MC-707 jam en 'long term review'.

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Ik twijfelde even in welke categorie ik deze zou plaatsen, maar de 707 is natuurlijk ook een sampler (alleen niet één die ik daarvoor zou kopen), maar ook een synth, sequencer etc. maar dat terzijde.

Na bijna 2 jaar en 50 projecten vond ik het de hoogste tijd om een jam te combineren met een 'long term review' over wat de 707 in mijn setup is en wat ik wel en niet zo prettig vind aan deze 'alleskunner'.
Ik ben nog niet toe aan een gesproken video, dus zoals gewoonlijk komt de tekst in getypte vorm voorbij. Wie weet dat ik me er ooit weer aan waag, maar tot die tijd is het lees-, luister-, en kijkvoer van mijn kant.
Je ziet mij het 50ste project jammen terwijl m'n geklets voorbij komt. Ik heb deze keer zo lang mogelijk gejamt. (met mijn camera is dat precies 10 minuten) omdat er aardig wat tekst was en typen nu eenmaal meer kijktijd vraagt (je weet niet hoe snel mensen lezen), dus de jam zelf is iets trager in opbouw dan 'normaal', maar eigenlijk vond ik dat ook wel een keer lekker.

Lang genoeg getypt, hier issie.

 
Toffe review.. Mooi ding, erg compleet qua features..
 
Het gebruik van tekst is veel beter in een video als dit. Terwijl het geluid rustig doorkabbelt, heb je rustig de tijd 9m te lezen wat je hebt beschreven over de ervaringen die jij hebt met de 707. Een stem zou alleen maar in de weg zitten.
Thnx.
Ik denk dat beide wel een plek kan hebben, maar omdat ik er een volledige jam achter heb gezet, zou ik er niet overheen gaan kletsen idd.
Maar voor een review 'had' ik ook kunnen kiezen voor het format 'kletsen' (en dan zonder jam, maar met iets op de achtergrond qua muziek).
Alleen is (goed) engels praten en dan ook nog zinnige dingen zeggen ook wel een vak apart. (oefenen, oefenen, oefenen) en met typen heb je daar minder last van (dat kan gewoon in stukjes).
 
Wat kan helpen (in het begin) is om de tekst van te voren op te schrijven en deze voor te lezen, of als aantekening naast je te hebben.. Zelf maak ik ook regelmatig filmpjes (niet audio gerelateerd) waar ik de tekst van te voren schrijf, en vandaar oplees. Werkt voor mij persoonlijk het beste.
 
Wat kan helpen (in het begin) is om de tekst van te voren op te schrijven en deze voor te lezen, of als aantekening naast je te hebben.. Zelf maak ik ook regelmatig filmpjes (niet audio gerelateerd) waar ik de tekst van te voren schrijf, en vandaar oplees. Werkt voor mij persoonlijk het beste.
Ja, idd. Dat idee had ik (en ook al gedaan voor deze review, maar nog niet daadwerkelijk gebruikt om in te spreken) en dan gewoon vaak doen denk ik.
Nu nog bedenken of ik mijzelf in beeld wil (en hoe).
Ze 'zeggen' dat dat goed is voor de 'engagement', maar het maakt het filmen weer lastiger vanwege de de rommelige achtergrond in m'n kleine werkkamer.
Dus misschien gewoon gesproken met de camera gericht op het ding waar het over gaat. Al is dat misschien weer wat saai.
Voordeel is wel dat je dan niet ziet dat je opleest.

Maar soms is het ook goed om nieuwe dingen te proberen, dus wie weet.
Eerst even sparen voor een goede mic.
Ik heb wel een condensator mic waar ik rap mee opneem, maar die is voor dit soort lange opnames wat minder handig omdat die alle bijgeluiden meepakt (en in een huis vol levende wezens heb je die wel).
Een paar minuten stilte lukt, maar hoe langer dat moet, hoe groter de kans dat er wat gaat klinken wat niet in de opname hoeft.

Ik zit er al wel een tijdje over na te denken, dus misschien maar een x wat testjes gaan doen om te kijken hoe het overkomt.
 
Hehe ja idd. Zo ben ik er achter gekomen dat ik het liefst apparaten heb die 1 ding doen, met zo min mogelijk menu diving. Ableton is nu het hart van een vrij grote setup, hoewel ik hopelijk ooit nog de cirklon mag verwelkomen, om hardware sequencing nog een kans te geven :)
 
Hehe ja idd. Zo ben ik er achter gekomen dat ik het liefst apparaten heb die 1 ding doen, met zo min mogelijk menu diving. Ableton is nu het hart van een vrij grote setup, hoewel ik hopelijk ooit nog de cirklon mag verwelkomen, om hardware sequencing nog een kans te geven :)
Ja, dan is zo'n groovebox niet wat je blij gaat maken (verwacht ik).
Ik kan de meerwaarde van beide inzien trouwens. Maar als ik even weg wil van een scherm en snel wat wil jammen, dan is die hardware setup gewoon erg fijn.
En ik wil geen mega setup, dus een alleskunner is dan wel handig ertussen.
 
Lijkt me best een leuke bak! Weet niet of ik hem zelf nodig zou hebben ofdat ie aansluit bij mn workflow, maar als k nu zou beginnen met hardware zou ik deze denk ik zeker meenemen in de overwegingen.
 
Back
Top