Jessevanoosterhout

New Wave, Dark Wave, Goth Wave
Lid sinds
22 augustus 2021
Berichten
6
Locatie
Jessevan1
Ik ben opzoek naar een analoog string synthesizer die klinkt als de synth op The Funeral Party van The Cure.

Ik overweeg de RS-09 van Roland, deze werd door hun gebruikt en heeft de sound die ik zoek. Alleen een klein klavier.

Ook overweeg ik de Yamaha SK10, deze is breder en volgens mij het zelfde idee. Het is namelijk een organ/synth/brass analoog synthesizer. Ik zie alleen geen goede filmpjes op youtube waar mensen iets spelen waaruit ik zeker kan weten dat het de sound is waar ik naar opzoek ben. Zou iemand mij verder kunnen helpen of de SK10 een goeie optie voor mij zou zijn? Of waarom juist niet?
alvast bedankt!!
 
Plaats het ook even onder 'MP Vraag', kans dat meer mensen je oproepje lezen.

Faith is m.i. één van de betere albums van The Cure. :)
 
Laatst gewijzigd:
De Roland VP-330 is vrijwel dezelfde vintage als de RS-09 en heeft naar verluid in ieder geval een vergelijkbare ensemble op BBD basis - al heb ik het idee dat in The Funeral Party geen ensemble wordt gebruikt. Toch vraag ik me af of je blij zou worden van de Uli VC340 voordat je op zoek gaat naar dure vintage opties. Nog eens naar het nummer te hebben geluisterd denk ik zelfs dat je op heel veel betaalbare synths heel dicht in de buurt kunt komen van die sound.
 
De SK-10 is wat mij betreft zeker geen aanrader. Klinkt ronduit iel en vooral futloos. Dan kom je met een Waldorf Streichfett een stuk verder.
 
Check eerst filmpjes van Streichfett en Vc340, besluit daarna of de portemonnee verder open moet. Een ander kan moeilijk voor jou inschatten welk alternatief voor een vintage stringer eventueel voldoet.

Alle stringbakken hebben namelijk hun eigen karakter, en de vraag is hoe gelijkaardig aan de Cure klank wilt komen.
 
Back
Top