Help! Ik heb een titel nodig voor deze track

Het einde is veeeeel te abrupt. My 5 cents.
Ik kan er nog 16 maten aan vast plakken waarbij de track nog verder uitgekleed wordt, maar echt nodig vind ik het niet. Er zijn nu al 32 maten outtro, genoeg om de volgende track er in te mixen wat mij betreft.
 
Heb er nog eentje voor je, omdat het nummer best energiek is:

Energy Syzygy
"Syzygy", dat vind ik tot nu toe de leukste. Die wordt het. :biertje:

De andere suggesties zijn ook zeker niet slecht en ik leg een lijstje aan voor toekomstige tracks. :D :okdan:
 


Zag net dat de oude link het niet meer doet sinds de naamswijziging, dus even nieuwe embed voor wie 'm nog wil luisteren.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Damn.. wat een killer melodie... Dat wordt huilen op de dansvloer van emotie! Dikke track!
Alleen jammer dat hij maar 1 blok langs komt.. ik zou het later in de track weer willen horen..
 
Goed gedaan, lekkere track!
Een technisch dingetje: hij mag nog wel iets meer lucht tussen de 200-400Hz, het laag slipt een beetje dicht en iets minder compressie dan is die wat opener en perfect!
 
Goed gedaan, lekkere track!
Een technisch dingetje: hij mag nog wel iets meer lucht tussen de 200-400Hz, het laag slipt een beetje dicht en iets minder compressie dan is die wat opener en perfect!
Thanks, ik hoor inderdaad in de auto bij sommige van mijn nummers dat het laag wat dicht zit. Denk dat dat misschien nog een eigenschap is van mijn studio ruimte. Zal eens experimenteren met een dip rond de 300Hz.

Compressie gebruik ik zelf niet overdreven vind ik, op kanalen en bussen soms een paar dB om geluiden wat te temmen als er veel volume verschil optreedt door filter sweeps e.d., en op de master bus een glue van 2,5dB. Wel maak ik de master vrij luid, dus de limiter op de master bus perst 'm wel wat platter; is dat de compressie die je bedoelt? Ik waardeer je feedback zeer, ook op m'n andere tracks, en wil er graag van leren.
 
De kunst is eigeniljk om je na je bussen klaar te zijn. Dus kick bass combo moet gewoon echt keihard slaan, daar mag geen sompigheid in zitten, wanneer sub bass eronder komt, moet deze vullen, maar niet alle headroom opeten. Luister maar eens naar Ronski Speed of giuseppe ottaviani, Above & Beyond etc. zie zitten allemaal een stuk lichter, dynamischer in het laag. Leuke bonus is dan dat je door daar wat lichter te gaan, je ook weer meer headroom hebt voor je perceived loudness en je track dus harder speelt. Plus dat die bij een festival ook overeind blijft. de tracks die het hardste knallen op een festival zijn de tracks die thuis vaak wat "dunner" klinken
ik vind 2.5B nog veel voor een compressor, zou de threshold en ratio wat lager zetten (1:2) maximaal op de mixbus. Af en toe uitslaan. De limiter mag dan de laatste overshoots kortwieken, maar ook niet meer dan dat, je target loudness moet je eigenlijk al hebben voor de limiter.

Ik zou zeggen, save een copy van je project en probeer het eens, tegen beter weten in, al het bovenstaande laten samenkomen, denk dat je aangenaam verrast kan zijn.
 
Ottaviani heb ik uitgebreid bestudeerd, heb ook zijn masterclass video's bekeken en daaruit diverse trucs gehaald. Maar het is kiezen of delen; om op een loudness uit te komen van rond de -8 LUFS zal er compressie of limiting aan te pas moeten komen. Ook Ottaviani gebruikt dat. Ottaviani snijdt in zijn master inderdaad wel in het laag; hij zet standaard een high pass op 30Hz. Voor snellere trance (zijn bekende platen zijn allemaal rond de 138 bpm) werkt dat goed, maar als je dat doet met een track op 128 tot 132 bpm dan mist er voor mijn gevoel iets.

Artiesten die ik ook volg qua mixen zijn Protoculture en Gareth Emery, die schuwen het niet om meer sub in een track te laten zitten. Het zal experimenteren worden :).
 
Ik was bij zijn eerste 3.0 optreden in de Jaarbeurs (ASOT950 februari 2020 vlak voordat Covid de boel kwam verklieren), gaaf optreden.
 
Gaaf! maar er is een verschil tussen wat je meet als LUFS en hoe hard het klinkt.
Plat gezegd als 20% van je track mudd zonder doel is wat er uit kan, dan krijgt de rest in een keer 20% meer ruimte. en kan je dus of harder, of dynamischer, of een beetje van beiden.
Impact is contrast, zonder dalen geen pieken, dit geldt ook voor loudness ;)
 
Goed punt. Dus eigenlijk is de verwachting dat als ik de mud cut, de perceived compressie ook meteen een stuk minder zal worden.
 
Fijn nummer hoor. Die eerste twee maten doen met qua melodie en ritme van die melodie overigens zeer sterk denken aan een of ander nummer dat Paul van Dyk zo'n kleine twintig jaar geleden geregeld in zijn sets draaide (en waarvan ik uiteraard de titel (niet) meer weet) - sets die overigens ook vol met nummers van Ottoviani zaten. Maar dat geheel terzijde.

Edit: Altitude - Altitude (S.H.O.K.K. remix). En als ik ze zo naast elkaar houd zit er wel wat verschil tussen. Maar goed, na 20 jaar nog een originele trancemelodie bedenken die nergens op lijkt bestaat natuurlijk niet. :P
 
Laatst gewijzigd:
Ben teruggegaan naar de mix, heb een cut op de bass bus gezet waar volgens mij de meeste mud zat. Daarna op het master kanaal de glue compressor en de limiter opnieuw bekeken en kleine aanpassingen gedaan. Nieuwe export gemaakt en het bestand op Soundcloud vervangen. Ik ga vanavond in de auto checken. Ben benieuwd of je verschil hoort.
 
Back
Top