Access Virus C

PrimeMusic

Nieuwkomer
Lid sinds
27 juni 2008
Berichten
9
Locatie
Nederland
Ik heb een Access Virus C die ik te koop wil aanbieden. Wat zou zoiets mogen opleveren?
En is er een meerwaarde omdat deze van Armin van Buuren is geweest?
bedankt!
 
Kun je bewijzen dat hij van Armin is geweest? Zo nee dan heeft het 0,0 meerwaarde, iedereen kan beweren dat een synth van een bekende producer is geweest. Ik zie in je advertentie op marktplaats dat er ook geen geluiden o.i.d. van hem in de synth zitten dus dan is het "gewoon" een Virus C.
 
Kun je bewijzen dat hij van Armin is geweest? Zo nee dan heeft het 0,0 meerwaarde, iedereen kan beweren dat een synth van een bekende producer is geweest. Ik zie in je advertentie op marktplaats dat er ook geen geluiden o.i.d. van hem in de synth zitten dus dan is het "gewoon" een Virus C.
Ik snap dat je dat zegt. Ik neem aan dat iedereen in de pro audio wel van maarten’s sound en vision heeft gehoord. Dat ze weten dat zij de aanbouw van de studio van Armin van apparatuur hebben voorzien en geholpen hebben met de technische aspecten. En dat dit in 2008/2009 was, wanneer Armin zijn nieuwe huis in Leiden kocht.

Toen ik daar werkte, heb ik de kabels van de studio daar gelegd en we hebben apparaten opgehaald ter verkoop en sommigen vervangen. Zoals de virus c voor de ti.
ik heb de virus c toen overgenomen.

Originele doos zit er nog bij. En het apparaat is nooit open gemaakt.
 
Mooi verhaal, maar dat staat nergens of wel? Als je de virus c bijvoorbeeld weer wilt verkopen, moet je er dan bij zeggen ‘de vorige eigenaar werkte daar en daar en toen zus en zo’. Dat gaat je dan niet meer geld opleveren gok ik…

Daarnaast denk dat een fan er eerder meer voor over zou hebben dan iemand in de ‘pro audio’ en het vrij weinig zegt wie Maartens sound en vision is.

Niet dat ik niet geloof he, maar denk simpelweg niet dat het iets meer opbrengt als er niet aan af is te zien (of liever nog horen) dat ie van Armin is geweest.
 
Bedankt voor jullie mening. Hebben jullie ook een suggestie van de waarde?
 
Durf ik niet te zeggen. Een virus B ging volgens mij voor zo rond de 450 euro en daar vragen ze tegenwoordig volgens mij al meer dan 600 voor. Geweldig synth (heb zelf de b), maar volgens mij moet je geluk hebben dat iemand er net een zoekt. Er is zo veel moois op de markt…
 
hier staat onder andere een interview met Armin over zijn verbouwing van de studio en samenwerking met Maarten’s Sound & Vision.

Sta ik daar toen werkte staat ook op LinkedIn.

Verder kan ik het inderdaad niet bewijzen. Dat komt omdat hij het graag “stil” wilde verkopen omdat hij bang was fans te krijgen die de apparaten wilden “kopen”.
 
Ik denk ook dat het meer een leuk ding is voor iemand die toevallig enorme fan is van Armin.
 
Last edited by a moderator:
Ik heb de Soundcraft Ghost 32 met meterbrug gehad. De eerste eigenaar was dj Paul Elstak die hem heeft verkocht aan Catscan. Ik was zelf de derde eigenaar.

Toen ik de mixer verkocht was het een leuk verhaal die in deelde toen de nieuwe eigenaar de mixer kwam ophalen. Hetzelfde is voor je Virus. Leuk verhaal, maar verder geen toegevoegde waarde om een andere prijs te vragen.
 
Wel een leuk verhaal inderdaad maar lastig om een 'waarde' aan toe te kennen.

Wat wil je ervoor hebben?
Dat weet ik dus niet goed. Ik wil een MacBook gaan kopen, en deze synth gebruik ik nooit. Zonde om die dan niet aan een liefhebber te verkopen.
 
Dat weet ik dus niet goed. Ik wil een MacBook gaan kopen, en deze synth gebruik ik nooit. Zonde om die dan niet aan een liefhebber te verkopen.
Zet hem op marktplaats, zeg er bij dat hij van A van B is geweest, bieden vanaf 1 euro en enjoy the ride. :D
 
Dat weet ik dus niet goed. Ik wil een MacBook gaan kopen, en deze synth gebruik ik nooit. Zonde om die dan niet aan een liefhebber te verkopen.
Je hebt op marktplaats al een bod van 725, hoeveel moet daar nog bij voor je hem weg doet?

 
Je hebt op marktplaats al een bod van 725, hoeveel moet daar nog bij voor je hem weg doet?

Dat weet ik niet. Het heeft mij destijds ook best wat gekost. Wilde er graag een goede prijs voor, maar wat dat is weet ik niet, omdat ik de markt niet ken.

Jammer dat ie m niet even voor je gesigneerd heeft anders had je wellicht op Ebay een leuk bedrag kunnen krijgen. Nu is het natuurlijk gewoon wat je aan biedingen op mp krijgt. Wacht een weekje en je weet het.
Ja, inderdaad. Toen ik er was om de kabels te doen, was alleen zijn vrouw er. Dus helaas Armin niet ontmoet. Gesigneerd met bijvoorbeeld een mailtje van de verkoop was veel beter geweest. Maar ja, dat was nou juist zijn bedoeling niet.
 
Dat weet ik niet. Het heeft mij destijds ook best wat gekost. Wilde er graag een goede prijs voor, maar wat dat is weet ik niet, omdat ik de markt niet ken.
Het scheelt dat er op dit moment niet heel veel virussen te koop staan op Marktplaats, daar zou je je voordeel mee kunnen doen i.c.m. dit verhaal. Als koper zou ik waarschijnlijk hetzelfde bieden als wat er op Marktplaats is geboden. Als verkoper had ik iets hoger geprobeerd.

Een aantal weken geleden verkocht iemand op Marktplaats een Roland JP8080 die van een bekende trance producer zou zijn geweest, deze producer had de manual gesigneerd. De verkoper wilde in de advertentie niet zeggen wie de vorige eigenaar was en je mocht het ook niet vragen stond in de advertentie lol. Ik heb biedingen gezien in de 1.000-1.500 range, waarschijnlijk is ie voor iets meer weg gegaan.

Succes met de verkoop!
 
ff op reverb gekeken 750 euro lijkt daar een gangbare prijs.
Dus als je het kan krijgen waarom niet?

[lol mode]Maar omdat die van Armin van Buren is geweest moet daar wel 200 euro vanaf.[\lolmod]
 
ff op reverb gekeken 750 euro lijkt daar een gangbare prijs.

Tja, toen ik de mijne daarvoor aanbood, was het still aan de andere kant v.d lijn. Dus, ja mensen willen hem wel hebben, maar het mag weer nix kosten.... :frons:
 
Ik vermoed dat je aan die €725 die nu geboden is een goede deal hebt.

Ik heb 2 jaar terug een Virus Ti2 verkocht voor €1000; 2 generaties nieuwer (en dat is in het geval van de Virus een plus, hier is het niet ouder = beter).
 
Volgens mij is de straatwaarde van een Virus C al jaren rond de €600, de B gaat (ja ook nu nog, ook al proberen ze soms meer te vragen) meestal rond de €450. Die €725 lijkt me een uitstekende prijs met €125 opleg voor een mooi maar niet te staven verhaal. Reverb-prijzen zou ik met een korreltje zout nemen, ten eerste vragen ze daar altijd de hoofdprijs in de hoop dat er iemand op de wereld is die NET om dat toestel zit te springen en er voor in de buidel wil tasten. En ten tweede gaat veel spul onderhands met 'make an offer' voor véél lagere prijzen weg. Wat dat betreft is de 'price history' van werkelijke verkopen op Reverb een stuk interessanter dan wat er gevraagd wordt.
 
Back
Top