niks werkte.
De aan/uit-knop is zo'n brakke, ronde knop die eigenlijk altijd klemt in het voorpaneel. Dus ik heb met een paperclip de aan/uit overruled via een blijkbaar erg bekende truc. Op de 20 of 24 polige ATX steker die vanaf de voeding op het moederboard klikt kun je het groene snoertje en een aarde kortsluiten met een tot een U gebogen paperclip, en dan gaat de voeding gewoon weer van start. Dit had dus allemaal niets met de Motu te maken, gewoon een probleem dat uitgerekend op dat moment de kop op stak.

Vervolgens de voedingskabels weer aangesloten, en toen... voeding gaat aan, schijf draait, maar er is geen beeld.4

Weet iemand misschien of ik toch met het her-aansluiten van de kabel van de voeding iets over het hoofd heb gezien? Wat ik terug heb gestoken zijn natuurlijk de ATX, en nog een 12 volt vierpolige ATX voor de CPU en de diverse SATA stekkers voor de schijf en de SDD's. Heb ik dan niets over het hoofd gezien? Het enige wat uit de voeding steekt en die ik niet ergens in heb gestoken zijn de molexen en nog zo'n ouderwetse floopy-connector, maar daar weet ik zeker van dat die vóór mijn operatie ook al loos aan het bungelen was.

Graag jullie hulp.
 
Back
Top