Slow ambient (cinematic) jam

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Poging zoveel van ondergetekende om iets ambients te maken.
Deze keer zeker niet gestrand door teveel energie, maar toch eindigde het voor mijn gevoel meer 'cinematic' dan ambient.
Maar het mocht de pret niet drukken. Ik heb een heerlijke hoeveelheid langzaam plezier gehad tijdens het jammen.
Zo langzaam, dat ik nog niet toekwam aan de B sectie, voordat de 10 minuten op waren.
Wie weet, ooit een andere keer.

707 als sequencer, drum machine en pianoding met nog een laatste toegift in een 8ste (jaja, zover kom ik normaal niet) .
S37 met een heerlijke crunchy arp.
Minitaur weer een keer op bas.
Peak had het naar z'n zin met een vage pad.
En de nieuwe YC61 mocht wat strijkdingen doen.

Ga er rustig voor zitten, koptelefoontje op, deze duurt dus ff.

 
Voordat je dit opneemt, oefen je dan eerst een paar keer, of ga je er in een keer voor?
Meestal het eerste.
Soms echt om te oefenen, dus dan staat de camera niet eens aan en dan gaat het vooral om de overgangen. Waar moet ik, filters naar beneden draaien, waar juist niet. Zodat dat een beetje in m'n hoofd zit.
Soms gaat het gewoon (te) fout en dan moet hij overnieuw. Ook dat valt voor mij onder oefenen.
Maar in dit geval was het de eerste take, zonder te oefenen.
Het scheelt dat het tempo laag is en ruimte is om traag van begrip te zijn (mijn brein is soms te traag en dan moet ik echt handelingen oefenen zodat ze vanzelf gaan)
 
Meestal het eerste.
Soms echt om te oefenen, dus dan staat de camera niet eens aan en dan gaat het vooral om de overgangen. Waar moet ik, filters naar beneden draaien, waar juist niet. Zodat dat een beetje in m'n hoofd zit.
Soms gaat het gewoon (te) fout en dan moet hij overnieuw. Ook dat valt voor mij onder oefenen.
Maar in dit geval was het de eerste take, zonder te oefenen.
Het scheelt dat het tempo laag is en ruimte is om traag van begrip te zijn (mijn brein is soms te traag en dan moet ik echt handelingen oefenen zodat ze vanzelf gaan)
Cool! Lijkt me een leuke manier om zo een trackers maken.
 
wederom geweldig gedaan, ook leuk die teksten eronder!
 
Lekkere binnenkomer die strings! Mooie jam, goed om mee wakker te worden :)
Thnx. Ja, daar kan ik wel wat in vinden. Ik ga hem in deze vorm iig gebruiken voor wat dronebeelden die nog liggen te wachten om bewerkt te worden.
Als ik tijd en zin heb, probeer ik een versie met wat meer variatie (B en C sectie) op te nemen. Maar eerst weer andere dingen.
(ik houd van de afwisseling)
 
Mooi! :okdan:
Thnx!
Was weer erg leuk om te doen.
wederom geweldig gedaan, ook leuk die teksten eronder!
Bedankt. Ja, die stijl van editen bevalt me goed.

Wat je ook goed doet is dat stukje tekst met info. Dit zorgt er bij mij voor dat ik blijf kijken met interesse.
Bedankt. Kost veel tijd, maar liever een dag later live met wat meer aandacht :)
Ik vind het zelf ook fijn als mensen dat doen, dus dan gaan we daar een paar uurtjes extra voor zitten.
lekkah :okdan:
Thnx!
 
Ik ben niet thuis in Ambient maar is mij veelal te zweverig... maar mooie en muzikale jam dit.. mooie opbouw en alles onder controle zo te zien :mega:
 
Ik ben niet thuis in Ambient maar is mij veelal te zweverig... maar mooie en muzikale jam dit.. mooie opbouw en alles onder controle zo te zien :mega:
Thnx.
Ik moet eerlijk zijn : ik ook niet.
Vandaar dat dit poging zoveel is en nog altijd vind ik dit geen echte ambient.
Maar goed, who cares, I vind het lekker om te maken en terug te luisteren.
 
Back
Top