Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Allemaal mooi wat Joni gemaakt heeft, wat een carriere en wat een ontwikkeling. Ik kende de hitjes al wel maar met Don Juan's Wreckless Daughter ging er een wereld open, en dat is zo gebleven.
Voor Eithne Pádraigín Ní Bhraonáin was ik al te oud (3 maanden)
Mijn zus had Hijira van Joni. Sloeg in als een bom.
 
Met gekopieerde CD's heb ik geen gevoel, tenzij vroeger om praktische redenen een kopietje van een "thuis" CD voor in de auto.
Ik wil ze ook origineel hebben, met een hoesje erbij. Net via Marktplaats nog 3 cd's opgehaald: Millencolin, Bad Religion en Propellerheads. Die laatste is echt jeugdsentiment. Als je goed zoekt en geduld hebt kun je ook via Marktplaats leuke dingen scoren. Dit was voor een tientje.
 
Vorige week nog ff naar Kay's Odyssey geweest en Discogs bezocht.
Snap,Cult of Snap+remixes,
David bowie best of,
The history of house,
Misteryland 1,
Kitaro Heaven and earth.
Vangelis El Greco.

En een tijdje terug een lp van Peter Slaghuis(Hithouse) gevonden(helaas niet meer onder ons),maar wat een vette plaat is dat zeg.
Nederlandse acid/house in z'n kinderschoenen.
 
Met CD hoesjes heb ik geen fuck, nooit gehad, zonde van het papier. Vroeger was het een soort microfiche van de LP hoes en nu nog steeds amper leesbaar. Zinloos masochistenvoer.
 
Zonet de eerste 2 aanwinsten (Neil Young en Peter Gabriel) beluisterd en ze spelen nog perfect af. Dus niet te gekrast. Goed begin!
 
Welke? Altijd grote fan van de Aartsbengel geweest, zelfs nu maakt ‘ie nog prima deuntjes.
Met Neil Young was ik veel eerder klaar. T/m American Stars ‘n’ Bars bijna alles errug goed, daarna nogal mwah.
 
Micheal Kinawaku iemand?
heb hem vorig jaar live gezien. echt get best concert ooit.
En ik heb heel wat concerten gezien.
De muziek is gevoelig en niet hard maar slaat in als een bom.
Heb 1 plaat van hem, geloof zijn eerste met veel akkoestisch.
 
Mooi speeltje van Audio technica, draagbare platenspeler.

28257-0652023083728.jpg
 
Welke? Altijd grote fan van de Aartsbengel geweest, zelfs nu maakt ‘ie nog prima deuntjes.
Met Neil Young was ik veel eerder klaar. T/m American Stars ‘n’ Bars bijna alles errug goed, daarna nogal mwah.
Peter Gabriel is zijn naamloze 1978 album. Had ik (denk ik) al op vinyl maar nu dus (ook?) op CD.
Neil Young is Mirror Ball. Begint met enkele nogal anonieme en uitwisselbare rocksongs, wordt daarna interessanter.
 
Ah, die met Pearl Jam. Tijdje geleden nog Psychedelic Pill gekocht na 5 sterren in de Volkskrant. Wat een drama, genant gewoon.
 
Nu even de Limp Bizkit aan het proberen. Hij speelt to nu toe perfect dus niet te gekrast. Het is trouwens niet hun eerste album maar hun tweede, Significant Other.

Ik ga nu even wat spul kapot gooien en een baseballpetje kopen.
 
Micheal Kinawaku iemand?
heb hem vorig jaar live gezien. echt get best concert ooit.
Bij die eerste single destijds was ik ook meteen om, die kwam keihard binnen. Heb hem helaas nooit live gezien terwijl hij wel regelmatig live optrad in Nederland. Shame on me.

Met CD hoesjes heb ik geen fuck, nooit gehad, zonde van het papier. Vroeger was het een soort microfiche van de LP hoes en nu nog steeds amper leesbaar. Zinloos masochistenvoer.
Mwoah, ik vind het toch leuk om de teksten te hebben. LP's zijn inderdaad veel mooier, maar het is beter dan niks.

Tijdje geleden nog Psychedelic Pill gekocht na 5 sterren in de Volkskrant. Wat een drama, genant gewoon.
Die muziekjournalisten zitten daar al decennia en destijds vond ik ze al behoorlijk vastgeroest en vooringenomen. Je wist precies welke artiesten ze veel sterren gaven. Dat lijkt me ook niet helemaal gezond voor een krant, je wilt toch ook vers bloed? Mensen van nu die met hun achtergrond en ideeën kunst benaderen.

Ik hoorde laatst een terechte opmerking over het Songfestival (wat je daar ook van vindt). Zet in elke jury mensen met sterk uiteenlopende leeftijden, zodat het een echte afspiegeling is. Laat je allemaal boomers stemmen, dan krijg je gegarandeerd een andere uitslag. Idem bij TV-programma's. Er is een nieuwe serie bij de NPO die de kenners neersabelen. De pubers hier thuis vinden hem juist geweldig. Wie heeft er dan gelijk?
 
Ik hoorde laatst een terechte opmerking over het Songfestival (wat je daar ook van vindt). Zet in elke jury mensen met sterk uiteenlopende leeftijden, zodat het een echte afspiegeling is. Laat je allemaal boomers stemmen, dan krijg je gegarandeerd een andere uitslag. Idem bij TV-programma's. Er is een nieuwe serie bij de NPO die de kenners neersabelen. De pubers hier thuis vinden hem juist geweldig. Wie heeft er dan gelijk?
Tsja, boomers, kenners, kunstenmakers, pubers. Zet je bij elkaar en je krijgt Tarvo met bruine vla. Geef ze allemaal een blokje en hussel dat in hetzelfde kanaal, dan wordt elke groep wel gedwongen om wat van de ander mee te krijgen. Nu heb je drie mediocere NPO kanalen, om over de commercielen maar te zwijgen. En wat is er met de Belgen en BBC gebeurd? Ook allemaal vergrauwd om maar van het gejengel van het grauw af te zijn.
 
Ik heb zo'n beetje m'n hele klassieke vinyl collectie bij de Kringloop in Rijswijk gehaald. Die hebben daar echt een mega hal vol staan met LP's. Als je de Decca's, Deutsche Grammaphons of de Philips LP's er tussen uit vist zijn die echt wel ok qua kwaliteit. Bijna alles wat ik daar heb gekocht (voor 0,50 - 1,-) zijn zo goed als nieuw. Dus af en toe zet ik dan 'De Vier Jaargetijden' op, best leuk voor de afwisseling :)
 
Laatst gewijzigd:
O ja, en 1x lag er een Marc Arcadipane plaat tussen, Marshall Masters 'I like it loud' volgens mij. Hoe die daar terecht was gekomen geen idee, maar ik heb em maar meegenomen :)
 
Je moet toch gewoon op je eigen (wan)smaak afgaan want juryleden en journalisten hebben toch ook hun eigen kleuring in hun beoordeling.
Starwars was geen platform voor dus was niks, en ook the Beatles.... ach hoe mis kan je het hebben...
 
De Beatles zijn ook wel een apart geval, luister maar eens naar hun eerste werk. Dat is echt niet beter dan de nietszeggende deuntjes van talloze andere beatbandjes uit die tijd. Hun muzikale hoogstandjes met eeuwigheidswaarde kwamen pas later.

En over de Kringloop LP's: tweedehands klassieke LP zijn er nog zat te koop, en de meeste voor weinig want daar is nauwelijks vraag meer naar.
 
Ik herinner me dat juist de liefhebbers van klassieke muziek massaal overstapten op CD omdat eindelijk alle nuances en details van het orkest in de opnames binnen handbereik kwamen. Daar zat niemand te wachten op 'analoge warmte', die wilden gewoon een zo precies mogelijk opname horen van de uitvoering.
 
Back
Top