Akai s900 filter werkt niet en floppy os4 gezocht

Het is een printplaat van iets van 20 x 20 cm met ik geloof 20 ic's gesoldeerd, die samen 750kb geheugen vormen :D

Helaas dus niet ff ic opnieuw in het voetje steken, maar 20 x 16 ic pootjes los solderen dan 20 x ic voetjes solderen (dus weer 320 pootjes) en daarna pas ic's gaan swappen en bij elke poging boel weer aansluiten en gedeeltelijk dichtmaken om te zien of het werkt :bekdicht:

Als ik het zo opschrijf moet ik misschien maar wachten tot ik een ram error code krijg. Dan weet ik ten minst waar ik moet beginnen...

Ik ken weinig van die Akai's maar wel vreemd dat je RAM test dan OK is. Ik lees dat er voor het OS ook 4 41256 DRAM's gebruikt worden, misschien daar al gelijk een probleem waardoor de RAM test ook gewoon niet goed uitgevoerd wordt en het OS denkt dat alles ok is? Er bestaan voor die DRAM's wel arduino gebaseerde testers en met wat geknutsel kan je die DRAM's op de PCB zelf testen zonder ze eerst te moeten desolderen ... maar dan heb je wel wat extra materiaal en ervaring nodig. Die Radiusz is daar waarschijnlijk vrij vertrouwd mee. De S950 gebruikt Ram dat 4 maal groter is, dus 7 ipv 28 IC's dacht ik. Maar het principe is hetzelfde en in die service manual staat wel een schema van het CPU bord, in die van de S900 niet.

Maar euhm wat zegt de verkoper? Of heb je hem voor 50 euro gekocht :D
 
Ik ken weinig van die Akai's maar wel vreemd dat je RAM test dan OK is. Ik lees dat er voor het OS ook 4 41256 DRAM's gebruikt worden, misschien daar al gelijk een probleem waardoor de RAM test ook gewoon niet goed uitgevoerd wordt en het OS denkt dat alles ok is? Er bestaan voor die DRAM's wel arduino gebaseerde testers en met wat geknutsel kan je die DRAM's op de PCB zelf testen zonder ze eerst te moeten desolderen ... maar dan heb je wel wat extra materiaal en ervaring nodig.
[/QUOTE]
Ja daar zat ik idd ook aan te denken. Geen idee hoe dit te testen, heb geen arduino en dat gaat mijn kennis ook wel te boven.

Maar euhm wat zegt de verkoper? Of heb je hem voor 50 euro gekocht :D
Die reageert netjes, had direct al aangegeven dat hij weinig van de sampler begreep en er weinig mee heeft gedaan.
Hij is op vakantie en ik nu ook, dus dat komt einde van de maand wel weer.
 
Als je die sound wil kan je ook kijken naar de RX950 plugin.. Die klinkt vrijwel hetzelfde. Ik heb hem getest naast m'n S950. Als je wil heb ik de test audio files nog wel voor je...
Ik had hem gekocht voor m'n iPad, maar je hebt ook een VST versie..


Screenshot 2022-08-08 at 13.34.41.png
 
Die reageert netjes, had direct al aangegeven dat hij weinig van de sampler begreep en er weinig mee heeft gedaan.

Hij is op vakantie en ik nu ook, dus dat komt einde van de maand wel weer.

Vandaag 75eu van de verkoper terug gekregen bij een aankoopbedrag van 250 eu om de helft van de reparatiekosten op zich te nemen. Echt heel netjes dus. Ik had het hem voorgesteld en hij stemde gelijk mee in.

Verkoper is FTWLTG op marktplaats. Hij verkoopt daar wel vaker wat en verdient wat mij betreft wel een pluim voor het netjes meedenken en afhandelen :okdan:
 
Als je die sound wil kan je ook kijken naar de RX950 plugin.. Die klinkt vrijwel hetzelfde. Ik heb hem getest naast m'n S950. Als je wil heb ik de test audio files nog wel voor je...
Ik had hem gekocht voor m'n iPad, maar je hebt ook een VST versie..


Bekijk bijlage 3825961
Ja die klinkt erg lekker idd, heb die al een tijdje en gebruik 'm erg graag, maar wilde toch liever de real deal :D
 
250 voor een niet werkend exemplaar is al echt een hele nette en eerlijke prijs.

Wel heel heel heeeeeeeeeeeel erg Nice dat ie je dan ook nog aanbied 75 euro terug te storten.
 
Back
Top